Remmen ontluchten wil niet lukken

Plaats reactie
r_ik
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2020, 11:06
Merk SP: Stromer St3

Heb onlangs een St3 weten te bemachtigen en wilde volgens de aanwijzingen zoals op diverse plekken in dit forum te vinden zijn de remmen ontluchten, maar ik krijg er met geen mogelijkheid remolie ingeperst via de ontluchtingsnippel op de klauw.
Heb de spuit op de nippel aangesloten, kwartslag opengedraaid en bij de remhandel een slang met collector aangesloten. Er komt alleen olie via de schroefdraad van de nippel weer uit. Deze even met wat teflontape afgedicht om te testen of dit het is maar dan gebeurt er helemaal niks.

Heb ik hier iets gemist, of is er toch iets stuk?
De rem (achterrem) doet het overigens wel, maar verliest wat druk en voelt een beetje sponzig.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je hebt de remhendel gedemonteerd en hem zodanig bevestigd dat het ontluchtingsgat horizontaal komt te staan ?

viewtopic.php?f=20&t=3185
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
r_ik
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2020, 11:06
Merk SP: Stromer St3

Dat heb ik gedaan door de fiets plat te leggen en de hendel iets te draaien.
Maar dit sluit normaal toch niks af?
Alleen lekt er dan wat olie en krijg je niet alle lucht eruit als je dit niet doet.
Ik krijg er zelfs geen olie bij.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je hebt een uitgebreide en tot goed resultaat leidende tutorial ter beschikking, maar toch voer je het (om één of andere reden) op een andere manier uit ... wat zou je ervan denken om die goed werkende tutorial eerst in alle richtingen door te nemen en hem dan van A tot Z te volgen ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
r_ik
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2020, 11:06
Merk SP: Stromer St3

:bj
ben graag eigenwijs,

maar ga het nog eens proberen :cool2:
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Essentieels als remmen door jouw dealer laten uitvoeren. Kan niet anders zeggen. Gevaarlijk om daar zelf mee te hobbyen!
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

In de handleiding staat ook dat je dit door de dealer moet laten doen. Bijkomendvoordeel is dat je die altijd kunt aanwijzen alsze weigeren.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Commuterplus schreef: 15 sep 2020, 21:47 In de handleiding staat ook dat je dit door de dealer moet laten doen.
Als je weet wat je doet is het ontluchten van hydraulische remmen niet heel spannend (niks anders dan bij een reguliere MTB). Na afloop testen op werking, controleren op lekkage en klaar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
r_ik
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2020, 11:06
Merk SP: Stromer St3

Ontluchten prima gelukt nu.
Wilde iets te veel en te snel tegelijkertijd, gaat nooit goed.

Probleem is wel niet verholpen.
Even langs gegaan bij mijn vaste fietsenmaker. Blijkt toch een lekkende seal te zijn in de remhendel.
Weet iemand of deze als onderdeel te verkrijgen zijn of moet ik dan toch terug naar een officiële stromer dealer?

Fiets is van oktober 2019 dus nog net geen jaar maar wel niet door mijzelf gekocht. Valt dit wel nog onder garantie of toch niet?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Garantie is gebonden aan de Stromer, niet aan de eigenaar, dus jouw ST3 valt nog binnen de garantie.

Of dit probleem ook binnen garantie valt, dat bepaalt de dealer waar deze ST3 oorspronkelijk is aangeschaft, of een eventuele adoptiedealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie