Iemand een idee: afdekplaat controllervak krom

BLACKSTROMER
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
Locatie: Waregem Deerlijk

Zelf gefixt.
Schermafbeelding 2020-02-10 om 12.40.49.png
Schermafbeelding 2020-02-10 om 12.40.49.png (747.38 KiB) 4397 keer bekeken
m2ss180
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Wat heb je gedaan en hoe heb je dit gedaan?
Witte ST3 van maart 2019
BLACKSTROMER
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
Locatie: Waregem Deerlijk

Staat 2 berichtjes vroeger.... check .
Ritje naar dealer heen en terug is 1 uur 30 min . Dit klusje duurde pakweg 30 min dus ferme tijdsbesparing
m2ss180
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ik heb gemerkt dat bij warm weer, de plaat open komt te staan, na afkoeing in de garage, kom de plaat terug in z'n oorspronkelijke toestand, of dit blijft goed gaan, durf ik nog niet te bevestigen. Ik vind het een slordigheid van Stromer.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Bram Roose schreef: 28 okt 2019, 11:23...Ik denk dat het komt omdat rubber sneller opwarmt dan het aluminium of omgekeerd, waardoor het rubber uitzet en krom trekt. Het kan sowieso krom trekken omdat er wat uitsparing voorzien is om de controller te koelen, dus het zit sowieso niet strak, ook niet als het goed is... Ik vrees dat dit probleem met de vervanging van de plaats niet opgelost zal zijn....
Het lijkt er op dat het te warm worden van de controller de oorzaak is van het kromtrekken van de afdekplaat.
Dat de controller bijvoorbeeld frisse lucht nodig heeft om af te koelen, dat snap ik wel. Bij een computer/laptop wordt ook frisse lucht gebruikt die via een ventilator wordt binnengezogen om de processor te koelen.
Dat de frisse lucht om de controller te koelen via dit ingenieuze systeem van een kromtrekkende afdekplaat wordt verkregen, dat snap ik dan weer niet. :ck:
Free2be schreef: 19 feb 2020, 11:56Ik heb gemerkt dat bij warm weer, de plaat open komt te staan, na afkoeing in de garage, kom de plaat terug in z'n oorspronkelijke toestand, of dit blijft goed gaan, durf ik nog niet te bevestigen. Ik vind het een slordigheid van Stromer.
De elasticiteit van materialen is niet onbeperkt. Er komt een moment dat het niet meer in originele staat wil terugveren...

Aan de andere kant hebben we van Stromer support een bericht dat ze dit ook niet normaal vinden.
Blue schreef: 23 jan 2020, 16:37 Nu komen we ergens! Wist uiteraard ook dat het niet juist was maar nu is er een officieel antwoord.

Antw van Stromer Customer Support:
We are sorry that your bike does have an issue.
This should not be, because it can happened that when it rains the water
get in there an can hurt the controller.
To change the down tube cover you need to go to your dealer, he will do a
warranty request and the part will be changed under warranty.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Gisteren heeft de FM zich ook gebogen over het probleem met de openstaande afdekplaat onderaan. Warm gemaakt met de haarföne en na het afkoelen en recht op het oog, terug gemonteerd en meteen stond het weer open. De FM heeft ze opnieuw gedemonteerd en voorzien van 2 stroken dubbelzijdige kleeftape op de printplaat en de beschermplaat ertegen gedrukt en opnieuw vast geschroefd. Het probleem zit erin dat er maar boven en onder vijzen zijn voorzien en het middendeel niet kan geklemd worden. Voorlopig is het afwachten of de zaak dicht blijft. Anders zal er een claim naar Stromer gaan en afwachten op de verbeterde versie. Het vervangen door hetzelfde product is geen oplossing.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Inmiddels begint de mijne na twee maanden ook een paar millimeter te wijken. Zowel boven als in het midden.
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
ocra

Jroen schreef: 09 feb 2020, 15:34 De kappen zijn relatief dunne spuitgietproducten met pa6 als material. Pa6 is een polyamide, beter bekend als nylon. En nylon neemt vocht op. Ik heb het vermoeden dat de kappen uitzetten door de vochtopname en dan gaan ze vanzelf bol staan. Die spanning moet toch ergens wegvloeien. Kan je zelf bitter weinig aan doen denk ik.
In een ander draadje over een kromme plaat kon ik me dat niet voorstellen maar als jij het ook aangeeft. Slechte keuze op een plek waar juist veel nattigheid komt. Maarja PA11/12 is natuurlijk duurder en kan iets minder uv aan.
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

ABS ofzo lijkt me een betere keuze...
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Afwachten of Stromer een alternatief zou aanbieden dat meer weerstand biedt aan het krom trekken. Voorlopig dien ik nog geen cleam in voor 'n nieuwe, mits het hetzelfde materiaal zal zijn als de vorige.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie