Teleurstelling met de ST3 in de vakantie

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Een auditief signaal wordt veel sneller opgemerkt dan een melding op "het dashboard", zeker op een Stromer ... moet toch kunnen ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eens.

Alleen volgens mij kan de OMNI niet piepen? Dan wordt het dus de toeter, lijkt me wat rigoureus voor andere weggebruikers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Zelfs dat moet kunnen : de claxon van een auto van Amerikaans origine geeft ook twee gedempte "tuutjes" wanneer je hem afsluit ... je hoeft in dit geval (het geven van "een waarschuwing" van de bestuurder van een SP) enkel maar de aandacht van de bestuurder te trekken en niet van de ganse buurt.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, een kort "pép-pép" (eventueel enkele malen herhaald) zou prima kunnen werken. Goeie tip voor Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
HHV
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 sep 2019, 16:37
Merk SP: Stromer ST3

Inmiddels staat de ST3 bij de FM ter reparatie van de achterrem. Tevens wordt er aan Stromer Zwitserland gevraagd, of en wat voor een melding ik als gebruiker kan/ mag verwachten van de beveiliging ter voorkoming van een te hete motor.

Heeft iemand een idee hoelang de ST3 moet afkoelen in de praktijk als deze in de beveiliging gaat?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hangt van het weer af.

Je het kunt het zelf eens bekijken in de OMNI app. Die toont ook de motortemperatuur. Kijk direct na een rit hoe heet de motor is, wat het na een kwartier is etc.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
HHV
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 sep 2019, 16:37
Merk SP: Stromer ST3

Inmiddels heb ik mijn ST3 weer terug van de FM en weer een eerste ritje in Nederland kunnen maken. De rem is weer gemaakt en de Stromer doet het weer uitstekend.

Ik heb navraag gedaan betreffende de seal van de achterrem. Deze was niet lek. Bij het vullen van de rem met nieuwe olie is deze extra onder druk getest op lekkage. Er is geen lekkage meer geconstateerd. Men gaat er vanuit dat het warmte werking is geweest. Het "kookpunt" van dit type olie ligt vrij laag en door het verweren van de olie, komt er ook lucht in de leiding. Lucht zet uit bij warmte en drukt dan de dunner geworden olie langs de seal naar buiten. De combinatie van lucht en dunnere olie heeft waarschijnlijk de lekkage veroorzaakt. Inmiddels is op advies van de FM beide remmen voorzien van nieuwe remolie. Overigens trad de lekkage al op voordat ik al wat colletjes had gefietst in Frankrijk. Vind het wel wat snel gebeuren allemaal. De remolie moet volgens de FM minimaal na een jaar vervangen worden.

Er is nog contact geweest met Stromer Zwitserland. Men heeft een opmerking genoteerd over het niet ontvangen van de melding van een hete motor bij de technische afdeling. Wanneer de Accu te warm wordt, geeft het systeem een notificatie in het display. In mijn geval was de accu temperatuur oke, maar was de motor te warm. Deze geeft geen notificatie af, maar ze gaan dit nu opnemen met de technische staf. Dit betekend vaak dat er een update komt en deze functie dan wel aanwezig is. Ben benieuwd wanneer deze update dan gerealiseerd wordt.

Ik ga de Mont Ventoux zeker nog een keer opnieuw proberen met een wat lagere buitentemperatuur, wat pauzes tussendoor en rustig aan, dan zal het wel gaan lukken. Ik blijf van mening dat deze fiets van dit kaliber het wel moet kunnen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

HHV schreef: 25 sep 2020, 22:58 De remolie moet volgens de FM minimaal na een jaar vervangen worden.
Is dat zo? Waarom zou dat moeten? Het gaat hier om minerale olie, die trekt geen vocht aan en hoeft dus ook niet zo vaak vervangen te worden. Zelfs de DOT remvloeistof in mijn auto (die wél vocht aantrekt en dus op termijn problemen oplevert) hoeft maar eens in de 2 jaar vervangen te worden.

Volgens mij is dit complete BS. In mijn SP zit bij de achterrem nog de originele remolie die er bij afleveren in oktober 2014 in zat... De enige reden dat de olie in de voorrem een keer is vervangen is omdat in 2016 mijn voorvork is afgebroken en daarmee de remleiding ook stuk is gegaan. Ik heb nog nooit van mijn FM begrepen dat ik hiermee gevaarlijk bezig ben.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In mijn ST2 S zit al 3 jaar dezelfde remolie. Geen problemen mee. In de Stromer ST3 handleiding wordt bij de adviezen voor periodiek onderhoud niet vermeld dat de remolie elk jaar vervangen moet worden, er wordt überhaupt niks over vermeld. In de Tektro handleidingen staat dit ook niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik rust mijn kaas.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie