Beschermkap controller

ocra

BLACKSTROMER schreef: 10 feb 2020, 12:50 Oplossing voor kromme beschermingsplaat. 6 vijsjes aan binnenkant losmaken, alsook de 2 inbusvijsjes onderaan buitenkant klakson. Dan kan je de plaat afnemen. Bekijk die goed, en warm die langzaam met warmte (haardroger, electrisch kacheltje)Warmte is voldoende, geen HITTE ! De plaat is dan soepel... een beetje zoeken en voorzichting bijplooien tot die glad en recht is. Check dan als hij mooi fit. En dan terug aanschroeven. Bij mij lukte het super. De enige vraag is, gaat ze terug krom trekken .
Je zou bijna gaan denken dat warmte van de controller de boosdoener is als zo makkelijk recht te krijgen is.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee, het is het vocht. Dus ook een met warmte terug recht gebogen plaat gaat uiteindelijk weer krom staan.

Dat zou voor mij reden zijn om hier niet zelf aan te gaan rommelen binnen garantie. Stromer heeft het probleem inmiddels erkend dus huppekee: onder garantie een nieuwe afdekplaat erop, ongeacht of de FM vindt dat het kwaad kan of niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Door vocht kromtrekken?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja. Uitzetten door vocht en daardoor krom trekken omdat de plaat niet meer tussen de bevestigingsboutjes past. De plaat moet ergens heen en wijkt naar buiten, want een andere optie is er niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Dat nylon door vocht uitzet leerde ik 35 jaar geleden al op de MTS-web. Plaatmateriaal dat sterk krimpt en uitzet hoor je de ruimte te geven door het niet te vast te draaien, dus niet strak te klemmen en ruimte gaten om de schroeven om te kunnen bewegen. In de bouw geldt dat ook
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Dries Nys
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jan 2020, 07:09
Locatie: Arendonk
Merk SP: Klever
Km-stand: 1242

Heb er toch serieuze bedenkingen bij. Er hangen bij mijn ST3's plastic cover bovenaan nog stukjes plastic aan die me aan modelbouw raster-plastic doen denken. Ik kijk ook recht op een vrouwelijke niet gebruikte stekker.

Ziet er echt niet professioneel uit. Stromer had die plaat toch evengoed wat kleine "kieuwen" kunnen geven, niet?

Ik begrijp nu ook waarom verkoper bij FM vandaag nog liet vallen "Dat ik bij echt slecht/nat weer toch maar beter de auto neem"
Bijlagen
namaak van namaak look
namaak van namaak look
IMG_20200213_181313.jpg (323.01 KiB) 2385 keer bekeken
'23 Klever N-Rogue 45, daarvoor '20 ST3 black ww 37k's
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Hmmm... vreemde laatste opmerking van die FM van je.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die FM heeft gewoon geen zin in gedoe... Ik vind dat een goeie FM vierkant achter de klant moet staan: bij defecten door regen (wat sowieso zelden gebeurt bij de ST3, wel bij de voorgangers, maar een Stromer moet hoe dan ook tegen regen kunnen) leen-Stromer beschikbaar stellen en Stromer over de toonbank trekken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Zijn laatste opmerking doet me vrezen voor het moment waarop je bij hem moet aankloppen omdat je Stromer problemen heeft door vocht/water.
Witte ST3 van maart 2019
ocra

Gebruiken ze dan Polyamide voor die kappen? Heb de indruk dat bij de ST1X toch ander materiaal is.
Plaats reactie