Iemand een idee: afdekplaat controllervak krom

Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Nu komen we ergens!

Wist uiteraard ook dat het niet juist was maar nu is er een officieel antwoord.

Antw van Stromer Customer Support:
We are sorry that your bike does have an issue.

This should not be, because it can happened that when it rains the water
get in there an can hurt the controller.
To change the down tube cover you need to go to your dealer, he will do a
warranty request and the part will be changed under warranty.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik ben blij te lezen dat Stromer dit ook niet normaal vind.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Perfect.

Iedereen die nu nog te maken krijgt met een dealer die moeilijk doet over garantie: linkje naar de post van Blue hierboven naar de dealer sturen en eisen dat ze garantie aanvragen bij Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Erik3
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2019, 16:08

Ik heb het ook. De FM zei dat het in orde gemaakt zal worden (garantie)als ik weer eens langs kom, en dat het geen kwaad kan omdat alle electronica eronder ingegoten in hars zit.
Toch, met al die nattigheid en pekel nu heb ik er een stuk ductape op geplakt voor de zekerheid.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

De electronica zit best goed in de hars. Bij mijn controller zitten er aan de onderste buitenzijde luchtbellen in de zijkant zodat daar water in kan komen (was ook verkleurd in de hars) de stekers aan de controller zijn niet allemaal van dezelfde waterdichte constructie, er zitten ook gewone schuifstekkers op deze had ik al eens ingespoten.........maar waren bij mij niet met krimpkous afgedicht, nu met de nieuwe controller wel overigens betwijfel ik of daar de problemen van zijn ontstaan ik denk eerder in de controller.

Die golfbaan op de foto (afdekplaat) kan natuurlijk niet een FM die dit bagatelliseert hoort eigenlijk geen stomer dealert te zijn.
Dicht tapen met mat zwarte isolatietape lijkt mij nog de beste optie tegen inwateren.

Ik zou toch wel eens de reactie willen zien van de directieleden bij stromer als zij met hun auto's deze problemen zouden hebben........tot nu toe wordt alles perfect door de dealert opgelost maar denk toch dat ik na de garantie periode naar wat anders ga uitkijken. Elk jaar of 10500km een motor, controller, TMM sensor, DRL, buiten het heen&weer racen en fiets missen........
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WFVst5 schreef: 25 jan 2020, 00:47 Elk jaar of 10500km een motor, controller, TMM sensor
Ik snap je, en ik maak me ook zorgen over bepaalde defecten buiten garantie, wat dat dan allemaal gaat kosten en of we juridisch nog wat te zeggen hebben i.v.m. de te verwachten economische levensduur van een product. (Ik meen van wel, maar je moet er maar net zin in hebben om die strijd aan te gaan.)

Ik denk alleen niet dat de km-stand waarop een onderdeel is vervangen iets zegt over hoe lang het meegaat, tenzij het defect werd veroorzaakt door slijtage. De onderdelen die jij hierboven noemt zijn niet slijtage-gevoelig, of het moet gaan om de lagers van het achterwiel waarbij Stromer de complete motor vervangt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Dat laatste, de lagers, vind ik ook een dingetje. Als ik lees van o.a. Tomasj dat die dingen na de 25.000 km versleten zijn, maak ik me zorgen. Voor mij betekent dit een grote kans op malheur na de garantieperiode. Een extra verzekering zal niet helpen daar dit een slijtageonderdeel is. Dit pleit toch voor een leaseconstructie of een andere fiets zonder deze problemen (welke?).
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromeur schreef: 25 jan 2020, 01:29
WFVst5 schreef: 25 jan 2020, 00:47 Elk jaar of 10500km een motor, controller, TMM sensor
Ik snap je, en ik maak me ook zorgen over bepaalde defecten buiten garantie, wat dat dan allemaal gaat kosten en of we juridisch nog wat te zeggen hebben i.v.m. de te verwachten economische levensduur van een product. (Ik meen van wel, maar je moet er maar net zin in hebben om die strijd aan te gaan.)

Ik denk alleen niet dat de km-stand waarop een onderdeel is vervangen iets zegt over hoe lang het meegaat, tenzij het defect werd veroorzaakt door slijtage. De onderdelen die jij hierboven noemt zijn niet slijtage-gevoelig, of het moet gaan om de lagers van het achterwiel waarbij Stromer de complete motor vervangt.
Da's ook weer zo verder rijd de fiets fantastisch, heef me nog nooit laten staan en elke dag is weer een feest ook in slecht weer en ben er van overtuigd dat alle andere merken ook zo hun eigenaardigheden hebben kijk maar eens in de reparatie rekken bij de FM die meer merken SP's en E-bikes verkoopt een BMW, Ster of Volvo van €85.000 mankeert ook wel eens wat hoor :bj
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Stromer werkt aan bakken in een nieuw materiaal om het definitief op te lossen.

Blijkbaar zou het wel nog even duren.
Dus voorlopig worden ze nog altijd uitgeleverd met de bakken die dus kunnen kromtrekken.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De bak trekt niet krom, de afdekplaat trekt krom.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie