Doe mij er maar één...

allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

En... de ST5 has landed. Morgenavond afhalen! (dit was toch een soort wachtkamer geworden voor de ST5 :))
Lomito

Geeft niet, de topic is bedoeld voor iedereen die een ST5 gaat bestellen of besteld heeft. En dan morgenavond lezen we hopelijk jouw eerste ervaringen in de daarvoor bestemde topic... Alvast gefeliciteerd!
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

vandaag mailtje gehad dat de st5 begin november geleverd/gepland staat.........hoop dat het weer dan ook nog wat meevalt.....
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

allesstroomt schreef: 10 okt 2018, 19:51 En... de ST5 has landed. Morgenavond afhalen! (dit was toch een soort wachtkamer geworden voor de ST5 :))
Proficiat! Hopelijk is uwe bugfree! :cool2:

Ik sinds vandaag mijne ook terug. Wat een verademing, zo een fantastische fiets!
De vervang-st1x heeft zijn werk gedaan en toch ook gemiddeldes van 40 km/u mee gedaan (mits wat moeite) op 41 km ww afstand.
Maar morgen tegen 44,5 km/u gemiddeld naar werk gevlamd!
Met de st1x moest ik ook voorzichtig met de remmen omgaan, want die blokkeerden de wielen nogal snel.
Op de st5 kan ik veel harder remmen, leve de pirelli's! :mrgreen:
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Lomito

pleeyer_wan schreef: 11 okt 2018, 09:37 Op de st5 kan ik veel harder remmen, leve de pirelli's! :mrgreen:
Dat is mij ook opgevallen toen ik dinsdag op de leenfiets ST1x naar Nijmegen reed. Op de dijkweg is een hek geplaatst om auto's te weren, fietsers kunnen om het hek heen maar de snelheid moet er dan wel volledig uit. Omdat ik hier vaak rij weet ik precies hoe hard ik kan remmen maar met de ST1x blokkeerde de achterrem op dit punt en ik remde nog niet eens maximaal... Met de ST5 is het me nog niet gelukt om de wielen geblokkeerd te krijgen. Ofwel veel harder remmen en dat is wel een prettig idee...
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Lomito schreef: 11 okt 2018, 10:52 moet er dan wel volledig uit. Omdat ik hier vaak rij weet ik precies hoe hard ik kan remmen maar met de ST1x blokkeerde de achterrem op dit punt en ik remde nog niet eens maximaal... Met de ST5 is het me nog niet gelukt om de wielen geblokkeerd te krijgen. Ofwel veel harder remmen en dat is wel een prettig idee...
Ik heb imperisch vastgesteld dat je zelfs de voorrem kunt laten blokkeren op een ST5; wanneer mij dat lukt met de voorrem ga ik er zonder meer vanuit dat jij dat de achterrem voor jou een koud kunstje moet zijn; beter je best doen Chris! :bu: :bu: :bu:
Lomito

jjj schreef: 11 okt 2018, 12:20 Ik heb imperisch vastgesteld dat je zelfs de voorrem kunt laten blokkeren op een ST5; wanneer mij dat lukt met de voorrem ga ik er zonder meer vanuit dat jij dat de achterrem voor jou een koud kunstje moet zijn; beter je best doen Chris! :bu: :bu: :bu:
Ik begrijp niet wat kolonialisme met mijn remmen te doen heeft of het moet zijn dat je, lichamelijk beperkt dat je nu bent, niet in staat bent de letters van het toetsenbord in juiste volgorde te kunnen vinden en dat je een empirische vaststelling bedoelt... :mrgreen:

Empirisch bewijs is best sterk zolang verifieerbaar, maar gezien de bijkomende gevolgen zie ik af om die verificatie uit te voeren. Er zijn denk ik ook weinig vrijwilligers te vinden om jouw verkregen bewijs te toetsen aan deze belangrijke eis. En daarmee is het bewijs exemplarisch, geldt alleen in jouw geval, met jouw ST5 (kan best anders afgesteld zijn dan die van mij) en in de gegeven verkeerssituatie onder vergelijkbare weer- en zichtomstandigheden. Valide bewijs krijg je niet gratis jongen!

Tegelijk moet ik bekennen dat ik nog geen paniekstop heb hoeven te maken, wel stevige remacties in onverwachte situaties maar niet dat ik uit reflex de remhendels maximaal in heb geknepen. Ik sluit dan ook niet uit dat je gelijk zou kunnen hebben maar totdat de empirie zich ook voor mij doet gelden ga ik uit van de voorlopige conclusie: plausibel.

Wat mogelijk nog in mijn voordeel werkt, afgezien van het feit dat het voorwaartse moment in mijn geval door gunstige gewichtsverdeling langer overtroffen wordt door een tegengesteld gericht moment verkregen uit zwaartekracht, is dat ik mezelf heb aangeleerd om vol op de achterrem te stampen en minder op de voorrem. Ik rij geen motor...
greg
Pro
Pro
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2018, 21:41

Als je dichtknijpt ga je in een stoppie (aka achterwiel in de lucht). Voorwiel blokkeren zal dus ook perfect kunnen als het wegdek niet ideaal is (als in nat, stof, zand, bladeren,...)
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Ik voel ook een enorm verschil bij de ST5 tegenover mijn ST2 bij het remmen. Dat is conto aan de banden van Pirelli. Die BigBens op mijn ST2 schuiven zodra je iets harder remt. Met de Pirellis die op de baan plakken, rem je goed af zonder te schuiven, waardoor je dus minder hard moet knijpen.
Ook de grotere wielen spelen hierin wellicht een positieve rol in.

ST 5 is een beest van een fiets! :d3: :az
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Lomito schreef: 11 okt 2018, 14:22
jjj schreef: 11 okt 2018, 12:20 Ik heb imperisch vastgesteld dat je zelfs de voorrem kunt laten blokkeren op een ST5; wanneer mij dat lukt met de voorrem ga ik er zonder meer vanuit dat jij dat de achterrem voor jou een koud kunstje moet zijn; beter je best doen Chris! :bu: :bu: :bu:
Ik begrijp niet wat kolonialisme met mijn remmen te doen heeft of het moet zijn dat je, lichamelijk beperkt dat je nu bent, niet in staat bent de letters van het toetsenbord in juiste volgorde te kunnen vinden en dat je een empirische vaststelling bedoelt... :mrgreen:

Empirisch bewijs is best sterk zolang verifieerbaar, maar gezien de bijkomende gevolgen zie ik af om die verificatie uit te voeren. Er zijn denk ik ook weinig vrijwilligers te vinden om jouw verkregen bewijs te toetsen aan deze belangrijke eis. En daarmee is het bewijs exemplarisch, geldt alleen in jouw geval, met jouw ST5 (kan best anders afgesteld zijn dan die van mij) en in de gegeven verkeerssituatie onder vergelijkbare weer- en zichtomstandigheden. Valide bewijs krijg je niet gratis jongen!

Tegelijk moet ik bekennen dat ik nog geen paniekstop heb hoeven te maken, wel stevige remacties in onverwachte situaties maar niet dat ik uit reflex de remhendels maximaal in heb geknepen. Ik sluit dan ook niet uit dat je gelijk zou kunnen hebben maar totdat de empirie zich ook voor mij doet gelden ga ik uit van de voorlopige conclusie: plausibel.

Wat mogelijk nog in mijn voordeel werkt, afgezien van het feit dat het voorwaartse moment in mijn geval door gunstige gewichtsverdeling langer overtroffen wordt door een tegengesteld gericht moment verkregen uit zwaartekracht, is dat ik mezelf heb aangeleerd om vol op de achterrem te stampen en minder op de voorrem. Ik rij geen motor...
:shock: :lol: :lol: :lol:
Heb nog even gedacht om mijn typo snel te corrigeren; maar ik denk dat de kaar ga inzetten waarop staat dat ik een hersenschudding heb... (weet niet of deze kaart verlopen is 8-) )

Tiepen is dus blijk baar voor mij een kunst, Maar lezen blijft voor jou kunst;
ik had het erover dat jij best in staat moet zijn om je achterrem te laten blokkeren. :ck:
Plaats reactie