Rij-tips en ervaring

Gebruikersavatar
Veronikkie
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mar 2020, 11:48

Hoi, ik heb mijn eerste ST3... wat mij betreft een unieke ervaring. Als ik andere Stromers zie voorbij knallen, vraag ik mij af hoe zij dat doen? Ik ben wel redelijk klein en niet zwaar... maar wel een ervaren fietser (wielertoeriste). Ik gebruik mijn ST3 als woon-werk en heb dagelijks 78km in zijn totaliteit te overbruggen. Dus snelheidtips zijn welkom... zonder dat ik mij paars trap. Tx
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ondersteuningsstand 3 kiezen, gevoeligheid van de trapsensor op maximaal zetten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
depsycholoog
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
Merk SP: Stromer ST1x 2019
Km-stand: 15040

Veronikkie schreef: 01 apr 2020, 19:37 Hoi, ik heb mijn eerste ST3... wat mij betreft een unieke ervaring. Als ik andere Stromers zie voorbij knallen, vraag ik mij af hoe zij dat doen? Ik ben wel redelijk klein en niet zwaar... maar wel een ervaren fietser (wielertoeriste). Ik gebruik mijn ST3 als woon-werk en heb dagelijks 78km in zijn totaliteit te overbruggen. Dus snelheidtips zijn welkom... zonder dat ik mij paars trap. Tx
Misschien hoeven ze niet allemaal 40km. Is ook wel een redelijke afstand.
En ik heb het al een beetje afgeleerd om de hele tijd op het displaytje te kijken. Gewoon lekker fietsen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

depsycholoog schreef: 01 apr 2020, 21:26 En ik heb het al een beetje afgeleerd om de hele tijd op het displaytje te kijken. Gewoon lekker fietsen.
Dat is zeker ook een goeie. Heeft bij mij wel een tijdje geduurd, voordat ik mezelf niet meer opjoeg.

Maar als de OP 45km/u wil rijden, dan kan dat gewoon op een ST3. Dus ik ben wel even benieuwd of trapsensor op max de oplossing is, of dat er wat anders aan de hand is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

TMM sensor moet wel goed functioneren. Dat doet die normaal gesproken bij een juist aandraaimoment van de achteras (25NM). Ik maak ook soms mee dat de ST3 niet rijdt zoals ik van hem gewend ben. Thuis zet ik het achterwiel dan even vast met het juiste aandraaimoment, kalibreer de koppelsensor (via het servicemenu en het gebruikersmenu) en hij doet weer wat hij moet doen: zonder al te grote inspanning naar de 45 km/uur. Bij een stevig windje tegen is het wel iets moeilijker om de 45 km/uur vast te houden, maar zeker niet onmogelijk.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Veronikkie
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mar 2020, 11:48

Stromeur schreef: 01 apr 2020, 21:53
depsycholoog schreef: 01 apr 2020, 21:26 En ik heb het al een beetje afgeleerd om de hele tijd op het displaytje te kijken. Gewoon lekker fietsen.
Dat is zeker ook een goeie. Heeft bij mij wel een tijdje geduurd, voordat ik mezelf niet meer opjoeg.

Maar als de OP 45km/u wil rijden, dan kan dat gewoon op een ST3. Dus ik ben wel even benieuwd of trapsensor op max de oplossing is, of dat er wat anders aan de hand is.
Ik denk dat er iets aan de hand is, want deze ochtend, toen ik wou vertrekken, gaf hij een systeemfout aan. Ik had de tijd niet om uit te pluizen wat er juist aan de hand is. Ik hoop dat het niet te erg is, want in deze tijden zijn de fietshandelaren allemaal gesloten... :ak
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Resetten kan als volgt : batterij uit de fiets halen terwijl hij aan staat, een aantal minuten wachten en dan je batterij weer terugplaatsen.

Check ondertussen ook eens de contacten van de batterij, zowel deze op de batterij zelf als de contacten die zich onderaan in de batterijbak bevinden (zuivere microvezeldoek) ... een snuifje kwalitatieve contactspray kan eveneens wonderen verrichten.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Veronikkie
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mar 2020, 11:48

Golvas schreef: 02 apr 2020, 10:39 Resetten kan als volgt : batterij uit de fiets halen terwijl hij aan staat, een aantal minuten wachten en dan je batterij weer terugplaatsen.

Check ondertussen ook eens de contacten van de batterij, zowel deze op de batterij zelf als de contacten die zich onderaan in de batterijbak bevinden (zuivere microvezeldoek) ... een snuifje kwalitatieve contactspray kan eveneens wonderen verrichten.
Ga ik zeker doen ! Ik heb de FM telefonisch kunnen bereiken, deze gaf mij dezelfde raad.... vanavond de grote test. Misschien heb ik later opnieuw jullie hulp nodig, mocht het alsnog niet lukken... ontzettend veel dank voor jullie suggesties en info ! super tof !
Gebruikersavatar
depsycholoog
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
Merk SP: Stromer ST1x 2019
Km-stand: 15040

Je had niet toevallig de regeneer functie aan staan? ;) dit gebeurt als je de - ingedrukt houdt...
Had ik een keer tijdens een proefrit. En ik maar denken pfoe het valt niet mee om harder te fietsen dan 35 km\h. :bj
Gebruikersavatar
Veronikkie
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mar 2020, 11:48

Veronikkie schreef: 02 apr 2020, 11:32
Golvas schreef: 02 apr 2020, 10:39

Check ondertussen ook eens de contacten van de batterij, zowel deze op de batterij zelf als de contacten die zich onderaan in de batterijbak bevinden (zuivere microvezeldoek) ... een snuifje kwalitatieve contactspray kan eveneens wonderen verrichten.
Het probleem is alvast opgelost... systeemfout is verdwenen; contactspray kan idd wonderen doen :cool2: - maandag ga ik opnieuw de weg op en zet ik alles op alles en tracht de max er uit te halen. Het moet mij toch ook lukken ? :dwarf:
Plaats reactie