Rij-tips en ervaring
Ik zou niet kunnen wachten om hem dit weekend al eventjes te testen ... succes !
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Veronikkie
- Runner-up
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 24 mar 2020, 11:48
ha ha ha... ik blijf toch ook een beetje een wielertoeristje... en heb dit WE toch mijn lichtgewichtje nog eens bovengehaald. Maar deze ochtend ben ik terug naar het werk ge-stromerd ! wooow wat een super ervaring...; ik heb mijn sensoren op max gezet en wat een verschil ! Helemaal niet moeten paars stampen om 45km te halen ! eindelijk voel ik mij één in het clubje. Super dank zij jullie tips ! ontzettend dankbaar
- Stromboli
- Pro
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 28 mar 2020, 13:05
- Locatie: Eindhoven
- Merk SP: Stromer ST5
- Km-stand: 500
ST3 984 Wh, standaard instellingen. Eerste lange testrit (ivm Corona) naar mijn werk op en neer. 70 km 36.5 km/h gemiddeld. Meer dan de helft 45 km/h kunnen rijden. Stand 2-3 gewisseld. Accu leeg na de rit. Helemaal top met een volle accu op en neer !
ST3, ÅSKA, ST5 dual battery
-
- Pro
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
- Locatie: Waregem Deerlijk
Ik knal zonder probleem aan 48 een brug op, 1,87 67 kg (+10 kg bagage), ben wel ne smallen.
Mijn vrouw rijdt mij zelfs los, die gaat ietsje sneller omhoog. Die is dan ook kleiner en lichter.
Mijn vrouw rijdt mij zelfs los, die gaat ietsje sneller omhoog. Die is dan ook kleiner en lichter.
m2ss180
Doe maar gewoon rustig... dat is snel genoeg
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Hallo,
ik ga waarschijnlijk een onnozele vraag stellen, maar dat aandraaien voor de sensor,
waar is dat juist ergens waar dat moet aangedraaid worden.
Misschien kan iemand een foto plaatsen waar die vijs juist is.
Ps : dit is uit nieuwsgierigheid. ik heb geen momentsleutel en ga er dus niet aan draaien, maar gewoon om te weten.
bedankt
groetjes
Marky
ik ga waarschijnlijk een onnozele vraag stellen, maar dat aandraaien voor de sensor,
waar is dat juist ergens waar dat moet aangedraaid worden.
Misschien kan iemand een foto plaatsen waar die vijs juist is.
Ps : dit is uit nieuwsgierigheid. ik heb geen momentsleutel en ga er dus niet aan draaien, maar gewoon om te weten.
bedankt
groetjes
Marky
-
- Pro
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
- Locatie: Waregem Deerlijk
Hier zit dat boutje.... het is maar 1 tje, en als je bike goed rijdt, dan laat het die beter zo, zeker als je geen momentsleutel hebt.
- Bijlagen
-
- Schermafbeelding 2020-04-25 om 15.25.06.png (492.34 KiB) 3922 keer bekeken
m2ss180
Als je wel een momentsleutel hebt (en de juiste dop), dan zul je daar heel veel plezier van beleven (is mijn persoonlijke ervaring), zeker als je FM niet om de hoek van de straat zit. Het kost een paar centen (want ze zijn niet goedkoop), maar problemen met de ondersteuning kun je vaak snel oplossen door het asje van het achterwiel even iets losser te draaien om die vervolgens met het juiste moment vast te zetten. Vervolgens via het service menu de sensor even resetten en je probleem is verleden tijd.
Witte ST3 van maart 2019
Je hebt ze in verschillende vormen, maten en kwaliteiten. Ik heb een die een bereik heeft van 10-60 Nm momentsleutel. Alles onder de 10 Nm doe ik met de hand, alles boven de 40 Nm (vast is vast) is voor een fiets overkill. Als je de momentsleutel ook voor andere toepassingen (auto) wilt gebruiken, dan heb je wellicht andere eisen.
Witte ST3 van maart 2019