Accu wil niet laden in de fiets. Wel los aan de lader

Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Mijn accu wil niet opladen als ik hem in de fiets heb.
Buiten de fiets laadt hij wel op.
In de fiets gaan de lampje direct op groen en lijkt alsof de accu vol is.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt.

Ps. Ligt niet aan de lader want ik heb er twee die beiden hetzelfde reageren.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb je al getest of de aansluitvolgorde van de lader verschil maakt? Officieel moet je (in tegenstelling tot wat je zou denken) eerst de stekker in het stopcontact steken, en daarna de laadstekker in je Stromer prikken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Yep, maar dat doet hij dus niet.
Wel direct op de accu dan wel.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb dit ook gehad met mijn ST1 X 2017 en nooit opgelost gekregen: accu in Stromer laadt niet als Stromer uit staat. Andere lader gaf hetzelfde probleem, aansluitvolgorde maakte niks uit, FW update hielp niet, controller vervangen hielp niet. Ik heb het er uiteindelijk bij gelaten, omdat ik het geen mega-probleem vond en geen zin meer had om samen met de dealer door te gaan met foutzoeken.

Bij een ST5 vind ik dit wel een beetje een ander verhaal, want dat is een recenter model, en hij is ook aanzienlijk duurder. Ik zou het aan de dealer voorleggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Dank voor je bericht, ga ik doen
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Ik heb contact opgenomen met de Fietsenmaker en ze gaan Stromer contacten
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
ocra

Ik heb het ook op de ST1x 2017 zoals Stromeur. Is ergens een keer met software opgelost. Was wel zo dat met de fiets aan niet lukte maar wel met de fiets uit, is een tijd weggeweest. Nu heb ik het precies andersom. Ik heb 2 laders (waarvan 1 vervangen is, dus 3 verschillende) en allemaal gaven/geven ze dit probleem. Blijf het een beetje raadselachtig vinden maar vind het ook geen omoverkomelijk probleem.
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Ik was even aan t meten geweest en het lijkt of 1 van de dikke pinnen geen contact maakt met het contactpunt onder in het frame waar de accu in komt. (Weet ook niet of het zo hoort/ of dat deze doorgeschakeld wordt) Ga morgen even uitzoeken of er geen losse draad in zit misschien los getrild tijdens het fietsen.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

ocramarco schreef: 02 jun 2020, 11:39 Ik heb het ook op de ST1x 2017 zoals Stromeur. Is ergens een keer met software opgelost. Was wel zo dat met de fiets aan niet lukte maar wel met de fiets uit, is een tijd weggeweest. Nu heb ik het precies andersom. Ik heb 2 laders (waarvan 1 vervangen is, dus 3 verschillende) en allemaal gaven/geven ze dit probleem. Blijf het een beetje raadselachtig vinden maar vind het ook geen omoverkomelijk probleem.
Nou ik wel, als je 9k+ betaald voor een fiets dan mag je er wel wat van verwachten nietwaar?
Met de ST2 nooit last gehad hiervan.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
ocra

Patrikius schreef: 02 jun 2020, 19:18
ocramarco schreef: 02 jun 2020, 11:39 Ik heb het ook op de ST1x 2017 zoals Stromeur. Is ergens een keer met software opgelost. Was wel zo dat met de fiets aan niet lukte maar wel met de fiets uit, is een tijd weggeweest. Nu heb ik het precies andersom. Ik heb 2 laders (waarvan 1 vervangen is, dus 3 verschillende) en allemaal gaven/geven ze dit probleem. Blijf het een beetje raadselachtig vinden maar vind het ook geen omoverkomelijk probleem.
Nou ik wel, als je 9k+ betaald voor een fiets dan mag je er wel wat van verwachten nietwaar?
Met de ST2 nooit last gehad hiervan.
Het zou niet moeten daar heb je gelijk in maar verder kan ik me er weinig druk over maken. Wellicht komt het doordat de ST1x 2017 niet uitblinkt van perfectionisme dus had/heb wel veel grotere problemen.
Plaats reactie