Lader kaputt, onverklaarbaar vocht in de lader???

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

PS: Ook geen hond of kat in huis die over de lader geplast kan hebben?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
DavidvD
Pro
Pro
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 19:54

Ook niet, geen huisdieren. 😀
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dan weet ik het echt niet meer :dwarf:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ook al is de luchtvochtigheid 100%, wat Edgecrusher zegt klopt: die fan koelt door lucht met omgevingstemperatuur door de lader heen te jagen, die lader is warmer dan dat. Hoe hard die ventilator ook blaast, de temperatuur in die lader gaat in het extreemste geval de omgevingstemperatuur benaderen maar blijft tijdens het laden altijd warmer dan omgevingstemperatuur.

Als je lader uit staat gaat hij na verloop van tijd wel de omgevingstemperatuur krijgen, maar wederom: niet kouder. De enige manier om die lader kouder te krijgen is als er iets is wat kouder is: koude tocht, een koud oppervlakte waar hij op ligt, etc. Koude tocht is er weinig met dit weer en parket is geen koud oppervlakte.

Wat mij betreft: dit is geen condens, totdat iemand met een zeer sterk argument komt dat het wel mogelijk is.

Er zijn voor zover ik weet ook geen elektrische componenten waar spontaan water uit kan komen, behalve dan uit lekkende, water gekoelde systemen (maar ik kan me niet voorstellen dat de CR246 een watergekoeld systeem is).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens mij is de lader op de afbeelding een CR245 en die heeft zeker weten geen waterkoeling (fan).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 18 aug 2020, 23:14 Volgens mij is de lader op de afbeelding een CR245 en die heeft zeker weten geen waterkoeling (fan).
Ah, zo goed herken ik dat lunchtrommeltje niet :oops:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Qua vochtigheid was het vorige week en deze week na de buien wel extreem, op kantoor staat normaal een bevochtiger te draaien, omdat daar de % 20-30% is, nu zonder bevochtiger 78%...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Flukker
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2019, 09:28
Locatie: Kempen

Elektrolyt van een lekkende condensator? Geeft inderdaad een vreemd geurtje en een defecte condensator laat de zekering trippen.
ocra

Daar dacht ik ook aan, is het vocht of vloeistof? Als ik de foto zie dan laat het ook vlekken achter dus kleine kans dat het vocht is.
DavidvD
Pro
Pro
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 19:54

Het laat vlekken achter inderdaad, maar dat doet water ook. Ik zou zweren dat het water is. Heb er nog niet aan gelikt. ;p Ik zou het ding graag open maken, maar dan gaat Stromer moeilijk doen over de garantie wellicht.

Vanmorgen nog even de hoek van de gang gecheckt waar ie lag, maar daar is het nog steeds kurk droog. De lader lag in de woonkamer vannacht, en die lijkt ook opgedroogd, komt geen vocht meer uit als ik wat schud in ieder geval.
Plaats reactie