Testrit ST5

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Edgecrusher schreef: 02 mar 2021, 13:16 Je kunt ook voor 700 tot 800,- een XT Di2 nemen of XTR voor 1100 tot 1300 euro... :mrgreen:
(of een XTR mechanisch voor ca. 400,-)
Maar blijft een stukje kapitaal vernietiging.
Waarop is dit precies een antwoord? :bn:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Ik had mobiel de eerste pagina bekeken, waarin de TS de SLX van de ST3 niet bij de prijs van de fiets vond passen en of dat te vervangen was, maar pagina 2 en 3 niet gezien, dus inderdaad niet relevant.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Edgecrusher schreef: 02 mar 2021, 22:25 Ik had mobiel de eerste pagina bekeken, waarin de TS de SLX van de ST3 niet bij de prijs van de fiets vond passen en of dat te vervangen was, maar pagina 2 en 3 niet gezien, dus inderdaad niet relevant.
Je kunt dan quoten, zodat het duidelijk is waarop je reageert...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Morgen is het zover: dan kan ik de st5 gaan afhalen. 😍
Kan ik er thuis al wat naar kijken in afwachting dat de nummerplaat toekomt. 😑
Wie weet hoe lang dat nog duurt. Het is al bijna 4 weken geleden, maar div (die in België de nummerplaten regelt) is zowat de meest oubollige overheidsinstelling die je je kan voorstellen. ☹️
Moesten die de coronavaccinaties regelen, dan was iedereen gevaccineerd tegen de zomer (van 2168).
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

JDNY schreef: 15 mar 2021, 18:56 Moesten die de coronavaccinaties regelen, dan was iedereen gevaccineerd tegen de zomer (van 2168).
Mits je persoonlijk langs gaat voor het maken van een afspraak. Degenen die de afspraak via het web maakten zijn ingeënt voor influenza omdat ze daar die nieuwe varianten van die vaccins nog niet zo goed kennen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Dinsdag eindelijk de nummerplaat gekregen. Ondertussen een 200-tal km op de teller. Wat een machine. Zo baanvast en grip van de banden op het droge is subliem. Ondanks dat de banden een stuk breder vallen door de bredere velgen dan op de Klever, blijft het een spartaanse rit. Maar daar hou ik wel van. Gisteren in het zonnetje met wind mee, 54km en akku gaf aan nog 41% over te hebben. Dat is netjes. Vanmorgen 43,5km naar het werk met wind tegen en toch ook nog 40% over. Steeds op stand 3 met trapsensor iets hoger dan halverwege. Superblij met de aankoop. Wel enkele kleine bemerkingen. De staander (pikkel) rammelt, dus die vliegt er binnenkort af voor een beter model. Hoewel het elektronisch schakelen echt vlot gaat, lijkt het alsof de ketting niet helemaal mooi loopt. Eens naar kijken of daar iets aan te regelen valt. Ook voel je iets tikken wanneer je al rijdend je pedalen ronddraait maar zonder kracht te zetten. Op de claxon zit standaard een beschermkapje van Van Zijp (type 3). Ik weet niet of het daardoor komt, maar ik vind de claxon veel te stil. Wanneer ik stilsta lijkt dit luid genoeg te gaan, maar tijdens het rijden horen wandelaars en fietsers die ik wil inhalen dit helemaal niet. En nee dan heb ik het niet enkel over die met een hoofdtelefoon op. Dat ga ik er eens proberen afhalen en kijken of dit beter gaat. (Iemand die weet hoe je dit verwijdert?) En nu hopen dat ik een betrouwbaar exemplaar heb dat ik in de wolken blijf.
Oh ja, vandaag ook wel een rood lampje op de lader op het werk. Maar de akku was wel 100% opgeladen. Hopelijk geen probleem morgen.
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

JDNY schreef: 25 mar 2021, 19:29 Dinsdag eindelijk de nummerplaat gekregen. Ondertussen een 200-tal km op de teller. Wat een machine. Zo baanvast en grip van de banden op het droge is subliem. Ondanks dat de banden een stuk breder vallen door de bredere velgen dan op d En nu hopen dat ik een betrouwbaar exemplaar heb dat ik in de wolken blijf.
Oh ja, vandaag ook wel een rood lampje op de lader op het werk. Maar de akku was wel 100% opgeladen. Hopelijk geen probleem morgen.
Gefeliciteerd met je ST5! Mooi apparaat! Rood lampje stelt vaak volgensm ij weinig voor... Ik heb het regelmatig, blijkbaar trekt de magneet ijzerslijpsel aan dat bij mij (blijkbaar) op de grond ligt, of andere troep uit mn tas. Door slecht contact gaat ie dus gekke dingen doen.

Of is het niet de lader met ventilator? (hoewel ik aanneem dat de lampjesdisco op hetzelfde neerkomt) :lol: :cool2:
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Dank je. De lader is de 246 dus zonder ventilator. Ik laat de aansluiting zeker niet op de grond slingeren en controleer steeds op vuil vóór het aansluiten. Lader startte vanmorgen normaal.
Wat ook wel nog even wennen is, is de gevoeligheid van de elektronische shifter. Door het schokken van de fiets gebeurt het vaak dat die 2 tikjes registreert wanneer ik 1 tandje wil op- of afschakelen.
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Rood lampje gedoe had ik ook regelmatig maar alleen als de fiets "aan" stond. Als hij uitgeschakeld was had ik er nooit last van. Contacten waren beide keren uiteraard schoon. Sinds de nieuwste update heb ik hier geen last meer van gehad maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk. Staat de nieuwste firmware SUI FW 4.3.3.2 op je St5?
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Hier blijft het lampje altijd groen knipperen nadat de accu vol is... Pas bij het indrukken van het knopje onder de omni gaat het lampje continu branden.
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Plaats reactie