Luie Stromer ST3

Plaats reactie
Dimitri
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2020, 20:07
Locatie: Oudenaarde
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 3000

Enkele maanden geleden kocht ik een 2ehands Stromer ST3 van 2 jaar oud met 2000 km op de teller.

Na enkele ritten merkte ik dat de fiets vaak niet voluit ging, en eerder 'lui' was. Ik geraakte vaak maar aan 38km/uur zonder me in het zweet te werken. Tot enkele maanden geleden heb ik drie jaar lang en 15 000 km gereden op een ST2, en ik merk echt een verschil. De ST2 ging altijd als een speer, en ik reed er quasi altijd 45/u mee, zonder lastig te zijn.

Heb de ST3 al 2 keer bij de dealer gedaan hiervoor. Eerste keer hebben ze de sensor afgesteld, en 2e keer na aandringen hebben ze de sensor vernieuwd (nog net in garantie). Dealer gaf aan dat enigste oorzaak de sensor kan zijn. Maar nu zit er een nieuwe sensor op, en merk ik nog steeds geen verbetering.

Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Ik hoop dat er een oplossing is...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb je de trapensor weleens gekalibreerd?

Heb je de meest recente FW op je ST3?

Met welk moment (Nm) is de achterwiel-as aangedraaid?

Wat zijn de sensorwaarden in het Service Menu?

Wat heeft de dealer precies gedaan toen ze de sensor hebben "afgesteld"?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Teddytejero
Pro
Pro
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 okt 2017, 12:52

Achterwiel optillen tijdens calibratie. Idem na vervangen sensor en zelfs na groot onderhoud.
ST1 - suntour vork - 522 wh 12 K km
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (partner) 11 K km einde lease
ST3 LE (verkocht)
ST2 LE
ST1 - 812 wh - 2021 (lease partner)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Teddytejero schreef: 13 dec 2020, 13:24 Achterwiel optillen tijdens calibratie.
Stromer schrijft voor dat je tijdens de kalibratie op de SP zit zonder met je voeten aan de pedalen te komen ... lijkt me niet makkelijk om dan ook nog eens het achterwiel op te tillen ... ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 13 dec 2020, 13:54 Stromer schrijft voor dat je tijdens de kalibratie op de SP zit zonder met je voeten aan de pedalen te komen ... lijkt me niet makkelijk om dan ook nog eens het achterwiel op te tillen ... ;)
Is prima te doen als je het achterwiel eerst demonteert.
- achterwiel uit je fiets halen
- op je zadel gaan zitten
- met 1 hand je achterwiel optillen
- met andere hand kallibratie starten
Wel omslachtig hoor. Ik zou gewoon de procedure uit de handleiding volgen :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Teddytejero
Pro
Pro
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 okt 2017, 12:52

Man , man , man , .... sta naast de fiets. Kies kalibratie in het menu. Til aan de bagagedrager de fiets een stukje van de grond en druk 'ja' om de calibratie te starten .... de fiets meldt 'calibratie gelukt' en wonder o wonder hij gaat terug 45 km/h ... en ja hij kwam 2x van de dealer na nieuwe sensor en/of bandenwissel en amper 42 km/h ... precies alsof ik op een spinningfiets zat.
ST1 - suntour vork - 522 wh 12 K km
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (partner) 11 K km einde lease
ST3 LE (verkocht)
ST2 LE
ST1 - 812 wh - 2021 (lease partner)
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Teddytejero schreef: 13 dec 2020, 15:58 Man , man , man , .... sta naast de fiets. Kies kalibratie in het menu. Til aan de bagagedrager de fiets een stukje van de grond en druk 'ja' om de calibratie te starten .... de fiets meldt 'calibratie gelukt' en wonder o wonder hij gaat terug 45 km/h ... en ja hij kwam 2x van de dealer na nieuwe sensor en/of bandenwissel en amper 42 km/h ... precies alsof ik op een spinningfiets zat.
Klopt wat hier gezegd wordt.
Niet op fiets zitten, werkt voor geen meter. Fiets inderdaad klein beetje opheffen en zo kalibreren! Works as a charm!
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Plaats reactie