TMM sensor (nummer 5)

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

thorVN schreef: 06 sep 2019, 21:30 ik denk niet dat we het over dezelfde bout hebben
Ik heb het over de achteras ... over welke bout heb jij het dan ?

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
thorVN
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 mar 2019, 06:23
Locatie: belgië

Golvas schreef: 06 sep 2019, 21:45
thorVN schreef: 06 sep 2019, 21:30 ik denk niet dat we het over dezelfde bout hebben
Ik heb het over de achteras ... over welke bout heb jij het dan ?

Afbeelding
Mijn excuses , heb deze een beetje uit het oog verloren.
Ik heb het op de bout die de 2 trappers aan elkaar hangt die staat als ik me niet vergis volgens de handleiding op 40-45nm toch ?
Stromer ST3 (2019) wit 983Wh battery fietstassen : Ortlieb Back Roller Plus
Easydriver
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2019, 18:25
Merk SP: St2
Km-stand: 4000

thorVN schreef: 04 sep 2019, 21:58
Stromeur schreef: 04 sep 2019, 21:54 Aha, je hebt de scootermodus ontdekt.
kennelijk , dat is me al eens eerder voorgevallen , helemaal in het beging maar zo extreem als die het nu heeft is toch wel effe wennen
nogal een groot nadeel is het tempo waarop men batterij leeg trekt ik haal nog nipt de 40km i.p.v. de 80-90 die ik normaal haal
maar wel eens leuk voor de verandering :lol:


Ik heb net hetzelfde voor met mijn ST2, je moet niet meer trappen!!
maar dit is niet de bedoeling. neem je de bike nog maar uit het fietsenrek, schiet hij al weg :roll:

Wat is daar aan te doen?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Eerst de achteras losdraaien (de as er niet volledig uitdraaien, maar enkel losdraaien tot het moment dat je aan het achterwiel lichte speling voelt), dan het achterwiel opnieuw vastzetten op het correcte aanhaalmoment en nadien de TMM sensor opnieuw kalibreren ... lost dit het probleem nog niet op, reset dan in het servicemenu de offset (vind je terug bij SENSOR) en kalibreer dan opnieuw.

Om in het servicemenu te geraken :

- zet je je fiets aan
- knijp je de rechtse remhendel dicht
- druk, terwijl je de remhendel dichtgeknepen houdt, op de OMNI display op MENU en blijf je vinger op de display houden
- laat na een paar seconden de rechtse remhendel los terwijl je je vinger op MENU blijft houden
- na enkele seconden verschijnt vanzelf het MENU en hoef je niet meer op de OMNI display te blijven duwen
- nu zie je in het menu ook de optie SERVICE staan, dat klik je aan om in het servicemenu te geraken
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Rapid
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2021, 07:23

Golvas schreef: 12 mar 2021, 08:44 Eerst de achteras losdraaien (de as er niet volledig uitdraaien, maar enkel losdraaien tot het moment dat je aan het achterwiel lichte speling voelt), dan het achterwiel opnieuw vastzetten op het correcte aanhaalmoment en nadien de TMM sensor opnieuw kalibreren ... lost dit het probleem nog niet op, reset dan in het servicemenu de offset (vind je terug bij SENSOR) en kalibreer dan opnieuw.

Om in het servicemenu te geraken :

- zet je je fiets aan
- knijp je de rechtse remhendel dicht
- druk, terwijl je de remhendel dichtgeknepen houdt, op de OMNI display op MENU en blijf je vinger op de display houden
- laat na een paar seconden de rechtse remhendel los terwijl je je vinger op MENU blijft houden
- na enkele seconden verschijnt vanzelf het MENU en hoef je niet meer op de OMNI display te blijven duwen
- nu zie je in het menu ook de optie SERVICE staan, dat klik je aan om in het servicemenu te geraken
Werkt dat nog steeds? Had dit ooit eens van een medewerker van Stromer Zwitserland doorgemaild gekregen. Ben enkele jaren geleden "testrijder" geweest om de nieuwe updates van de software uit te proberen. Ze hadden me toen die "truuk" doorgegeven, moest het ergens fout gaan onderweg. :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, werkt nog steeds.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Easydriver schreef: 12 mar 2021, 08:30 Wat is daar aan te doen?
En ? ... wil het een beetje lukken met de achteras en het kalibreren ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Easydriver
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2019, 18:25
Merk SP: St2
Km-stand: 4000

Ja is goed gelukt, stromertje rijdt weer lekker :ay
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

:ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie