Stromer ST3 start niet

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

De oplossing is wat de FM heeft gezegd. Het kan zijn dat deze oplossing alleen werkt als de storing er wel is.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Vanmorgen weer gedonderjaag. De akku van mijn vrouws ST1 in de ST3 geplaatst. Niet opstarten. Mijn kookpunt was snel bereikt.

Vanavond de eerder beschreven procedure geprobeerd en geen resultaat. Tot ik bij toeval toch het scherm kreeg om de accubak te openen toen ik met mijn vinger over de OMNI poetste. Het kan dus wel maar ik wist niet waarom. Na vele probeersels gaat het als volgt:

De accu verwijderen zonder opstarten:
  • lader aansluiten
  • lader aanzetten
  • Stromer aanzetten en wachten tot je op de OMNI ziet dat de ACCU LAADT
  • met een vinger op de het accusymbool met balk voor laadniveau klikken onder op het scherm van de OMNI
  • meteen verschijnt de vraag “Wilt u de accubak openen?”
  • selecteer Ja en voer je PIN in
  • de knop voor openen van de accubak is ontgrendeld
  • druk de knop in en de accubak is open
[/quote]
Accu laadt
Accu laadt
image.jpg (1.76 MiB) 865 keer bekeken
De vraag
De vraag
image.jpg (1.79 MiB) 865 keer bekeken
PIN invoeren
PIN invoeren
image.jpg (1.66 MiB) 865 keer bekeken
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Kristoftekent
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 nov 2019, 07:39
Locatie: België

Even laten weten dat dit draadje mij gered heeft vandaag. Dank! :bp:
Stromer ST3 XL matt black
Gebruikersavatar
GoodbyeHarmony
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Great Britain
Berichten: 595
Lid geworden op: 12 aug 2020, 18:01
Locatie: Birmingham, UK
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 25000

Hi

Can I just add something as someone who removes/changes batteries often?

it's hard to remember at first, but get into the habit of turning the stormer on before you close the battery door.

I work in an environment where there's stray grit and bits of swarf. If only takes accidental contact with the charger and your clothes, and that tiny bit of metal will stop the control contacts from functioning properly.

If this happens with the door open, you just pull the battery and can clean as required.

The easiest way to open a locked Stromer without the charger is gently remove the release button surround and gently work the lock plunger clear with a thin blade. It can take a while, but I did it in the dark in the middle of a forest last winter.

Best
Tim


Hoi

Kan ik gewoon iets toevoegen als iemand die vaak batterijen verwijdert/vervangt?

Het is in het begin moeilijk te onthouden, maar maak er een gewoonte van om de stormer aan te zetten voordat je het batterijklepje sluit.

Ik werk in een omgeving waar verdwaald gruis en stukjes spanen zijn. Als u alleen onbedoeld contact maakt met de oplader en uw kleding, en dat kleine beetje metaal zal de bedieningscontacten niet meer goed functioneren.

Als dit gebeurt met de deur open, trek je gewoon aan de batterij en kun je naar wens schoonmaken.

De eenvoudigste manier om een vergrendelde Stromer zonder de oplader te openen, is voorzichtig de knoprand te verwijderen en de vergrendelingsplunjer voorzichtig vrij te werken met een dun mes. Het kan even duren, maar ik deed het afgelopen winter midden in een bos in het donker.

Het best

Tim
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

I can recommend this action. I always use this "protocol". A few years ago my battery door was locked and my dealer point out to me to do this all the time I start my bike.

Ik kan deze handelswijze aan bevelen. Een paar jaar geleden was mijn batterijdeur afgesloten en mijn fm wees me erop bij het starten altijd deze handelwijze toe te passen.

Greetz, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zo blij dat mijn accu niet verstopt zit... Minder fancy, minder gezeur.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie