Stromer ST3 start niet

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Gisteren heb ik de akku eruit gehad, later weer gemonteerd. Vervolgens de ST3 gestart om de werking te controleren. Later ging de ST3 in stand-by. Vannacht laadde de akku op.
Vandaag start ik de ST3, er gebeurt niets. Als ik ik de lader aansluit en op de startknop druk verschijnt het laadscherm op de OMNI. Als ik de laadstekker losmaak flitst het licht kort aan en wordt alles weer zwart. De akku wil er zo niet uit. Dinsdag naar de FM. Heeft iemand een betere oplossing?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Laadpunt en connector van de lader voor de zekerheid al even schoon geblazen?

Lader aansluiten op de Stromer (met ook stekker in stopcontact dus) en de startknop ingedrukt houden totdat je het opstartscherm ziet (seconde of tien). Dan de startknop los laten en kijken of-ie opstart. Lader aangesloten laten en kijken of je de accu er zo uit krijgt. In dat geval ook het laadpunt van de accu en de connector onderin de accubak schoonblazen.

De accu kan er ook uit gehaald worden met gereedschap, maar de kans op schade is groot als je het niet vaker hebt gedaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Dank voor je reactie.
Laadpunt en connector zijn schoon. De lader hangt en laadconnector kan de vloer niet raken.
Met lader aangesloten knop ingedrukt houden, loslaten, lang indrukken 10-20-30 seconden, en loslaten, al of niet met andere knoppen van de knoppenring, ik heb alle varianten geprobeerd. Niets doet ‘m opstarten.
Ik krijg het akkudeksel wel open zonder eject
knop. Dat heb ik al lang uitgevogeld. Die ging zelfs open toen een lomperik de ST3 hardhandig op de linker kant gooide. Ik ga morgen met licht eens goed kijken wat de accu vasthoudt bij de ST1 van mijn vrouw. Ik heb genoeg “tandartsgereedschap” om haakjes en palletjes een zetje in de goede richting te geven bij de ST3. Wordt vervolgd.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Het accudeksel krijg ik open, daarna houdt het op. Boven de accu krijg ik er zelfs geen creditcard tussen. Dinsdag ochtend de ST3 bij de FM afgeleverd. Die gaat het oplossen. Als vervangend vervoer een oude ST2 meegekregen met een versleten BB en ruimte in het balhoofd. De motor is nieuw en dat is belangrijker. . Na 2 jaar rijden op een ST3 lijkt zo’n ST2 te rijden als een BMX kwa wendbaarheid. . Rijdt prima hoor.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Accu opgezwollen? Als er intern in de accu wat mis is zal de fiets uiteraard niet veel meer doen + risico op extra ongewenste "verwarming".
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mboelis schreef: 20 jan 2021, 02:14 Na 2 jaar rijden op een ST3 lijkt zo’n ST2 te rijden als een BMX kwa wendbaarheid. . Rijdt prima hoor.
Ja dat is inderdaad een wereld van verschil :-)

Sterkte met je accu, ben benieuwd wat ermee aan de hand is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Oei, Marco dat is minder nieuws...en als jij ze niet los krijgt dan vraag ik me af of de dealer dit wel kan ..... Succes en laat ons maar weten waar het schoentje wrong.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

mrstrom schreef: 20 jan 2021, 08:45Kijken of de dealer er iets mee kan, zit je bij de dealer in Hoorn?
Ja

Problem solved!
Oorzaak: vuile contacten door stof onderin de akkubak
Advies: af en toe schoonblazen of zuigen o.i.d.

Hoe kreeg de FM de akku eruit:
  • lader aansluiten
  • met je vinger op het scherm van de OMNI drukken
  • na enkele seconden verschijnt een vraag of je de akkubak wilt openen
    aansluiten
  • Zo ja, dan wordt je PIN gevraagd
    aansluiten
  • Daarna is de akkubak ontgrendeld
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik haal de akku er ook zelden uit. Vorige wel om de maat op te meten voor een passende statieftas. Na montage begon het gedoe. Ik was er zelf verrast over dat het niet schoon was. Ik heb er nog naar gekeken en vond het wel schoon. Maar goed, de oplossing is eenvoudig. Ik hoop dat anderen er wat aan hebben. Golvas en Stromeur kunnen de oplossing wereldkundig maken op andere fora en Facebook. Die kijken wat breder in het rond 😉 Ik ben zeker en vast niet de enige.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

mboelis schreef: 21 jan 2021, 21:24 Problem solved!
Oorzaak: vuile contacten door stof onderin de akkubak
Advies: af en toe schoonblazen of zuigen o.i.d.

Hoe kreeg de FM de akku eruit:
  • lader aansluiten
  • met je vinger op het scherm van de OMNI drukken
  • na enkele seconden verschijnt een vraag of je de akkubak wilt openen
    aansluiten
  • Zo ja, dan wordt je PIN gevraagd
    aansluiten
  • Daarna is de akkubak ontgrendeld
Ik heb geprobeerd of het werkt zoals beschreven, maar ik kan drukken op het OMNI scherm wat ik wil maar de vraag over de 'accubak openen' kwam niet op het display.
Nu werkt bij mij alles naar behoren maar was toch benieuwd of de tip werkte, helaas bij mij niet.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Plaats reactie