Advies STxx

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nice. Laat je ons weten hoe de testperiode beviel?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
DaanDaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 mar 2019, 11:25
Locatie: Nederland
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Ik zou het met mijn blauwe accu (nog zeer goed) halen. Ik kom op ongeveer 60km met gemiddelde omstandigheden (continu stand 3).

Met een hele rit harde wind tegen zal het erom hangen, zeker met je postuur. Maar ja met een Ironman in de benen kan de ondersteuning vast hier en daar wat worden teruggeschroefd.

Succes met testen!
🇳🇱 | 🚲 ST3 SPORT L | 2020 | 🔋 983 |
ZWART
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedenavond Zimoneke,

mijn naam viel al enkele malen in dit draadje.....
Onze omstandigheden/situatie zijn enigszins vergelijkbaar.
Ik (192 cm, 92 kg) maak aardig wat Stromer-kilometers door woon-werk-afstand (65 km enkel).
Voor de Corona-beperkingen deed ik dat 4 keer per week; da's nu max 2 x per week. Ik las in dit draadje iets over lichaams-herstel en die schrijver heeft echt gelijk. Bij deze 2 x per week voel ik me serieus veel fitter (en doe wat hardlopen erbij).
Eerst maakte ik dit soort afstanden op een ST1X maar de grotere (bandenmaat) ST3 is met dit soort afstanden aan te raden.

Mijn conditie is niet slecht maar zeker geen Ironman....
De 65 km maak ik met volle ondersteuning, vol beladen met 2 bomvolle fietstassen en een accutransporter en dat haal ik alleen op een enkel blauwtje als het meezit qua wind en temperatuur. Daar houd ik niet van dus heb altijd een 2e blauwtje bij me.
Opladers staan zowel thuis als op werk.
Heb er 40.000 km opzitten met een blauwtje van 2 1/2 jaar oud (nog van de ST1X) en 1 1/2 jaar oud (bij de ST3). Die staan nog op 90 en 91% restcapaciteit. Ik had gedacht wel binnen 2 jaar onder de 70% capaciteit uit te komen om vervolgens een nieuwe accu onder garantie te verwerven. Die vlieger gaat niet op of er moet aanstaande winter een enorme drop in capaciteit zijn. Eigenlijk dus alle lof voor de accu-kwaliteit. Mijn enige kritiek is de prijs......

Ondanks jouw ijzersterke conditie zou ik zeker 2 accu's overwegen. Je zult verbaasd zijn (in negatieve zin) als de koude en tegenwind je capaciteit doen instorten. En dan wordt een Stromer best zwaar trappen. Bovendien kan je dan accu's wisselen die daardoor niet helemaal leeg geknepen worden (en dus nog eens serieus heet worden wat de levensduur geen goed doet)
Ik krijg zowel motor als accu tot bizarro temperaturen als het niet anders kan maar goed zal het vast niet zijn.
tikkie warm
tikkie warm
Screenshot_20190423-164709_Stromer OMNI.jpg (32.14 KiB) 996 keer bekeken
Ga vooral proefrijden. En niet 10 km maar probeer bij je FM echt je fiets een paar dagen uit over de afstanden die jij voor ogen hebt. Weet je ook gelijk hoe die moet worden afgeleverd (persoonlijke zaken als zadel, handvatten, vering) want met deze afstanden ga je comfort merken.

Een goede proeftijd toegeStromert.
Veel veilige kilometers toegewenst.
grtz, Reinout
Plaats reactie