Scheurtje in velg

Plaats reactie
stromer10
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2020, 07:04
Locatie: binkom
Merk SP: Stromer
Km-stand: 2000

Hallo. Heb een stromer sti3 2020. Bij het poetsen heb ik gezien dat er een scheurtje in de achter velg is waar hij aan elkaar is gemaakt. Herkent iemand dit probleem?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik niet, maar ga er snel mee terug. Het hoort niet en dat scheurtje gaat vanaf nu alleen maar groter worden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
stromer10
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2020, 07:04
Locatie: binkom
Merk SP: Stromer
Km-stand: 2000

Ga ik zeker doen. Hoop dat het in garantie is. Grtjs
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

stromer10 schreef: 15 sep 2020, 08:28 Ga ik zeker doen. Hoop dat het in garantie is. Grtjs
Zo lang er op die plek op de velg niet een hele dikke buts van een stoeprand of iets dergelijks te zien is zal dat wel los lopen.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

stromer10 schreef: 15 sep 2020, 08:28 Ga ik zeker doen. Hoop dat het in garantie is. Grtjs
Ik weet niet hoe de wetgeving in België geregeld is, maar in NL: als je het defect binnen 6 maanden hebt dan moet de winkelier aantonen dat jij het veroorzaakt hebt. Lukt dat niet dan is het dus garantie. Na die 6 maanden is het omgedraaid, dan moet jij aantonen dat je niks verkeerd gedaan hebt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

stromer10 schreef: 15 sep 2020, 06:22 Hallo. Heb een stromer sti3 2020. Bij het poetsen heb ik gezien dat er een scheurtje in de achter velg is waar hij aan elkaar is gemaakt. Herkent iemand dit probleem?
Kun je hier een afbeelding plaatsen? Zou graag zien hoe het scheurtje in de "lasnaad" van de (achter)velg eruit ziet.
Mijn achtervelg (ST3) heeft een nogal opvallende lasnaad; een afwerkingskwaliteit die ik bij andere fietsen/velgen niet eerder heb gezien.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Peter 2
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 177
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

FreddyH schreef: 15 sep 2020, 12:57
stromer10 schreef: 15 sep 2020, 08:28 Ga ik zeker doen. Hoop dat het in garantie is. Grtjs
Ik weet niet hoe de wetgeving in België geregeld is, maar in NL: als je het defect binnen 6 maanden hebt dan moet de winkelier aantonen dat jij het veroorzaakt hebt. Lukt dat niet dan is het dus garantie. Na die 6 maanden is het omgedraaid, dan moet jij aantonen dat je niks verkeerd gedaan hebt.
Idem dito, bewijslast tijdens eerste 6 maand ligt boj verkoper/fabrikant/distributeur. Daarna aan de consument om met argumenten te komen.
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo,
Bij mijn St3 is ook de lasnaad van het voorwiel gaan “werken” een kraakje hoor je vooral als je meer gewicht op t stuur brengt , fm: garantie!
Lijkt nu echt een St3 probleem te zijn?
Groetjes, Wim
St7
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Peter 2 schreef: 15 sep 2020, 13:11
FreddyH schreef: 15 sep 2020, 12:57

Ik weet niet hoe de wetgeving in België geregeld is, maar in NL: als je het defect binnen 6 maanden hebt dan moet de winkelier aantonen dat jij het veroorzaakt hebt. Lukt dat niet dan is het dus garantie. Na die 6 maanden is het omgedraaid, dan moet jij aantonen dat je niks verkeerd gedaan hebt.
Idem dito, bewijslast tijdens eerste 6 maand ligt boj verkoper/fabrikant/distributeur. Daarna aan de consument om met argumenten te komen.
Dat is bij ons toch dode letter hoor Peter. In al mijn ervaringen met defecte producten heb ik netjes reparatie of vervangproduct gekregen zonder ooit iets te moeten bewijzen. Als het niet duidelijk om misgebruik of ongeluk gaat moet je niets bewijzen.
Is in het geval van de velg ook. Alsof dat de eerste 6 maand tegen alles moet kunnen en erna niet meer. Bewijzen dat je iets niet hebt gedaan (want daarover gaat het meestal) is overigens toch ook onmogelijk?

Ik ben er dus helemaal van overtuigd dat dit in garantie wordt afgehandeld.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het verhaal over de bewijslast gaat over de wettelijke garantie. Daar heb je minimaal recht op.

Fabrieksgarantie is de garantie die de fabrikant geeft bovenop de wettelijk verplichte garantie.

Op het moment dat een fabrikant oordeelt dat een defect (ongeacht wanneer dit optreedt) niet binnen de fabrieksgarantie valt, dán worden de voorwaarden van de wettelijke garantie van kracht en verschuift de bewijslast voor het ontstaan van een defect 6 maanden na aankoop van de fabrikant naar de eigenaar. Het is dan dus aan de eigenaar om te bewijzen dat het defect hem niet te verwijten valt.

De praktijk is dat fabrikant Stromer binnen de garantie nooit moeilijk doet, tenzij als een paal boven water staat dat de eigenaar iets heel erg verkeerd heeft gedaan (en zelfs dan is Stromer nogal eens coulant).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie