Rekenfouten na update.

Plaats reactie
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik rij nu een paar weken met de update waarna ik de stroomvoorraad nu in kms heb gezet.
Het viel mij meteen al op dat na een volledige lading, wanneer de Omni opgestart is bijv. op 58 km staat dan duurt het 5-7 km voordat hij 55 km aangeeft meestal loopt het na 2 km op naar de 60 of zelfs 62 km! (op stand S)

Vanmiddag stond het display op 1 km en heb hierna nog 8 km gereden voordat ik thuis was er klopt dus, zoals ik al vermoedde geen snars van :mrgreen:
Nu het wat kouder wordt loopt het een fractie terug maar de weergave is en blijft erg instabiel......beetje knullig dus.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

Het fluctueert inderdaad wel wat, maar in mijn ervaring kan ik dit ‘verklaren’ door bijv ‘s avonds aan te komen met flink wat tegenwind. Gevolg is dat die `s ochtends duidelijk minder range aangeeft en dit zich na enkele km’s begint aan te passen.
Zelf vind ik het handig, maar je mag er niet blind op vertrouwen. Je kan trouwens makkelijk naar het percentage kijken als je de ondersteuning even uit zet.
Ik probeer altijd zo te rijden dat ik min nog 10km “reserve” heb (lukt bijna altijd) op mijn ww ritten van ca 50 km enkel.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Klinkt logisch ik kan alleen niet verklaren dat ik nog 7-8 km. "vollebak" heb gereden met indicatie van 1 km en thuis nog niet leeg op zich wel lekker maar toch?
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Als ik mijn fiets in standby ergens op slot zet, dan komt er de eerste uren ook - langzaam - nog een paar procent accu _bij_ als ik op de app kijk?! Is toch ook gek :).

Range verkeerd voorspellen snap ik nog een beetje, maar accu percentage wat 2 of 3 procent omhoog gaat gedurende de dag..??
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jorismak schreef: 16 nov 2019, 10:50 Range verkeerd voorspellen snap ik nog een beetje, maar accu percentage wat 2 of 3 procent omhoog gaat gedurende de dag..??
Da's niet zo gek. De resterende capaciteit wordt gebaseerd op de spanning van de accu. Tijdens belasting (lees: tijdens fietsen) zakt de spanning in, dus moet de software daar op de een of andere manier rekening mee houden. Als na belasting de spanning weer hersteld, dan moet de software daar ook weer rekening mee houden. Daarnaast heb je nog de factor temperatuur: stel dat je de fiets bij -5 graden buiten zet dan kan (afhankelijk van hoe de capaciteit precies bepaald wordt) de restcapaciteit ook inzakken. Zet je de fiets dan weer binnen dan kan zal die ook weer stijgen.

Het is buitengewoon lastig om nauwkeurig de restcapaciteit te bepalen, dat dit af en toe wat inzakt of omhoog gaat is niet gek.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie