Batterij geeft verkeerd bereik weer

Salt City
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2020, 19:42

Dag mensen, bij deze is er terug een nieuwe stromer-rijder in jullie midden :) Ik heb nu een kleine 2 weken een St3 waar ik op een paar kleine dingetjes na wel heel tevreden van ben. Die paar kleine dingetjes is waar ik het even wil over hebben. Het eerste heb ik reeds teruggevonden op het forum ivm het niet tot 100% opladen als je extern oplaadt. De 2 groene lampjes van de oplader branden maar bij het aanzetten van de fiets had ik idd niet mn volle 100%. Nu wat ik vandaag voor had was nog iets anders. Ik had de batterij gisteren opgeladen tot beide lampjes groen waren en bleven. Echter bij het aanzetten van de fiets gaf mijn bereik maar 59km weer. Mn instellingen zijn onveranderd en vorige keer had ik ong 86km met de ‘volle’ batterij, dit terzijde. Wat ik dan vaststelde was wanneer ik begon te rijden de afstand omhoog ging :shock: niet dat dit een slechte zaak is gelukkig. Op het punt dat de batterij effectief leeg ging, gingen de km’s er op een normale manier af. Iemand zo al iets voorgehad? Ook zou ik na een trip van 62 km de batterij terug moeten opladen. Software foutje misschien? Groeten
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik neem aan dat je een blauwtje hebt als batterij?
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

ik maak overigens gebruik van percentage. Ik ervaar dit als duidelijker.
60 km bereik is met een blauwe 984 wh batterij een prima afstand bij zomerse omstandigheden met weinig wind.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Salt City
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2020, 19:42

Ja klopt, het is idd de zwaarste batterij die ik zitten heb. De trip die ik deed was vrij woelig ook, veel tegenwind en hier en daar een goeie beklimming. Daarbij zit ik ook iets meer rechtop met een ergonomisch stuur voor rug-en nekproblemen dus vang nogal wat wind :) De fiets op zich kan ik niets van zeggen want ze rijden écht zálig. Het was alleen bizar toen in de volle batterij in de fiets stak maar 59km op de teller stond en deze de eerste kilometers optelden tot de werkelijke kilometers en dan normaal verminderde naargelang de trip vorderde. De laatste update is gedaan, zouden er misschien nog foutjes inzitten? :?:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Is vrij normaal, de te rijden afstand wordt berekend aan de hand van je verbruik over de laatste zoveel km. Doen de meeste auto's ook.

Heb je de vorige rit volle wind tegen gehad (dus hoog verbruik) dan zal hij een lagere resterende afstand geven dan normaal. Ga je vervolgens zuiniger rijden dan klimt de resterende afstand.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Salt City
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2020, 19:42

Ok bedankt da’s goed om weten, dan maak ik me hier ook geen zorgen meer over en geniet gewoon van het rijden. 😊 Vele kilometers fun ahead 😋
BLACKSTROMER
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
Locatie: Waregem Deerlijk

Gewoon op % zetten.
Twee weken geleden zwaar geladen naar zee gereden volle bak . 72 km en had nog 7 % over.
Twee dagen later idem en terug maar dan op het gemak. +- 27 gemiddeld. Nog 37 % over. Ook 72 km natuurlijk.
m2ss180
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Het is niet alleen wind, maar ook klimmen en dalen. Hoe schakel je. Welke druk zet je op de pedalen. Alles speelt mee en daar kun je mooi mee werken.
Aan km bereik indicatie heb je weinig. Het percentage is leidend en steeds moet je kijken met de gedachte hoe ver je nog moet, of je het gaat halen.
Jasmmer dat er voor ons onderweg geen mooie laadpunten zijn. of heeft iemand ervaring met een cafehouder cq terras die zegt: Kom maar hier laden?
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Commuterplus schreef: 18 aug 2020, 15:43 Jasmmer dat er voor ons onderweg geen mooie laadpunten zijn. of heeft iemand ervaring met een cafehouder cq terras die zegt: Kom maar hier laden?
https://www.oplaadpunten.org/
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie