Een oud renner op een Stromer ST5

JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Fijn om je ervaring zo te delen. Even een vraagje: Hoe heb je die bar-ends centraal op het stuur gemonteerd? Gezien het ST5-specifieke stuur ben ik hier wel benieuwd naar.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Naast de handvatten zit nog een klein stukje rond stuur, 1 cm of zo. wellicht het daar past.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lindolfi
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2019, 10:51
Locatie: Groningen
Merk SP: Stromer ST7
Km-stand: 31350

JDNY schreef: 04 feb 2021, 17:41 Fijn om je ervaring zo te delen. Even een vraagje: Hoe heb je die bar-ends centraal op het stuur gemonteerd? Gezien het ST5-specifieke stuur ben ik hier wel benieuwd naar.
Ik heb de handvatten iets ingekort en dan past het. Die bar-ends naar het midden scheelt veel in verbruik, vooral met wind tegen. Je voorwaartse oppervlak is een stuk kleiner.
Lindolfi
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2019, 10:51
Locatie: Groningen
Merk SP: Stromer ST7
Km-stand: 31350

matthiases schreef: 12 jan 2021, 22:39 Vraagje: Zijn de garmin vector 3 trappers accuraat?
Ja die vector 3 trappers zijn heel accuraat. En je ziet mooi of er rechts-links verschil is en wat je effectieve aandrijf segment is: of je wel goed rond trapt. Het is ook redelijk onthullend hoe het met je conditie staat.
Lindolfi
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2019, 10:51
Locatie: Groningen
Merk SP: Stromer ST7
Km-stand: 31350

JeroenSpock schreef: 13 jan 2021, 00:33 Fiets je ook in de winter? Hoe doet je accu het na al die kilometers?
Ja, ik fiets ook in de winter met goede kleding (zwaarste wielerkleding van Assos en dikke handschoenen met voering) . In het donker rijden is niet altijd even leuk, maar met die goede koplamp is het te doen.
De accu heeft denk ik wel wat verloren aan capaciteit. Mijn verbruik per kilometer is redelijk constant vlak onder de 14 Wh/km, maar ik hou minder over per afstand. Heb 2 accu's van 983 Wh en die wissel ik wat af. Soms neem er 1 extra mee in zadeltas voor ritten boven de 60 km.
Lindolfi
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2019, 10:51
Locatie: Groningen
Merk SP: Stromer ST7
Km-stand: 31350

JeroenSpock schreef: 13 jan 2021, 22:10 Zou de fiets zoiets in theorie trouwens kunnen meten met de sensor hoeveel kracht je zet op de trappers?
Vermogen is moment (te meten met kracht sensor) maal hoeksnelheid. Dus in principe als je snelheid meet en kracht moet het kunnen, maar dan moet de hefarm vast liggen en dat ligt hij niet wegens de versnellingen. (bij dezelfde kracht op het frame en in ketting is het moment groter in een lage versnelling).

Met een elektrische versnelling is ook bekend in welke versnelling je zit, maar dan moet het systeem ook nog het aantal tandjes weten dat op het freewheel zit en dat is niet voorhanden in de fiets computer. Kortom zoals het nu is uitgevoerd kan het niet en ik denk ook dat die kracht sensor niet erg reproduceerbaar is, gegeven het feit dat je hem op nul moet stellen regelmatig.

Dus als Stromer het zou willen bieden (zou een aanwinst zijn), moeten ze een losse vermogen sensor inbouwen.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Ja precies, een aparte sensor op de trap as, want dat is toch ook exact de plek waar jij je kracht op zet.
Niet dat het nodig is, maar zou wel leuk zijn om die info af te lezen.

14Wh/km, dan trap je stevig mee :mrgreen:
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

JeroenSpock schreef: 16 apr 2021, 00:16 Ja precies, een aparte sensor op de trap as, want dat is toch ook exact de plek waar jij je kracht op zet.
Niet dat het nodig is, maar zou wel leuk zijn om die info af te lezen.

14Wh/km, dan trap je stevig mee :mrgreen:
De TMM meet het draaimoment op de trapas via de kracht op de ketting. De kracht op de ketting is recht evenredig met het draaimoment op de trapas. Het signaal van de TMM wordt zo een sinusachtige golfvorm waaruit de cadans te destilleren is (frequentie van de golfvorm). Je hebt dus kracht en cadans, voldoende om het geleverde benen vermogen te berekenen.
Plaats reactie