vreemd opstart probleem

Plaats reactie
mark-st3
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 aug 2019, 13:44
Locatie: Gelderland

Opmerking: ik had dit bericht in het verkeerde topic geplaatst, nu hoop ik wel goed:
Hoi, ik laad mijn batterij iedere avond op, van 23:00 (bedtijd) tot 05:00 als de wekker weer gaat. ook gisteravond zo, batterij was op dat moment nog 31%.
vanochtend zette ik de batterij weer terug in mijn stromer, maar bij aanzetten bleef display zwart, deed niks.
paar keer opnieuw geprobeerd om fiets aan te zetten, maar niks.
vervolgens de lader via de fiets aangesloten, dan zegt de display: charging 0%. daar kwam na tien minuten nog geen verandering in, en ook de display was verder niet toegankelijk (kon geen code intoetsen en niet resetten)
vraag 1: is het mogelijk om de batterij per ongeluk verkeerd om in de fiets te zetten en dan de batterijklep normaal te sluiten? heb ik dat misschien gedaan?
en dan vraag 2: hoe los ik dat op?
of is er een ander probleem? wat kan ik doen?
Always different, always the same
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mark-st3 schreef: 16 mar 2020, 21:09 vraag 1: is het mogelijk om de batterij per ongeluk verkeerd om in de fiets te zetten en dan de batterijklep normaal te sluiten? heb ik dat misschien gedaan?
Kan, maar dan heb je wel wat geforceerd (en vermoed ik dat je dat dan wel gemerkt hebt).
mark-st3 schreef: 16 mar 2020, 21:09 en dan vraag 2: hoe los ik dat op?
Dealer bellen. Zij kunnen je vertellen hoe je de accu eruit kunt krijgen.

Daarna alle contactpunten schoonblazen met perslucht of een compressor (de connector aan de accu, die in het accuvak en de laadstekker aan de lader, ook al zie je misschien niks zitten), hierna de accu rechtstreeks aan de lader hangen totdat hij volledig is opgeladen, accu terug in de Stromer plaatsen, Stromer opstarten en bekijken of het probleem weg is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mark-st3
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 aug 2019, 13:44
Locatie: Gelderland

dankjewel Stromeur!
de batterij ging er zoals altijd in, zonder vreemde weerstand. Ik ga de dealer bellen!
Always different, always the same
Plaats reactie