Zwabber gevoel op de fiets

Gebruikersavatar
Rene
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mei 2017, 06:45
Locatie: Vlaams Brabant
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Je kan ook eens proberen om je trapcadens te verhogen door een kleinere versnelling te kiezen. Dan voel je bijna geen lastwissel meer...
Stromer ST3 Pinion LE ABS
15km Kampenhout - Zaventem
Teddytejero
Pro
Pro
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 okt 2017, 12:52

Dat is volgens mij een defect aan de lagers / spacers van het balhoofd. Heb dat bij mijn eerste stromer ook gehad. FM heeft die vervangen en dan was het bootgevoel weg
ST1 - suntour vork - 522 wh 12 K km
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (partner) 11 K km einde lease
ST3 LE (verkocht)
ST2 LE
ST1 - 812 wh - 2021 (lease partner)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een spacer kan eigenlijk niet stuk. Dat is gewoon een metalen ring onder (of boven) de stuurpen.
Een ST3 heeft geen spacers.

Balhoofdlager kan defect zijn of het balhoofd is niet juist aangedraaid (te los of te vast), maar dat heeft de OP al uitgesloten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

De Stromer is juist heel stijf door die enorme kokers en driehoeken. Ik herken wel wat je voelt. Het is vooral wennen aan de dikke banden die op smalle velgen zitten. Vooral de goede bandenspanning aanhouden. Hoe zachter, des te meer gaat jouw band "heen en weer" ( overdreven gezegd, maar dat is wat gebeurd ).
Ik kreeg mn Stromer met VEE banden op 2,7 afgeleverd destijds. Toen dat gezwabber. Nadat het op 3 bar was gezet, verdween het geheel.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
rba
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2020, 12:36

Hey Allen,

een korte update.
Jammer genoeg door corona en het verplicht thuis werken komt mijn stromer te weinig van stal.
Maar door de enkele ritten die ik al heb kunnen maken (momenteel 175km op de teller, veel te weinig :? ) het allemaal toch al wat verder kunnen ervaren.

Ik heb het gevoel dat de juiste bandenspanning of eerder het gebrek er aan de oorzaak is of toch een aanzienlijk deel ervan. Na dat ik het laatst het gevoel weer erg hard had, de banden bij gepompt en er stond nog maar 1.75bar op :oops: . na ze terug op 3 gezet te hebben was de rij ervaring al een heel stuk beter.

Verder moet ik toch langs de FM, want de rem voorraan blijft some lichtjes hangen en dan laat ik ook ineens de spaakspanning nakijken.

groeten

Robin
Stromer ST3 black Sport XL Urban Stem - Bodyfloat
Plaats reactie