Stromer st5 is onderhoud

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is wel een hele beknopte samenvatting van de adviezen van Kaayman52.

1. Heb je je trapsensor al opnieuw gekalibreerd?
2. Op welke waarde heb je de gevoeligheid van de trapsensor afgesteld?
3. Heb je - altijd - moeite met het halen van 46km/u of gebeurt dit naarmate je verder hebt gereden en de accu verder leeg raakt?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bastiaannet
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2021, 00:27
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer
Km-stand: 2000

Kalibreren doe ik tegenwoordig elke keer als ik vertrek. Heb ook het trucje geprobeerd om de trapsensor minimaal te zetten, dan kalibreren en dan weer op 100% te zetten. Trapsensor staat bij mij standaard op 100%.

Het accu percentage lijkt niet bijzonder veel invloed te hebben helaas. Standaard kruissnelheid blijft steken rond de 46, 48 verschijnt eigenlijk alleen met wind mee gecombineerd met een helling naar beneden.
Bastiaannet
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2021, 00:27
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer
Km-stand: 2000

Heb overigens ook al de offset van de tmm sensor meerdere keren gereset middels jouw methode via het service menu stromer.

Heb toch sterk het vermoeden dat er iets andere aan de hand is. Ben benieuwd wat een FM krijgt gevonden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bastiaannet schreef: 13 jan 2021, 23:51 Kalibreren doe ik tegenwoordig elke keer als ik vertrek.
Duidelijk, dan is dat het niet. Normaalgesproken hoef je je trapsensor maar een paar keer per jaar ofzo te kalibreren.
Bastiaannet schreef: 13 jan 2021, 23:51 Standaard kruissnelheid blijft steken rond de 46, 48 verschijnt eigenlijk alleen met wind mee gecombineerd met een helling naar beneden.
Begrijp ik het dan goed dat je 46km/u nog wel met het gebruikelijke gemak haalt, maar dat het daarboven serieus lastig wordt?

Heb je de nieuwste Firmware op je Stromer staan? Dat is SUI FW 4.3.1.2.

Als dat het ook niet is, dan wordt het er inderdaad eentje voor de dealer vrees ik. Wettelijk gezien heb je recht op 45 'echte' kilometers per uur, maar in de praktijk hoort een ST5 gewoon dik over de 48km/u op de display te gaan (ca. 48,8km/u).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie