Lak van de ST5

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Is het geen optie om hem rond de zadelpen te klemmen ipv op het frame ?
[/quote]

Had je vraag/suggestie over het over het hoofd gezien, excuus. Dat is zeker wel een optie en heb ik ook al weleens geprobeerd, maar ik vind dat een stuk lastiger om het statief dan aan te draaien ivm met bevestigen aan de bovenbuis. Ik lijk een arm tekort te komen.. Als de SP hangt aan de bovenbuis is het veel makkelijker vast te draaien. Bevestig jij hem zelf aan de zadelpen? Heb je toevallig een tip/handigheidje hierin?
[/quote]
Zadelpen gaat goed, hang de fiets er eerst aan, dan met rechtershouder onder de bovenbuis en zet hem zo om hoogte zonder met mijn armen te tillen die klem werkt erg gemakkelijk volgens mij.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Vijgen na Pasen (en Kerstmis), Barry is hiermee al van midden augustus aan de slag. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Golvas schreef: 28 dec 2019, 20:54 Vijgen na Pasen (en Kerstmis), Barry is hiermee al van midden augustus aan de slag. ;)
Weer een mooi Vlaams gezegde bijgeleerd, dank! :cool2: Mijn vraag was inmiddels al beantwoord ja ;)
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klinkt inderdaad stukken beter dan mosterd na de maaltijd (al bekt de alliteratie wel weer lekker).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Nee, niet helemaal...
Industrielak Zijdeglans, is nog slijtvaster dan Hoogglans in het algemeen- heft niets met glansgraad te maken, alleen met slijtageklasse (1,2 of 3)ligt puur aan wat voor samenstelling de fabricant gebruikt. Industrielakken zijn normal van minder quali. dan een aflak voor buiten.
Matte lakken (bijv. op mijn auto)is niet per se kwetsbaarder. Matte clearcoat is net zo sterk als een glans, maar trekt meer vuil aan....Stromer gebruikt namelijk geen clearcoat op de 5, daarom is ie zo kwetsbaar.....
(sorry maar verf, lak etc is m'n boterham...heb een verfgroothandel !)


Heb trouwens mijn 5 met N-Coat matte Nanocoat behandeld......blijft mooi schoon en geeft een keihard toplaag....

en nee, ik verkoop het niet ! moest halen bij de concollegas...... :bu:
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
wiseguy
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2019, 10:25

Hoi Paul,

Is deze coating hetzelfde als wat ze hier verkopen?

https://proteambicyclecare.com/
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

wiseguy schreef: 09 jan 2020, 17:57 Hoi Paul,

Is deze coating hetzelfde als wat ze hier verkopen?

https://proteambicyclecare.com/
Morgen’ buurman
Zag je weer voorbij razen vorige week bij de Vomar....stroooomeeer!!
Heb mijn auto EN fiets allebei met Ncoat metaal behandeld, maar je kan allemaal merken kopen ( Mavro, dr Beasley)want het is allemaal nanocoat.
Wel prijzig, maar rendement ligt heel hoog( allebei met 100ml gedaan)wel aanbrengen met microspons droogt streeploos en kleurloos op.
A578184C-7790-4DF4-871E-34E017F626D5.jpeg
A578184C-7790-4DF4-871E-34E017F626D5.jpeg (28 KiB) 3888 keer bekeken
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Mijn matzwarte st3 krijgt in februari een Proteam nanocoating. Dealer in Belgisch Limburg heeft een nieuwe medewerker aangenomen die vroeger in auto carrosserie werkte en die had al een certificaat voor Proteam coating. Benieuwd. Fiets is dan wel al goed ingereden (heb hem sinds april 2019) maar kan nog net. Doe niet zo veel km.

Na behandeling zou het ook makkelijker zijn om het vuil er af te wassen.
Marek
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 dec 2019, 20:24

Hallo, ben ook aan het denken om zo een coating te plaatsen, bij welke dealer laat je het uitvoeren?
Grt,
M
🇧🇪 Park midden Limburg ST3 AE :ba 2020 - Spurcycle Black :ba - Kinekt seatpost
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Dat is Gaethofs in herk de stad. Heel toffe winkel.
Plaats reactie