Achterwiel ST 5 demonteren en monteren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Afgelopen weekend samen met Henry mijn achterwiel van mijn ST5 gedemonteerd om een kransje T14 te plaatsen. Omdat ik na terugplaatsing ondersteuning miste heb ik contact opgenomen met mijn FM en die vertelde mij dat je na het monteren van het achterwiel je een harde kalibratie dient uit te voeren. Ehhhh een wat ... en hoe doe je dat dan? Toen ik de aanwijzingen van de FM had opgevolgd reed de fiets weer als een straaljager. Hier even de handelingen die je dient uit te voeren nadat je het wiel hebt terug geplaatst op volgorde:

Zorg dat je in het servicemenu terecht komt (rechter remhandel indrukken, op menu drukken en ingedrukt houden en dan remhandel loslaten, hierna menu loslaten) als het goed is zie je nu SERVICE onderaan in het menu.
Deze selecteer je en vervolgens selecteer je SENSORS
In het menu SENSORS zie je onderaan RESET OFFSET.
Druk 3x (waarom 3x weet ik niet maar ik denk voor de zekerheid) op RESET OFFSET en wel zodanig dat je het ziet "opgrijzen". Keer daarna weer terug naar het normale menu en kalibreer de sensors op de wijze zoals je gewend bent zonder druk op de trappers. Schakel de fiets uit en na een minuut weer aan.

Even testen en als het goed is rijdt hij weer zoals je gewend was.

Oh ja, ik denk dat deze procedure ook geldt voor de ST3.

Succes en groet Mark
Laatst gewijzigd door Lamkram op 07 jun 2019, 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Thnx! :ay
Helder verhaal.
Ben wel nieuwsgierig naar de technische achtergrond van dit fenomeen. Bij de 1&2 hoefde dit niet toch? Wat zou Stromer hier anders doen dan?
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Dat heb ik al eens gepost meen ik het werkt veel beter dan "gewoon" kalibreren de offset waarden zie je dan ook meteen veranderen. des te strakker de achterwielbout aangedraaid is des te lager de offset spanning bij 0,750-0,885 loopt de motor voor geen meter vanaf 0,985 tot 1,055 wel.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie