ST3 begrenzen tot 25 km/h ?

kcornelis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 apr 2019, 15:46
Locatie: Wingene

ocramarco schreef: 25 jun 2020, 13:28
kcornelis schreef: 25 jun 2020, 11:36
Aandringen bij leasingmaatschappij voor papieren levert niks op, ...
Dit snap ik heel goed, dat betekend dat ze waarde aan jou terug geven die ze al uitgekeerd hebben in een nieuwe fiets.
Ik snap het ook, zou het bv logisch vinden dat de leasing of verzekeringsmaatschappij de fiets komt ophalen. Nu voor hen is de 'overschot' waardeloos. Als ik alle stukken die te kort zijn aankoop via FM en laat monteren: geveerde zadelpen + zadel, spiegel, handvaten, reflectoren, batterij, oplader, fietstassen, fietsrek, lamp, helm, ... kom ik aan een kost van +- 3000 euro. Dat heb ik er voor over om een fiets van 7500 euro in waarde te herstellen ... Ben zelf bereid om alle oorspronkelijke stukken over te kopen van de verzekering/ leasing maatschappij. Maar ook hier krijg ik geen antwoord op...
Stromer ST5 (°februari 2020) - Ergon GP4 - Kinekt zadelpen - oktober 2020: 8500km
Stromer ST3 (°september 2019 - december 2019 :bc ) - Gestolen
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Gewoon schorsen dat ding framenummer eruit.
En als gewone fiets verder door het leven laten gaan geen kip die er naar kraait.
Je hoeft hem niet te verzekeren.
Wees blij dat ze je de spullen terug geven.
Of kaalplukken losse troep verkopen.
Frame naar de schroot Alu. is ook weer 0.80 de kg.
En voor dat geld een mooie electrische fiets 25 km kopen.
Of ben je merkgeil dat alles van stromer hoort te zijn.
Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

Is een pedelec (lees: fiets met trapondersteuning) kentekenplichtig in België ? (net als snorfietsen in Nederland)?

Een speed-pedelec terug naar pedelec tunen zal nog wel kunnen. Maar het motorvermogen blijft nog steeds meer dan de wettelijk toegestane 250 watt.
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat laatste zat ik inderdaad ook aan de te denken, dat blijft een probleem. Het is niet voor niks dat in de 25km/u pedelecs die Stromer heeft gehad (de oude ST1 en de ST1 X) een andere motor zat dan in de 45km/u speed pedelecs.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Hoezo probleem.
Waarschijnlijk tuf je er lkr mee rond in het buitenland.
Niet te benauwd.
Of rijd ook iederern met een alcoholblaaspijpje rond omdat dit zogenaamd verplicht is in la france.
Of 5 gele hesjes achterin je auto.
Omdat de Deutsche polizei zo kwaad kan kijken.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb de indruk dat de OP het netjes en legaal wil proberen te doen. Dat lijkt mij persoonlijk ook de beste insteek. (Het is bovendien ook de opzet van dit forum.)

Rondtuffen op een omgebouwde Stromer gaat de aandacht trekken hoor. Elke handhaver kent het merk als een SP-merk, dus je krijgt vragen als je er zonder kenteken mee op het fietspad rond rijdt. Is-ie dan niet in orde, dan ben je de sjaak.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kcornelis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 apr 2019, 15:46
Locatie: Wingene

Ik wil alles inderdaad legaal oplossen, eist de leasefirma de fiets terug op, mij goed. Maar hem hier laten staan zonder gebruik, wetende dat ik er nog veel plezier kan van hebben (tijdens fietstochtjes met de vrouw bijvoorbeeld-die enkel een 25km/h fiets heeft) is een wrang gevoel. Ik weet ook wel dat wanneer ik hem gewoon gebruik in het buitenland, op reis voor kleine ritjes ik al alle pech van de wereld moet hebben om daar ooit mee betrapt te worden. Wil het enkel niet op mijn geweten hebben dat ik de verleiding van de snelheid niet kan weerstaan, plots toch eens tot 40km/h ga rijden, zonder nr plaat, zonder helm, niet ingeschreven en een kind mee ram. Dan wordt deze goedkope optie, plots een hele dure
Stromer ST5 (°februari 2020) - Ergon GP4 - Kinekt zadelpen - oktober 2020: 8500km
Stromer ST3 (°september 2019 - december 2019 :bc ) - Gestolen
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Volgens mij is er niets illegaals aan onderdelen verkopen je frame in stukken zagen en naar de schroothandel brengen.
Je laat het kenteken opzeggen bij de Rdw.
En koopt van de opbrengst onderdelen een mooie fiets met trapondersteuning.
Dit alles is legaal.
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

Om (in NL in elk geval) je kenteken op te zeggen moet je de papieren naar de RDW sturen.
TS heeft geen papieren (meer)...

Daarnaast woont TS in België, weet niet wat de regels/routes daar zijn.
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

propje schreef: 25 jun 2020, 16:11 Volgens mij is er niets illegaals aan onderdelen verkopen je frame in stukken zagen en naar de schroothandel brengen.
Je laat het kenteken opzeggen bij de Rdw.
En koopt van de opbrengst onderdelen een mooie fiets met trapondersteuning.
Dit alles is legaal.
Nee, dat is het dus niet en dat heeft te maken met het maximaal toegestane motorvermogen voor een e-bike (in NL dan). Zoals hierboven al aangegeven door JanR...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie