Ongevraagd remmen, ondersteuning gaat op en neer, boost zonder trappen.

Hage
Pro
Pro
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2019, 21:22

Vandaag 70 km gefietst, en alles ok.
Ondersteuning perfect.
🤔
Hage
Pro
Pro
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2019, 21:22

Tot zo ver de positieve berichtgeving. Vandaag met batterij op 60% kreeg ie weer kuren. Ondersteuning die aanvoelt alsof die uitvalt, of is het ongevraagd remmen. Een krachtboost vanwege de motor na zo’n onderbreking, zelfs zonder trappen. En een OMNI scherm waarvan ik één keer merkte, heel kort, Dat enkele seconden, leeg werd. Weliswaar maar één keer vastgesteld, maar je kan dan scherm dan ook maar sporadisch bekijken als je aan het fietsen bent. Om moedeloos van te worden in deze fietsrijke C-tijden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Telefonisch of per e-mail melden aan je FM. Als zij geen antwoord hebben, aan je FM vragen of zij Stromer willen vragen om je bike op afstand uit te lezen om de oorzaak van het probleem te bepalen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
DavidvD
Pro
Pro
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 19:54

Als je zelf een momentsleutel hebt zou je ook eens kunnen proberen wat er gebeurd als je net onder de 25 Nm of net erboven gaat zitten met je aandraaimoment achteras? Bij mijn eigen fiets al wel uitgevonden dat de aandrijving heel gevoelig is voor het aandraaimoment.
KiloWatt
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2019, 20:34

GeertHasselt schreef: 22 mar 2020, 19:18 Tot zo ver de positieve berichtgeving. Vandaag met batterij op 60% kreeg ie weer kuren. Ondersteuning die aanvoelt alsof die uitvalt, of is het ongevraagd remmen. Een krachtboost vanwege de motor na zo’n onderbreking, zelfs zonder trappen. En een OMNI scherm waarvan ik één keer merkte, heel kort, Dat enkele seconden, leeg werd. Weliswaar maar één keer vastgesteld, maar je kan dan scherm dan ook maar sporadisch bekijken als je aan het fietsen bent. Om moedeloos van te worden in deze fietsrijke C-tijden.
Nog steeds dit probleem of opgelost?

Ik heb nl. sindskort hetzelfde probleem. FM langsgeweest en heeft de (torque) sensor schoongemaakt. Stomer deed het daarna weer prima. Dag erna bij proefrit ook geen problemen. Prima. :cool2: Gisteren echter weer hetzelfde probleem :bu: (zie onderwerp). Display geeft aan, dat ik opnieuw moet kalibreren, maar ook dat lost niets op. Foutmeldingen: W270100 en e250103.

Wat was jouw oplossing? Iemand anders hier ervaringen mee?
ST 1x 2018 Ocean Blue / 938 Watt / Epixon geveerde voorvork, BodyFloat (Kinekt) / Ortlieb Back-Roller City / Verstelbare stuurpen + Handlebar 20mm rise, 20° sweep
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

De TMM sensor hoef je niet schoon te maken.
Wellicht was het weer met het juiste moment vastzetten van het achterwiel de oplossing. Heb je een momentsleutel? Zo ja, dan zou ik dat even proberen.
Witte ST3 van maart 2019
KiloWatt
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2019, 20:34

Dank voor je snelle reactie.
Nog geen momentsleutel in mijn bezit. Misschien wel het aanschaffen waard.
Maar je zou verwachten dat de monteur van de FM (gespecialiseerd in Stromer), dit wel goed kan afstellen.
Nu eerst reactie van FM maar afwachten, aangezien ik deze al een mail heb gestuurd. Wil toch weer zsm richting
Delft kunnen stromeren....
ST 1x 2018 Ocean Blue / 938 Watt / Epixon geveerde voorvork, BodyFloat (Kinekt) / Ortlieb Back-Roller City / Verstelbare stuurpen + Handlebar 20mm rise, 20° sweep
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

KiloWatt schreef: 13 apr 2020, 19:08 Gisteren echter weer hetzelfde probleem :bu: (zie onderwerp). Display geeft aan, dat ik opnieuw moet kalibreren, maar ook dat lost niets op. Foutmeldingen: W270100 en e250103.
Volgens onbevestigde berichten van één van onze forumleden hebben deze foutmeldingen de volgende betekenis:
270100 Geen of te weinig spanning op de koppelsensor/trapsensor minder dan 0.125v

250103 Geen reactie/input van de koppelsensor gevonden
Heb je de TMM-sensorwaarden al nagekeken in het Servicemenu en de sensor opnieuw gekalibreerd?

Als dat niet helpt, en het juiste aandraaimoment ook niet, dan wordt het er eentje voor je dealer. Een te lage waarde / geen input kan duiden op een defecte TMM-sensor.

De sensor schoonmaken hoeft iig niet volgens de fabrikant. Vraag je dealer om ondersteuning te vragen bij Stromer, als-ie het zelf niet weet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
KiloWatt
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 aug 2019, 20:34

TMM-sensorwaarden in Servicemenu nog niet nagekeken. Overigens nog niet gekeken hoe ik dat moet doen, maar dat zal zeker ergens op dit fantastische forum staan.... en ga ik zeker checken op te lage waarde of geen input. Maar de monteur aan huis had geen afwijkende waarden gezien en had hem alleen maar schoongemaakt, waarna hij het weer deed. Puur toeval waarschijnlijk. Hij oogde echter ook niet heeel professioneel (heel veel bellen met de zaak).
Verder heb ik me suf gekalibreerd. Zonder resultaat.

Dank voor de tip voor ondersteuning van Stromer. Kan me trouwens niet voorstellen dat mijn FM niet regelmatig contact hebben met Stromer.

Wordt vervolgd
ST 1x 2018 Ocean Blue / 938 Watt / Epixon geveerde voorvork, BodyFloat (Kinekt) / Ortlieb Back-Roller City / Verstelbare stuurpen + Handlebar 20mm rise, 20° sweep
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb bij mijn ST3 geconstateerd dat de TMM sensor spanning zeer nauw luistert. Wijkt die daar van af, dan is de ondersteuning onregelmatig of gaat de ST3 zelfs scooteren. Het “grote werkgebied” geldt kennelijk niet voor mijn sensor.
Ik constateer ook dat het opnieuw met het juiste koppel vastzetten van de achteras altijd het probleem verhelpt. Die momentsleutel heeft z’n geld allang opgebracht.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie