Maandagmodel

Hage
Pro
Pro
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2019, 21:22

Wat ik gemerkt heb in de probleemperiode van men ST3 is vooral de vlotte wisselwerking tussen men dealer en het ondersteuningsteam van Stromer. Stromer is booming business, je merkt het op straat, je ziet ze steeds meer.
Voor vele dealers zijn die eerste jaren een leerproces. Sommige kunnen de vraag en de noodzakelijk expertise die hiermee gepaard gaat (nog) niet aan.
Het is dan belangrijk dat zij iemand in dienst hebben met het juiste profiel die de technologie die achter de stromer fietsen zit doorgedreven“wil leren” .... van Stromer experten.
Al heb ik me laten vertellen dat één van de beste experten voor België Stromer zou verlaten hebben.

En ja, wat onze fietspaden betreft, om mee te huilen.
Als je 10 à 15 km/u fietst valt het nog mee, maar boven de 35 km/u klapperen de tanden regelmatig tegen elkaar 😅.
Het meest ergerlijke zijn de reparaties. Hier in Limburg toch. Het zijn er niet alleen veel, ze steken doorgaans als bulten zo’n 5 cm boven het reguliere wegdek uit.
Vorige maand enkele dagen in Zeeland gaan fietsen .... wat een luxe.....wat een verschil...
Misschien hadden we destijds toch maar beter met Nederland aangesloten (lol) 😂
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

GeertHasselt schreef: 26 sep 2019, 13:44 Sommige kunnen de vraag en de noodzakelijk expertise die hiermee gepaard gaat (nog) niet aan.
Het is dan belangrijk dat zij iemand in dienst hebben met het juiste profiel die de technologie die achter de stromer fietsen zit doorgedreven“wil leren” .... van Stromer experten.
In principe moet bij elke Stromer dealer een fietstechnicus rondlopen die is opgeleid bij Stromer. Maar daar leer je nooit alles wat je "in het veld" tegen kunt komen, mensen zullen ook al doende bij moeten leren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
thorVN
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 mar 2019, 06:23
Locatie: belgië

Heb nu ook niet bepaald goede ervaringen gehad met men dealer.
Ben ondertussen naar een andere proberen gaan maar dat lijkt moeilijker als gedacht.

Heb ook het ene probleem na het andere voor met men ST3 en op de 7-8 maanden tijd dat ik hem in men bezit heb heb ik al 7 keer de pechverhelping moeten bellen (let wel 3 maal voor een lekke band) 4x voor men TMM sensor die maar naar de kloten bleef gaan.
Nu rij ik nog steeds rond in scooter mode best leuk maar wel gevaarlijk.
Hopelijk kan ik binnenkort dat ook nog eens laten maken.

ik denk dat je daar een beetje geluk moet hebben om effectief niets voor te hebben plus een uitgebreide kennis over het onderhouden van een fiets kan zeker al helpen. (daarvoor is dit forum wel handig (danku Stromeur :ba ))
Stromer ST3 (2019) wit 983Wh battery fietstassen : Ortlieb Back Roller Plus
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Blijkbaar zit er een dealer in Herveld die het wel degelijk onder de knie heeft en dat geeft vertrouwen dat problemen adequaat worden opgelost!
Zonder goede fm van dit merk zou ik er geen durven aan te schaffen!
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Niet alleen in Herveld hoor, zijn voldoende goede dealers in NL. Alleen zijn die iets minder gepromoot in het verleden.
Ik durf je blind naar mijn dealer toe te sturen, mits je de juiste monteur hebt.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Tja GeertHasselt, het is droevig gesteld met de fietspaden, ze zouden die herstellers eens 'n week op 'n snelle fiets moeten zetten, misschien dat ze er daarna meer aandacht aan besteden om hun reparaties fatsoenlijk uit te voeren.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Niet alleen de fietspaden. Heel veel binnenwegen zijn dramatisch, zeker in Wallonie.
Met de racefiets in de Ardennen vraag je je soms af of je niet beter de gravelbike of atb mee had kunnen nemen.
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Ik begreep vroeger toen ik zelf niet zo vaak fietste, die mannen die op de weg fietsten ook niet. Nu weet ik beter.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 26 sep 2019, 19:17 In principe moet bij elke Stromer dealer een fietstechnicus rondlopen die is opgeleid bij Stromer.
Helaas biedt dat geen enkele garantie ... er staat zelfs een mooi ingekaderde oorkonde van Stromer (op naam, behaald na het volgen van zo'n opleiding) te blinken bij "mijn" verkoper, in de praktijk bleek de waarde daarvan niet meer dan een mooi verpakte lege doos te zijn ... :bu:
thorVN schreef: 28 sep 2019, 01:06 Nu rij ik nog steeds rond in scooter mode best leuk maar wel gevaarlijk.
Je opende er zelfs o.a. dit topic over ... :shock:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 28 sep 2019, 12:32
Stromeur schreef: 26 sep 2019, 19:17 In principe moet bij elke Stromer dealer een fietstechnicus rondlopen die is opgeleid bij Stromer.
Helaas biedt dat geen enkele garantie ... er staat zelfs een mooi ingekaderde oorkonde van Stromer (op naam, behaald na het volgen van zo'n opleiding) te blinken bij "mijn" verkoper, in de praktijk bleek de waarde daarvan niet meer dan een mooi verpakte lege doos te zijn ... :bu:
Is waar. Ik zie een opleiding door Stromer als startpunt, een minimale vereiste. De rest zal de FM zelf vorm moeten geven, en dat zit in houding en gedrag, en in wie ze zoal aan een Stromer laten "prutsen". Als de aflevering van een nieuwe Stromer b.v. wordt gedaan door de echtgenote van de winkel-eigenaar die niet eens weet hoe ze een fietszadel op de juiste hoogte moet zetten, dan ben ik weg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie