Foutmelding Sportmode not available

ST5
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2019, 16:18

202C9186-D34A-4779-99BE-F8E1D01DDE6E.jpeg
202C9186-D34A-4779-99BE-F8E1D01DDE6E.jpeg (368.47 KiB) 4411 keer bekeken
Ik heb twee accu’s en 1 van ze geeft vaak de foutmelding : sport mode not available. Iemand een idee waarom?
ST5 XL | Geveerde voorvork en zadelpen | Bagagedrager | dagelijks 42km Enkel
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik denk dat je best wat meer info geeft zodat mensen kunnen meedenken over mogelijke oorzaken:
- wanneer gebeurt dit? Tijdens het rijden of bij het opstarten reeds? Aangezien je 34 reed veronderstel ik dat het probleem dan opeens opduikt?
- Hoe vol is je batterij als je deze foutmelding krijgt?
- lost dit zichzelf op na herstart of niet? Lost dit zichzelf soms op tijdens het rijden of niet?
- heb je dit nooit met je andere batterij?
- Wat zegt je stromer over de conditie van de batterij? In service menu kan je dit zien.
ST3 black 983wh
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Zou misschien een thermische beperking kunnen zijn. Als het probleem zich voordoet wat is dan temp van de accu?

Kan je in de app zien (op 1e tabblad, drukken op pijltje naast de ritstats)? Staat je accustatus nog op zeer goed of geeft die iets anders weer? Is zeer globale indicatie overigens, je kan ook accu volladen en dan FM bellen zodat zij in Stromerportaal de gezondheid kunnen raadplegen...
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
ST5
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2019, 16:18

De accu was er net in geplaatst en zat op 95%. Temp geen idee maar zoals gezegd met de andere batterij geen enkel probleem.
Service menu zal ik straks even checken hoe kom ik daar ook alweer?
ST5 XL | Geveerde voorvork en zadelpen | Bagagedrager | dagelijks 42km Enkel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Kijk ook naar de temperatuur van de motor. Als de motor te warm wordt dan zal die zichzelf ook wel beschermen... Dit zou een bescherming kunnen zijn.

Komt de melding met de andere accu niet, of niet omdat de motor/accu/controller/etc. dan ondertussen net voldoende is afgekoeld?

Doet hij het met deze accu consequent, of af en toe? Indien dat laatste: wanneer dan wel of niet? Is die situatie vervolgens met de andere accu te reproduceren?

Staat er iets over in je handleiding? Wat vindt je dealer hiervan?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
ST5
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2019, 16:18

Intussen contact gehad met de FM en die hebben een software update uitgevoerd. Eens kijken of dit het probleem verhelpt.
ST5 XL | Geveerde voorvork en zadelpen | Bagagedrager | dagelijks 42km Enkel
Tijn
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 apr 2019, 13:54

Das ook toevallig, ik had dat gisteren ook? Heb toen fiets uitgezet en weer aan en toen was het opgelost
ST5 / Ortlieb Classic / Kinekt 2.1 / woon-werk Den Haag - Leiden dagelijks 45 km
ST5
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2019, 16:18

Tijn schreef: 03 sep 2019, 16:53 Das ook toevallig, ik had dat gisteren ook? Heb toen fiets uitgezet en weer aan en toen was het opgelost
Helaas blijft hij bij mij terugkomen :-(
FM heeft de vraag nu aan stromer gesteld dus ff afwachten.
ST5 XL | Geveerde voorvork en zadelpen | Bagagedrager | dagelijks 42km Enkel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

ST5 schreef: 03 sep 2019, 14:15 Intussen contact gehad met de FM en die hebben een software update uitgevoerd. Eens kijken of dit het probleem verhelpt.
Hebben ze alleen de SUI FW geupdate, of ook de BAT FW? Als de ene accu het probleemloos doet, en de andere niet, dan zou dit kunnen wijzen op een verschil in accu-firmware. Je kunt dit ook zelf nakijken in je OMNI display, door met eerst de ene en dan de andere accu erin te bekijken welke FW de accu's hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ST5
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jul 2019, 16:18

Stromeur schreef: 03 sep 2019, 19:11
Je kunt dit ook zelf nakijken in je OMNI display, door met eerst de ene en dan de andere accu erin te bekijken welke FW de accu's hebben.
Toch even benieuwd.... waar lees ik dit precies uit?
ST5 XL | Geveerde voorvork en zadelpen | Bagagedrager | dagelijks 42km Enkel
Plaats reactie