Yup. de ruimte tussen de rempads en de schijf is echt minimaal. Hang bike in statief, ga achter je bike staan, geef je achterwiel een zwengel en probeer er maar eens tussendoor te kijken.Daniel1975 schreef: ↑24 aug 2019, 12:50 @iedereen: de kans dat je schijfrem 100% vrij loopt en dat je in vrijloop helemaal nooit niets hoort ligt dicht bij 0..... vaak hoor je wel iets. Alleen heb je er in praktijk totaal geen weerstand van of trekt het binnen een paar honderd meter na je laatste remactie weer weg.
Slepende rem
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Klopt, maar als je het voelt als je wandelt is er echt wat mis.Stromeur schreef: ↑24 aug 2019, 12:53Yup. de ruimte tussen de rempads en de schijf is echt minimaal. Hang bike in statief, ga achter je bike staan, geef je achterwiel een zwengel en probeer er maar eens tussendoor te kijken.Daniel1975 schreef: ↑24 aug 2019, 12:50 @iedereen: de kans dat je schijfrem 100% vrij loopt en dat je in vrijloop helemaal nooit niets hoort ligt dicht bij 0..... vaak hoor je wel iets. Alleen heb je er in praktijk totaal geen weerstand van of trekt het binnen een paar honderd meter na je laatste remactie weer weg.
Een schijf is zelden 100% vlak,. Probeer dan ook meerdere uitlijnpogingen, mocht de eerste poging niet het gewenste resultaat leveren. Met wat geëxperimenteer vind je de beste plek op de (kromme) schijf om de rem te centreren.
Witte ST3 van maart 2019
Er zijn van die mensen die een SP zien staan en "denken" : wer zoene dikke nekken vélo, stoemp oep die schijf... dat wordt schijf vervangen. Kost geen stukken van mensen maar leuk is wat anders.
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Gelukkig hebben we zulk volk niet in NL.....
Edit: de meesten van dat tuig zijn bijna te stom om zindelijk te zijn, dus laat staat dat ze de gevolgen van zo’n actie kunnen weten
Edit: de meesten van dat tuig zijn bijna te stom om zindelijk te zijn, dus laat staat dat ze de gevolgen van zo’n actie kunnen weten
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Dat bedoel ik, ze zijn te stom om iets kleins als een schijfje te molesteren. Donderen gewoon je fiets om.
En jij een boete als je vervolgens zelf even het recht in eigen hand neemt
En jij een boete als je vervolgens zelf even het recht in eigen hand neemt
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Hee, zelfs plankton heeft rechten!Daniel1975 schreef: ↑24 aug 2019, 13:36 En jij een boete als je vervolgens zelf even het recht in eigen hand neemt
Maar als ik iemand betrap op het bewust kapot maken van mijn spullen dan is de kans ook wel aanwezig dat ik zo'n boete krijg...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Hallo iedereen, (het gaat over een ST3)
Reeds geruime tijd merkte ik dat de schijf achteraan tegen het rechtse blokje sleepte.
Na het vervangen van de blokjes door de FM begonnen ze nog te piepen ook. (Elvedes blokjes)
Na enkele uitlijnpogingen bleek dat ik de caliper niet genoeg naar rechts kon plaatsen om de schijf mooi in het midden te hebben.
Daarom het ik 3 Rohloff Disc Shims van 1 mm geplaatst tussen het wiel en de schijf. De schijf is dus met 3 mm naar links verplaatst.
Zo was het wel mogelijk om de schijf mooi in het midden van het caliper te plaatsen.
Tijdens de montage bleek ook dat de rechterzuiger niet bewoog. Met wat remolie heb ik deze terug in beweging gekregen.
Omdat ik toch bezig was heb ik direct ook de remolie vervangen. Ik heb ook terug originele remblokjes geplaatst.
Het resultaat is een mooi uitgelijnde remklauw en geen gepiep meer.
Reeds geruime tijd merkte ik dat de schijf achteraan tegen het rechtse blokje sleepte.
Na het vervangen van de blokjes door de FM begonnen ze nog te piepen ook. (Elvedes blokjes)
Na enkele uitlijnpogingen bleek dat ik de caliper niet genoeg naar rechts kon plaatsen om de schijf mooi in het midden te hebben.
Daarom het ik 3 Rohloff Disc Shims van 1 mm geplaatst tussen het wiel en de schijf. De schijf is dus met 3 mm naar links verplaatst.
Zo was het wel mogelijk om de schijf mooi in het midden van het caliper te plaatsen.
Tijdens de montage bleek ook dat de rechterzuiger niet bewoog. Met wat remolie heb ik deze terug in beweging gekregen.
Omdat ik toch bezig was heb ik direct ook de remolie vervangen. Ik heb ook terug originele remblokjes geplaatst.
Het resultaat is een mooi uitgelijnde remklauw en geen gepiep meer.
- Bijlagen
-
- Rohloff Disch Shim.jpg (303.61 KiB) 1488 keer bekeken