Beschermkap controller

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ahzo ... benieuwd naar de situatie ten huize mboelis.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ook.

PS @Henry. De koeling door rijwind betreft alleen de controller. De accu zit in een eigen compartiment.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Nagenoeg gesloten en ik heb de onderste 2 schroeven 1,5 mm ingekort om de plaat beter aan te laten sluiten. Het kiert nog wel een beetje tussen de schroeven maar beter wordt het niet.
Zelf vind ik dat de kunststof plaat te slap is voor montage schroeven op zo’n grote onderlinge afstand. Als de plaat van aluminium, glasvezelversterkt kunststof of carbon wordt gemaakt kan het wel. Goedkope meuk vind ik het, niet “premium” waardig
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

@Stromeur: dank, weer iets bijgeleerd. Zoals je wel gemerkt hebt, maak ik niet alles open (en weer dicht) aan een Stromer. Misschien van het voorjaar als de temperatuur wat vriendelijker is, dit onderdeel van de Stromer eens nader bekijken.
Witte ST3 van maart 2019
Petervdq
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 sep 2019, 12:26
Locatie: Wommelgem

Heb contact gehad met Stromer Zwitserland en de opening aan de beschermkap van de controller,mag er NIET zijn.Men vertelde mij,dat waarschijnlijk de bekabeling achter de kap niet juist zit en dat ze daarom niet goed afsluit.Men gaf mij de raad om toch langs de FM te passeren.
Mvg
ST3 Sport black 983wh-Spurcycle fietsbel -Van Zijp verlengd spatbord-Flectr 360 black-Abus Borgo Granit+ -verende zadelpen Kinekt.
Fre911
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2017, 20:20
Locatie: Zuid West Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST3 Pinion - 08/22
Km-stand: 12000

Echt wel grappig dat er mensen zijn die geloven dat dit met opzet zo open staat. Lijkt nergens op en is blijkbaar niet de bedoeling.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Echt wel grappig dat OOK de informatie dat dit wél zo moet van Stromer zelf afkomstig is...

Ik zie alleen dat de kap bij sommige Stromers te ver wijkt, en dat ziet Stromer kennelijk ook.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Petervdq
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 sep 2019, 12:26
Locatie: Wommelgem

Ja idd zo spreken ze elkaar dus wel tegen,maar ik vind persoonlijk,dat bij een wel kostbaar product zoals de Stromer dit niet kan.
ST3 Sport black 983wh-Spurcycle fietsbel -Van Zijp verlengd spatbord-Flectr 360 black-Abus Borgo Granit+ -verende zadelpen Kinekt.
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Stromeur, kan jij hier dan geen officieel (finaal) standpunt in krijgen bij Stromer?

Want met die tegenstrijdige info (van Bedrijf zelf) kan je bij je fm dan ook moeilijk dingen gaan vragen?
Want zo hebben ze ook altijd gelijk.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Benelux Sales Manager en de technische man met wie ik prima contact had hebben Stromer verlaten (zitten nu bij Cannondale). Op dit moment heb ik dus helaas geen "warme" contacten bij Stromer. Hopelijk lukt het me dit jaar om wel maar Eurobike te gaan en de huidige mensen te leren kennen.

Voor nu zou ik daarom het standpunt van Stromer dat het meest in ons voordeel lijkt te zijn ("hoort niet (zo ver?) open te staan") aanhouden.

Ik heb zelf twee keer een controller vervangen en het klopt dat als je de kabelboom niet netjes weglegt, dat je de afdekplaat er dan niet lekker op krijgt. In mijn optiek is een minimale opening geen probleem, maar wijken sommige platen inderdaad te ver. (En die van de ST3 trekt ook nog krom soms.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie