verplicht onderhoudsinterval

Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 404
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Mijn FM gaf aan om de st2 binnen een jaar binnen te steken voor het eerste onderhoud. Toch bizar.
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eerste onderhoudsbeurt en eerste controlebeurt zijn twee verschillende dingen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lukov
Runner-up
Runner-up
Switzerland
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 okt 2020, 12:19
Locatie: Blonay - CH
Merk SP: ST2
Km-stand: 8500

Hallo allemal,

Als is dat lees, ben ik blij een Speedped bestellt te hebben....
Het word net als bij VW, nu moet je naar de inpectie, zondet olie wissel, en 3’000 km later aleen voor de olie wissel...
Ik heb hier voor een paar dagen gelesen, dat je met de laatste firmware versie naar de FM moet, als je de achterwiel weg neemt???(om een soort reset te doen - anders start de fiets niet meer).

PS: heb ik met de zoek funktie gezocht, maar niet gevonden, waar ik dit lees
PS2: sorry voor de fouten, ik had een nederlandse moeder, maar nooit in Nederland gewoont...

Gelukkig nieuwjaar aan alle fietsers! :-)

Lukov
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lukov schreef: 03 jan 2021, 07:31 Als is dat lees, ben ik blij een Speedped bestellt te hebben....
Lijkt me in Zwitserland geen verkeerde keuze. Ik weet niet of ik in de bergen en achterwielmotor zou willen. Die van mij (Bulls Green Mover E45) in elk geval niet.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Geert Moreels
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 jun 2020, 20:41

Het 500km nazicht is bij beide fietsen gebeurd zoals ons werd gevraagd.
Die van mijn vrouw stond kort na onderhoudsbeurt het achterwiel plat. Reden was ergens iets scherp geraakt want zijflank bleek licht beschadigd iets wat wij niet hadden opgemerkt. Beschadigde band hing aan fiets bij ophaling. Rekening was 89 euro voor band en 26,5 euro om deze er op te monteren. De banden van mijn amarok montage incl zijn goedkoper :D
Lijkt mij dan ook dat er snel word overgegaan om dingen te gaan vervangen die zeker nog een tijd mee kunnen. Was volgens mij ook het geval met die achterband. Ok flank was beschadigd maar ging over max 1 cm en ook niet dat je er zo goed als door zat.
Daarom mijn vraag of het voor de garantie echt nodig is om op 3000km te gaan voor nazicht of bv ieder jaar.
Mijn vrouw haar fiets heeft nu 3000km en is 6 maand oud.
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik vermoed dat de 3000 km voor de dummy’s is met 2 linkerhanden en alleen een schroevendraaier in de keukenla. Een paar keer per maand schoonmaken, droogmaken en dan meteen overal aan voelen werkt ook preventief om loslopende verbindingen snel aan te voelen.
Dat snelle vervangen: een FM wil een klant ontzorgen, risico’s minimaliseren, zijn veiligheid waarborgen, je SP niet met een te voorspellen probleem de deur uitsturen en geld verdienen, etc. Het hangt van de FM af wat hij de hoogste prioriteit geeft.
Je kunt als klant ook vragen dat de FM je belt voordat hij iets gaat vervangen en zegt wat het kost. Dit laatste doe ik altijd en werkt heel goed. Dan heb ik geen verrassingen bij de kassa.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie