ST3 actieradius

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Stromeur schreef: 14 okt 2020, 17:19 Wat er ontbreekt in de stelling is dat dit (met een gemiddelde leeftijd van 46 jaar) een forum is vol ouwe lullen met pijntjes, kilootjes en oude oorlogswonden, die dat allemaal echt niet meer trekken :mrgreen:
Als het belangrijkste maar werkt.
Bij de vrouwen gaat alles probleemloos?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
mrstrom

Stromeur schreef: 14 okt 2020, 17:19 Wat er ontbreekt in de stelling is dat dit (met een gemiddelde leeftijd van 46 jaar) een forum is vol ouwe lullen met pijntjes, kilootjes en oude oorlogswonden, die dat allemaal echt niet meer trekken :mrgreen:
Met 44jr, zit ik er nog net onder haha. Maar wel herkenbaar, zit nu in immuuntherapie en voel me niet echt fit. Maar dan is deze fiets juist super om te kunnen blijven bewegen, dan wat meer leunen op de ondesrsteuning. Dan maar over de weg rond de 45/46 ipv. 48. En als het aankomende tijd nog erger wordt, dan maar met 30 over het fietspad, al is dat tegen mijn principes, maar zien we dan wel weer.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Heftig mrstrom! Veel sterkte en cool dat je nog op de fiets zit!
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zeker heftig en ingrijpend. Hou je taai mrstrom! (Maar dat doe je al als ik het zo lees ;) )
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Tsja, gaat niet bestaat niet is mijn motto als je lijf tijdelijk niet kan dan doe je daar op dat moment niets aan.

Binnen je grenzen het max eruit halen dan maar, beter iets dan niets aan sport doen vooral als je op je werk weinig fysieks doet.
Veel sterkte en kracht voor mrstrom :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Met ouder worden, hoeft niet persé alles sneller te gaan, neem de tijd om te genieten, terwijl anderen eraan voorbiij crossen! :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
mrstrom

Dank jullie wel.
Rikkie
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2020, 13:34
Locatie: Jabbeke
Merk SP: ST3 special edition
Km-stand: 8500

Ik fiets nu ongeveer 10 maanden met de stromer ST3 en heb zo'n 8000 km op de teller staan.
Ik fiets elke dag heen en terug woon werk verkeer, in totaal 53km/dag.
ik fiets bijna altijd stand 3 volle snelheid en ik heb meestal rond de 30 a 40% batterij over als ik thuiskom, laagste dat ik ooit gehad heb was 15%, maar dan echt wel bij stormweer.
Ik fiets ook nog wel een 8000km met de racefiets per jaar, dus wel gewoon om te trappen.
Belangrijkste volgens mij om met de Stromer wat afstand te kunnen afleggen is schakelen bij optrekken, de benen goed laten ronddraaien en niet "stoempen" op de trappers. Mijn krachtsensor staat op 50%
In mijn stand 2 fiets ik ruim 100km aan een snelheid van 30 a 35/u
Normaal gezien heb je zo'n indicatiebalkje op je display dat je een indicatie geeft van je momenteel verbruik. Als dat balkje continu in het rood komt of ertegen aanleunt, of bij het optrekken steeds in het rood komt, dan gaat de batterij inderdaad snel. Verlaag dan je sensorgevoeligheid zodat je zelf wat meer kracht op de trappers moet geven alvorens je in die rode zone komt.
Pumpkin rider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 jan 2018, 07:11
Locatie: Limal Belgie

Hallo iedereen.

Ik vraag me een paar vragen af ​​over mijn nieuwe ST3 die ik al twee weken heb.

Ik heb er in totaal 420 km mee gereden. Het is veel stabieler en comfortabeler dan mijn ST1X.

Het is ook sneller omdat ik 48 km/h bereik met geen wind terwijl ik 44 km/h bereikte met mijn ST1X in dezelfde omstandigheden.

Ik merk ook dat hij bergop sneller is. Ik rijd in modus 3 en koppelsensor op 100% (al drie keer gekalibreerd, TMM-sensorspanning 1,033V offset 1,041V adjust 1,041V)

Aan de andere kant ben ik verrast door mijn verbruik, bij nul wind heb ik nog 60% van mijn blauwe batterij over na mijn rit van 34.5 km.

Met lichte tegenwind (+/- 20km/u) heb ik 55% over.

Maar ik merk ook dat mijn gemiddelde snelheid 35,5 km/h is terwijl mijn gemiddelde met de ST1X 34,5 km/h was.

Ik verwachtte een scherper verschil gezien het veel grotere vermogen en koppel van de ST3.

Dus ik vraag me af of ik geen probleem heb met de koppelsensor omdat ik serieus moet trappen met mijn ST3, meer dan met mijn ST1X, ...

Op mijn ST1X stond de sensor op 70% en ik zag vrij regelmatig dat hij het maximum gaf.

Met de ST3, sensor op 100%, sta ik alleen in het rood als ik hard push en mijn tempo laag is (te laag naar mijn smaak).

Zodra ik met een hogere trapfrequentie trapt (typisch voor rijden met 45 km/h op het 13 kransje), is de ondersteuning lager, ik kom niet meer in het rood, tenzij ik van versnelling veranderd en het kransje van 11 gebruikt.

In principe heb ik het gevoel dat de gevoeligheid van de koppelsensor beduidend lager is dan die van mijn ST1X.

Mijn dealer vertelde me aan het einde van het jaar dat er problemen waren met sommige koppelsensors, dat er twee verschillende fabrikanten waren en dat een van hen defecte sensors produceerde, ...

Volgende week zal ik proberen mijn won-werk-won (69km dus) te maken op een lading, nog steeds in modus 3 en sensor op 100% en zou niet verbaasd zijn om daar te komen.

Alleen volgens Stromer mag de autonomie van de ST3 met de 983Kw/h maximaal 60 km zijn, ... niet 69.

Dus ofwel heb ik echt een geweldige topbatterij of heb ik een ST3 die weinig verbruikt omdat hij niet genoeg geeft, ...

Ter info weeg ik 80 kg voor 1,75 m.

Hebben jullie de zelfde ervaring met uw sensoren?
Pumpkin 20’’ ST3 983Wh – Thule Shield S
34km enkel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Pumpkin rider schreef: 12 mar 2021, 14:11 Alleen volgens Stromer mag de autonomie van de ST3 met de 983Kw/h maximaal 60 km zijn, ... niet 69.
Nee hoor. Stromer geeft aan dat de autonomie tussen 60 en 180 km ligt, er staat nergens dat die max 60 km is.

Zou ook raar zijn, met windkracht 5 mee haal je met max ondersteuning gemakkelijk 100 km. Met diezelfde wind tegen in open gebied mag je tevreden zijn als je 45 km haalt. In de winter nog minder...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie