Overstap van ST2S naar ST5

RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Hallo,

Dankzij een mooie overname van de FM mocht ik gisteren mijn mooie ST5 gaan afhalen. De ST2S was mooi gepoetst de Bodyfloat werd overgeplaatst op de ST5 en weg waren we.

Geen slecht woord over mijn ST2S op 2 jaar tijd had ik 32000 km gereden ermee en weinig problemen mee gehad behalve de laatste maanden. Eens de controller vervangen was had ik altijd wel iets anders en laatst was de controller opnieuw stuk tijdens een regenbui constant drive Error dus met de mooie overname overgestapt op de ST5.

Gisteren was het dan wat zoeken naar de veranderingen. 1 ervan was al het laden van de Di2 .Hier mis ik wel een handleiding van Stromer uit hoe controleer je of deze is opgeladen waarvoor dient het knopje en wanneer brandt het groen en rood of wanneer knippert het.

Waarom enkel SP Connect en geen mogelijkheid om een GPS steun op het stuur te plaatsen ik heb nogal graag iets voor mij waarop ik mijn route zie.

Vandaag deed ik dan mijn eerste rit. Wat meteen opviel is dat de ST2S veel vinnige was maar dit zal wel aan de grote en vooral brede wielen liggen, en wat ik vooral miste in welke versnelling rij ik dit is wel iets dat op de Omni C mogen of op zijn minst op de App.

Wat ik ook mis is een woordje uitleg over de omni C. Veel is er niet veranderd maar toch....
En ook mijn sterretje in vermogen 2 is weg waardoor je kon zien of je in je eigen instellingen aan het rijden bent ook moet je die blijkbaar niet meer bevestigen op de fiets zelf.

Let op ben benieuwd naar mijn zoektocht naar de ideale instellingen om mijn dagelijkse woon werk verkeer te doen toch dagelijks 141km met de ST2S lukte het dus ga ik ervan uit dat het met de ST5 ook gaat lukken.

Veel Stromer plezier
:d3
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Bij de Omni C is het sterretje vervangen door een streep onder de 2.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

RUDIBOUCKENOOGHE schreef: 04 jul 2020, 15:35 wat ik vooral miste in welke versnelling rij ik
Is deze niets voor jou ? ... een handleiding voor de plaatsing staat hier.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RUDIBOUCKENOOGHE schreef: 04 jul 2020, 15:35 Gisteren was het dan wat zoeken naar de veranderingen. 1 ervan was al het laden van de Di2 .Hier mis ik wel een handleiding van Stromer uit hoe controleer je of deze is opgeladen waarvoor dient het knopje en wanneer brandt het groen en rood of wanneer knippert het.
https://si.shimano.com/pdfs/um/UM-7FJ0A-003-00-ENG.pdf
RUDIBOUCKENOOGHE schreef: 04 jul 2020, 15:35 Waarom enkel SP Connect en geen mogelijkheid om een GPS steun op het stuur te plaatsen ik heb nogal graag iets voor mij waarop ik mijn route zie.
Daar zijn wel adaptertjes voor op de markt.
RUDIBOUCKENOOGHE schreef: 04 jul 2020, 15:35 wat ik vooral miste in welke versnelling rij ik dit is wel iets dat op de Omni C mogen of op zijn minst op de App.
Die gegevens kunnen niet op de OMNI display of in de OMNI app worden weergegeven omdat Shimano de API niet vrijgeeft. Maar ik blijf het een vreemde keus van Stromer vinden om dan niet gewoon de D2i-display te monteren zoals je 'm ook op je ST2 S had. (Design boven functie..)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Louis_ST2 schreef: 04 jul 2020, 16:20 Bij de Omni C is het sterretje vervangen door een streep onder de 2.
Ok thx nog niet op gelet
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Stromeur schreef: 04 jul 2020, 17:29
RUDIBOUCKENOOGHE schreef: 04 jul 2020, 15:35 Gisteren was het dan wat zoeken naar de veranderingen. 1 ervan was al het laden van de Di2 .Hier mis ik wel een handleiding van Stromer uit hoe controleer je of deze is opgeladen waarvoor dient het knopje en wanneer brandt het groen en rood of wanneer knippert het.
https://si.shimano.com/pdfs/um/UM-7FJ0A-003-00-ENG.pdf
RUDIBOUCKENOOGHE schreef: 04 jul 2020, 15:35 Waarom enkel SP Connect en geen mogelijkheid om een GPS steun op het stuur te plaatsen ik heb nogal graag iets voor mij waarop ik mijn route zie.
Daar zijn wel adaptertjes voor op de markt.
RUDIBOUCKENOOGHE schreef: 04 jul 2020, 15:35 wat ik vooral miste in welke versnelling rij ik dit is wel iets dat op de Omni C mogen of op zijn minst op de App.
Die gegevens kunnen niet op de OMNI display of in de OMNI app worden weergegeven omdat Shimano de API niet vrijgeeft. Maar ik blijf het een vreemde keus van Stromer vinden om dan niet gewoon de D2i-display te monteren zoals je 'm ook op je ST2 S had. (Design boven functie..)
Thx voor alle info ondertussen een adapter gevonden om de GPS te plaatsen voor de handleiding bedoelde ik de knop in het stuur en hoe ik die kan koppelen met mijn Garmin normaal zou dit lukken maar daarvoor moet het groene en rode lichtje afwisselend knipperen maar dit lukt me niet dan zou je op garmin kunnen zien op welke versnelling je rijd en de toestand van je batterij
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah oke. Dan heb je hier wel wat aan denk ik:

https://di2center.com/2019/08/24/di2-fo ... -button-do
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Stromeur schreef: 04 jul 2020, 18:55 Ah oke. Dan heb je hier wel wat aan denk ik:

https://di2center.com/2019/08/24/di2-fo ... -button-do
Ah dit is hem zal ik eens op mijn gemak lezen ze Thx
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

RUDIBOUCKENOOGHE schreef: 04 jul 2020, 15:35mijn dagelijkse woon werk verkeer te doen toch dagelijks 141km
:ay
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Haha ja dat dacht ik ook 141km respect! Dan snap ik de wens om de instellingen aan te passen om die actieradius te halen...
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Plaats reactie