Beginnersvragen (ST3)

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Kan je aub - zonder meer - op mijn vraag antwoorden ?
Golvas schreef: 17 sep 2020, 20:16 De constructeur staat GEEN kinderzitjes toe ... wat begrijp je daar niet aan ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
ocra

Wie zegt dan dat het de constructeur is dan zie ik namelijk niet staan.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jouw term "constructeur" komt niet voor in de VERORDENING (EU) Nr. 168/2013 (wat wij "de typegoedkeuring" noemen).

De "fabrikant" is juridisch wel een partij in deze verordening.

De fabrikant is ervoor verantwoordelijk dat (in dit geval) een Stromer speed pedelec voldoet aan de eisen die deze EU-verordening aan het voertuig stelt.

De fabrikant van Stromer speed pedelecs is Stromer.

Fabrikant Stromer zegt in de Stromer-handleiding dat het monteren van kinderzitjes op een Stromer niet is toegestaan.

Dan mag het wettelijk niet.

Ik ben benieuwd naar de door jou aangeleverde jurisprudentie waaruit blijkt dat de fabriekshandleiding geen wettelijke status heeft in deze context.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Stromeur schreef: 17 sep 2020, 20:34 Jouw term "constructeur" komt niet voor in de VERORDENING (EU) Nr. 168/2013 (wat wij "de typegoedkeuring" noemen).

De "fabrikant" is juridisch wel een partij in deze verordening.

De fabrikant is ervoor verantwoordelijk dat (in dit geval) een Stromer speed pedelec voldoet aan de eisen die deze EU-verordening aan het voertuig stelt.

De fabrikant van Stromer speed pedelecs is Stromer.

Fabrikant Stromer zegt in de Stromer-handleiding dat het monteren van kinderzitjes op een Stromer niet is toegestaan.

Dan mag het wettelijk niet.

Ik ben benieuwd naar de door jou aangeleverde jurisprudentie waaruit blijkt dat de fabriekshandleiding geen wettelijke status heeft in deze context.
Ok fair enough.
Plaats reactie