Oplader cr246 update

Plaats reactie
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Goedendag,
Heb wel gezocht in dit forum, maar niet gevonden.
Mijn St3 komt uit 2019, met oplader cr245. Ik laad de accu thuis altijd apart in de kelder op. Laatst was na t opladen dat de relais in de oplader steeds klikte en de lampjes gingen daarbij oranje/ groen. Dus dacht ik t wordt tijd voor een extra oplader. Nu heb ik duidelijk aan de telefoon uitgelegd dat ik een St3 heb, en nogmaals toen ik m ophaalde zag de fm mijn fiets ook en merkte ook op dat t Omni display om een update vroeg. De accu apart op de oplader en de fm zei dat t goed was.
Eenmaal thuis: accu apart en opladen met de cr246. Na 5 uur steeds een rood continu lampje. Accu in de fiets: niet opgeladen. Oplader direct aan de fiets: kan niet opladen vraagt om een update.
Een update van de fiets dat zal toch niet er voor zorgen dat de accu buiten de fiets wel opgeladen kan worden? Of heb ik nu de oplader voor de nieuwe St1 ?
Nu breng ik de oplader dinsdag weer terug om een cr245 i.p.v. de cr246.
Gegroet,
Wim
St7
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Je FM kan je fiets en accu een SW update geven na een "push" in het Stromer portal. Er is ook een update voor de lader CR246:

Release notes Stromer firmware.
SUI FW 4.3.1.0 11.11.2020. Lader
Er is een nieuwe firmwareversie (FW92) beschikbaar voor de CR246-oplader. Om deze te installeren moet de oplader aan de Stromer zijn aangesloten en moet de installatie worden bevestigd met "ja". Let op: de oplader mag tijdens de installatie niet worden losgekoppeld van de Stromer.
Verdere optimalisaties voorkomen het optreden van fouten tijdens het laadproces.


Ik heb ook een ST3 geleverd gekregen met de CR245, maar heb inmiddels de CR246; deze is stil, kleiner, degelijker, dezelfde laadcapaciteit en ook goed mee te nemen. De CR246 zou zonder problemen moeten werken en ik zou nooit meer kiezen voor de CR245.

Ook kan je FM de CR246 testen op een andere Stromer om in ieder geval een defect aan de lader uit te sluiten; hoewel ik denk dat deze software update (of je FM) dit zou moeten oplossen.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo,
Dank je wel! Ik ga de lader weer aansluiten en op de update vraag “ja” uitvoeren. Ik hoop dat ik dan de lader 245 ook kan gebruiken, dan heb ik op 2 locaties een lader!
Groetjes,
Wim
St7
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik zou de fiets buiten zetten voor het updaten, buiten heb je beter 3G bereik.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo,
Ik krijg nu foutcode 21041c en de accu laadt niet meer op dan 79%.
Accu test in “service” menu gedaan en alles is “ok”.
Update van de oplader cr246 ging goed. Ook met deze oplader hetzelfde euvel, accu laadt niet verder op dan 79%
Gegroet,
Wim
Ps als ik naar de fm in Zwolle moet, wordt t halve traject in stand 2, (iets meer actieradius)
St7
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Indien de lader LED continu groen blijft branden bij 79% dan gaat er iets niet goed.
Keertje opnieuw opstarten, de accu eruit en opnieuw opstarten biedt geen oplossing?

Check ook in de Omni of de ST3 de meest recente FW heeft die net is uitgekomen:
FW fiets: 4.3.1.2
FW Accu 983Wh: 2.56
FW lader CR246: 92

Anders extern de accu laden; mogelijk laadt de acculader dan wel op tot 100% en zal je FM dit probleem en de foutcode 21041c kunnen achterhalen.
Zie ook dit draadje (E21041c): viewtopic.php?f=49&t=4045

Indien nog in bezit van de CR245: die laadt wel door?
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hoi, bedankt voor t draadje, de St3 heeft net een goede onderhoudsbeurt gehad! Ik laadde 1x per dag de accu buiten de fiets op. Nooit een probleem. Nu begon de lader een hele tijd, 2 uur, groen te knipperen. Toch 79 % toch de accu in de fiets gedaan en na een uur wachten heb ik weer gekeken en Viola 100%!!!
Wonderbaarlijk.
Wim
St7
Plaats reactie