resetten stromer st5

Gebruikersavatar
fred
Pro
Pro
Japan
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 dec 2017, 13:21
Locatie: brugge die schone

hoe een stromer st5 resetten? hij geeft een foutmelding .
:hy: the sky is the limit , you only live once :d3: AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Welke foutmelding geeft hij precies ?

Resetten kan als volgt : batterij uit de fiets halen terwijl hij aan staat, aantal minuten wachten en dan je batterij weer terugplaatsen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
fred
Pro
Pro
Japan
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 dec 2017, 13:21
Locatie: brugge die schone

hi , dat heb ik al enkele, keren gedaan zonder resultaat. eerst ging hij vanzelf op de loop, dat zou de koppeling sensor moeten zijn, dus die eruitgehaald , gekuist en uitgeblazen maar hij blijft dat doen. daarna nog eens de koppelingssensor gekalibreerd in de omni maar of ik er nu mijn voeten opzet of niet hij zegt iedere keer ok, gekalibreerd. dat is het dus niet. hij rijd nu wel niet meer vanzelf maar steekt vrijwel niets bij ook niet als de sensor gevoeligheid op max staat. het net een luie fiets nu.
ik heb nu de helme nacht de batterij eruit dus zo eens zien of er verbetering te merken is..
:hy: the sky is the limit , you only live once :d3: AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Heb je de achteras met het juiste aanhaalmoment (25 Nm) vastgezet ?
Golvas schreef: 21 mar 2020, 17:49 Welke foutmelding geeft hij precies ?
En ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
fred
Pro
Pro
Japan
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 dec 2017, 13:21
Locatie: brugge die schone

die is op het juiste moment gezet maar nog steeds hetzelfde, hij gaat nu niet meer vanzelf naar zijn snelhied maar het is een luie slak geworden. zelfs de verschillen tussen, de verschillende standen zijn niet te voelen
:hy: the sky is the limit , you only live once :d3: AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Heb je ook al eens in het servicemenu de TMM-sensor gereset?
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
fred
Pro
Pro
Japan
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 dec 2017, 13:21
Locatie: brugge die schone

zou ik wel willen doen maar weet niet hoe?
:hy: the sky is the limit , you only live once :d3: AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Henry schreef: 22 mar 2020, 13:33 Heb je ook al eens in het servicemenu de TMM-sensor gereset?
Kan niet meer zonder pincode, dan kun je alleen de offset uitvoeren, Kalibreren kan nog wel met knop (Omni) maar voor de rest heb je pincode nodig. een enkele keer kan het nog zonder, weet ook niet hoe dit kan. Ik had ditzelfde geneuzel maar af&toe wel een storingcode/melding 250 103 na reparatie was het nog niet opgelost, geeft zijn geheimen niet prijs......
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Oke.

Om de offset uit te voeren via het servicemenu:
- rechter remhendel inknijpen
- op OMNI het menu indrukken
- vijf seconden wachten
- menu loslaten
- scrollen naar servicemenu
- offset TMM sensor resetten. Als de offset-waarde rond de 1 Volt bevindt, dan is die goed.
Vervolgens servicemenu verlaten en voor alle zekerheid sensor kalibreren.
Witte ST3 van maart 2019
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Je kunt niet meer in het servicemenu zonder pincode dus dit gaat niet.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie