Accu vertoont kuren ???

Kriskarmann
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2019, 02:55
Locatie: Itegem
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10250

Rij al met m’n ST5 sinds maart en nu de laatste maand heb ik al enkele keren een raar verschijnsel gehad.
Al een paar keer gehad als ik op het werk aankwam dat er nog rond de 70% batterij over was.... na 8 uren toen ik naar huis vertrok en de fiets opstartte was er al een paar keer dat er 30 a 40% batterij was verdwenen alhoewel de fiets helemaal uit stond.
Had dus bij aankomst nog 75% en bij vertrek nog maar 35%.
De fiets nu al 2 keer bij de dealer ter controle binnen gebracht maar ze konden niks vinden.
Het rare is dat dit de laatste maand een 3 tal keren is voorgevallen en ongeveer 1 keer per week. Moeilijk te achterhalen wat de fout kan zijn dus.
40% van een batterij die zomaar verdwijnt dat is een raar verschijnsel en kan niet volgens mij.
Iemand enig idee?
P.s bluetooth staat uit!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vraag de dealer of ze jouw bike door Stromer willen laten uitlezen. Misschien dat Stromer ziet waar dit door komt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gunskes
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2018, 21:17

Ik vermoed dat je geen alleen staand geval bent.
Zelf heb ik een ST2, met meer problemen dan plezier, die ondertussen teruggestuurd is naar Stromer omdat de FM in België er geen raad meer mee weet. Ook de 'Stromer Expert' in België, zo noemt mijn FM hem steeds, weet geen raad meer met onze fietsen.

Ter compensatie hebben we 1 ST5 (pre productie model) ontvangen en hier rij ik al een paar weken mee rond.
Zowel mijn ST2 als deze ST5 vertonen vergelijkbare problemen, een van die problemen is wat jij ook aankaart. De batterij-lading doet vreemde zaken.
Net nog naar de bakker en slager gefietst. Op 86% aangekomen bij de bakker, fiets uitgeschakeld en 5 min later opnieuw ingeschakeld en vertrokken, nog steeds 86%. 200m verder bij de slager aangekomen, fiets uitgeschekeld en 10 min later terug ingeschakeld. Batterij geeft nog 50% aan.

Vorige week met de ST5 vertrokken, ik voel beperkte ondersteuning (balkje loopt niet tot in het rood). Deze ondersteuning verminderd naargelang ik verder van huis ben, tot op het punt dat er helemaal geen ondersteuning meer is, batterij staat op +/- 80%. De gebruikelijke zaken geprobeerd, calibreren, uitschakelen, batterij verwijderen, ... niets helpt aan de zaak. Dan maar terug naar huis, zonder ondersteuning. Op een bepaald moment valt ook de omni uit en geeft de fiets aan gestolen te zijn, klaxon gaat elk 500m 2x kort. Eenmaal thuis, fiets terug aan de lader, fiets start terug op en geeft aan dat de batterij nog 10% vol is.

foutmeldingen zijn E210003 en E210208.
E210208 is niet geregistreerd door de fiets, maar heb ik wel op foto vastgelegd. FM kan enkel verschillende E210003 zien in het systeem. (vreemd...) Deze fout geeft aan dat de verbinding tussen batterij en fiets niet goed is. Slecht contact in de batterij-stekker, of in de bekabeling tussen batterij en fiets.

Exact dezelfde problemen als op mijn ST2...
Kriskarmann
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2019, 02:55
Locatie: Itegem
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10250

Hoi , Stromer fans , ik heb een probleem en men biedt mij hier geen oplossing voor in de fiethandel.
Mijn ST5 geeft geen ondersteuning als het kouder is dan 5 graden dan komt er steeds een systeemfout te voorschijn.
Mijn batterij wordt apart opgeladen in een verwarmde ruimte dus daar kan het niet aan liggen.
De fiets staat buiten in de stalling en er is geen mogelijkheid om deze binnen te zetten op mijn werk.
Vannacht na mijn late shift was het weeral prijs (het was toen 1 graad) pechdienst weeral maar gebeld en ze hebben mij naar huis gebracht met de fiets want geen beweging in te krijgen.
Ik heb de fiets al meerdere malen bij de fietshandel binnen gebracht maar daar zeggen ze dat alles normaal is en dat het kan dat de fiets het "te koud" heeft ....???? de controller is uitgemeten en goed bevonden door hen (natuurlijk staat hij dan al een tijdje binnen en start hij gewoon op)
ik ben een beetje ten einde raad nu ,heeft er nog iemand zo iets dergelijks meegemaakt en was er een oplossing voor gevonden?
Vriest het in Zwitserland niet vraag ik me af?
De ST5 zou het neusje van de zalm moeten zijn maar ik heb er nog niks dan problemen mee gehad.
veel frustraties om met zo'n dure fiets (11000 Euro) steeds als enige van onze pedelecs in de firma met pech niet te kunnen vertrekken.
heeft er iemand een oplossing? :ck:
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Kriskarmann,
Jammer om te lezen dat je niet alleen problemen hebt met je stromer, maar duidelijk ook met je fietsenmaker.

Als het bij jou 1 graad is dan is dat meestal in het hele land onder de 5 graden. Wij rijden allemaal zonder problemen door die temperaturen, ik start mijn stromer ook op in een onverwarmde garage waar het soms aan het vriespunt is. Ik fietste ook al door -6 graden zonder enig probleem. Dus het ligt aan jouw fiets.

Heel vervelend dat je FM niet mee gaat maar ik zou toch op een oplossing blijven aansturen. Aangeven dat zij het probleem niet vinden of dat alles normaal lijkt bij hen wil niet zeggen dat er geen probleem is. Ik zou ook de volgende keer het probleem filmen zodat je hen kan tonen dat er geen beweging in te krijgen was. Dus het is aan hen om dit op te lossen. Laat hem daar desnoods eens een nachtje staan buiten als je ziet dat het heel koud wordt. Dan kunnen ze het zelf zien.
Overigens zouden ze aan de foutcode ook al moeten kunnen zien wat er aan de hand is...
Dus, iets assertiever zijn is mijn advies.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

[Drie synchroon lopende topics over dezelfde ST5 samengevoegd. Stromeur.]

Uit je vorige topic (hoe werd dat probleem trouwens opgelost ?) onthoud ik dat de fabrieksgarantie van je ST5 nu ongeveer zal aflopen ... mocht je nog geen garantieverlenging hebben afgesloten doet dat dan voor de laatste dag van de fabrieksgarantie !
Kriskarmann schreef: 06 mar 2021, 09:50 dan komt er steeds een systeemfout te voorschijn.
Welke ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Kriskarmann
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2019, 02:55
Locatie: Itegem
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10250

Mijn probleem werd uiteindelijk gevonden door een depaneur van VAB die een lekke band kwam herstellen .
Hij merkte op de de achterste schijfrem in de motorkabel aan het inslijpen was en daar steeds voor kortsluiting zorgde .
Naar de fietshandel gegaan en die hebben dan via garantie een nieuwe motor geplaatst....probleem opgelost.
Toch wel straf dat de mechanieker dit na een half jaar sukkelen nooit heeft kunnen vinden.
Een kennis van mij die ook net een ST5 had gekocht heb ik hiervoor verwittigd en bij nazicht bleek dat er ook al een slipje in de kabel was gesleten na slechts 30km (met een nieuwe fiets!!!!) nu binden ze de kabel vast met een consolbandje aan de kader....tocxh wel een serieuze ontwerpfout denk ik dan.
wreed teleurgesteld in deze top of the bill ST5 van 10500 Euro ....niks als miserie mee gehad tot hier toe...
Kriskarmann
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2019, 02:55
Locatie: Itegem
Merk SP: Stromer
Km-stand: 10250

Wat ik na 2 jaar eigenaar al heb meegegemaakt aan panne's met deze ST5 "superbike" tart alle verbeelding
even opsommen:

-na 6 maanden :sterk batterijverlies bij uitgeschakelde fiets en ook groot verbruik tijdens rijden --> na 6 maanden onderzoek werd er door de depannagedienst (niet de fietshandel) vastgesteld dat de schijfrem in de motor kabel aan het snijden was en dit kortsluiting gaf (soms wel soms niet)--> nieuwe motor ,probleem eindelijk opgelost.
-na 1 jaar overspanning gehad :batterij en voorlicht stuk -> vervangen in garantie (oef prijskaartje herstelling 2850 euro)
-nieuwe controller geplaatst.
-bij koude temp. (minder dan 5 graden) geeft de fiets een foutmelding en geeft deze geen ondersteuning meer ->FH zegt dit is normaal ???? werd deze fiets niet in Zwitserland gebouwd ???
heeft dit probleem telkens weer terwijl andere collega's op het werk welk kunnen opstarten met hun Stromer en andere merken .... blijkbaar moet een ST5 in een warm klimaat gebruikt worden.
pff moedeloos word ik er van " :aq
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Meerdere topics tegelijk openen maakt de boel er niet overzichtelijker op. Drie topics over dezelfde ST5 en met overlappende klachten samengevoegd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stoner81
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2021, 23:31
Locatie: Oost-Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST5 Ltd
Km-stand: 26485

Hey Kriskarmann,

Ik heb geen problemen gehad wanneer het -8°C een paar weken geleden was. Bij mij op het werk staat de fiets ook buiten in een fietsstalling en neem de batterij ook mee binnen om deze op te laden. Na het nachtwerk batterij gewoon in de ST5 plaatsen, opstarten en vertrekken.
Plaats reactie