Overweging Stromer ST3
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Bij mij zou er sowieso geen ST5 komen. Ik zit er voor geen meter op en er is niks te tweaken... Zorg dus dat je meerdere dagen lange ritten maakt om te testen, anders ga je dat niet merken!
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Heb een afspraak gemaakt voor een testrit. Van de winkel via het werk naar huis om zo mijn vaste route te doen. De ochtend erna de omgekeerde weg. Zo kom ik toch aan een 100km. Enige jammere is dat de testfiets een L is waar ik zelf een XL nodig heb. Maar misschien compenseer ik het verschil in bovenbuislengte door het zadel wat meer achteruit te plaatsen. Zo heb je toch een idee wat de druk op je polsen zal zijn. Andeezijds zijn dat kwaaltjes die pas na verschillende opeenvolgende dagen of weken beginnen op te spelen. Moest Stromer paketten aanbieden die je zelf kon samenstellen...
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
voor mij nu geen ST3 meer. Zeker nu de grotere batterij eraan komt bij stromer. Waarschijnlijk wordt deze batterij deze zomer op een beurs in Genk gepresenteerd. Ik las op de uitnodiging van mijn fm dat er dan namelijk een primeur gepresenteerd wordt. We gokken op de grotere accu met daaromheen een nieuwe fiets omdat de accu niet meer past in de huidige fietsen. Ik hoop op een opvolger van de St3..... en dat het geen nieuwe ST5 wordt. Te duur!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het wordt geen nieuwe ST5, die komt er namelijk al: met ABS en 'nieuwe' kleur frame.
Ik zal eens horen bij Stromer of ik ook naar Genk kan om mijn toekomstige Stromer te bekijken
Ik zal eens horen bij Stromer of ik ook naar Genk kan om mijn toekomstige Stromer te bekijken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Ik ben ook van plan om te gaan. Ik weet alleen de datum niet meer, ik geloof ergens in juni.
Peter
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
-
- Pro | Forum Supporter
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
- Locatie: Boven Rotterdam
- Merk SP: Stromer ST3
Het is idd jammer dat een Suvernova M99 PRO niet op een ST3 te monteren is. Opgelost door een Lezyme lamp op het stuur te binden om het Roxim gat op te vangen. Met high beam ook op onverlichte stukken meer dan voldoende.
Wat zijn de voordelen van de vouwband van de ST5 boven de draadband van de ST3? Ik heb daar niets over gevonden bij een online zoektochtje. Ben bij droog weer zeer tevreden over de draadband van de ST3. Meer grip bij nat weer zou wel heel welkom zijn. Op lekbestendigheid wil ik niet inleveren. Is het verstandig om tzt over te stappen op de vouwband van de ST5?
Wat zijn de voordelen van de vouwband van de ST5 boven de draadband van de ST3? Ik heb daar niets over gevonden bij een online zoektochtje. Ben bij droog weer zeer tevreden over de draadband van de ST3. Meer grip bij nat weer zou wel heel welkom zijn. Op lekbestendigheid wil ik niet inleveren. Is het verstandig om tzt over te stappen op de vouwband van de ST5?
Stromer ST3 LE
Vouwbanden zijn soepeler (echt waar ) en hebben daardoor vaak meer grip doordat ze oneffenheden in het wegdek beter volgen. Zijn ook wat comfortabeler. Omdat pedelecs veel zwaarder zijn, zal je niet snel ECE75 gekeurde vouwbanden zien omdat de zijkanten stevig genoeg moeten zijn om die krachten op te vangen. Knap dat Pirelli hier wel in slaagt.
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Volgens mij is de winterband van continental ook een vouwband. Zal het zodadelijk ff checken.( ik weet het zeker wanneer de continental city een draadband is, en die hangt in de schuur). Is idd ook een soepele band.
Peter
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Klopt, de TopContact ook.Peerke1960 schreef: ↑07 feb 2021, 21:18 Volgens mij is de winterband van continental ook een vouwband.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Volgens mij valt dat gewicht wel mee. Met een super lichte fiets van 5 kg en mijzelf erop zit er 105 kg op de banden. Met de aanname dat 2/3 van het gewicht op het achterwiel drukt dus 70 kg op de achterband.
Met een SP van 30 kg is dat respectievelijk 130 kg en 86,6 kg. Niet echt een heel schokkend verschil.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]