Stromer op hol.......

Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

WFVst5 schreef: 30 mei 2019, 15:52 Jazeker, daarna drie dagen 60 km/dag feilloos gestromerd op standjeS ging ALS de brandweer :mrgreen:
Heb je toen het wiel uit de fiets gehaald en zo ja, gaat dat makkelijk?
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb het 1x gehad met mijn 3, ergens in de eerste paar honderd km. Uitgeschakeld, weer aangezet en nooit meer voor gekomen
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Patrikius schreef: 30 mei 2019, 17:10
WFVst5 schreef: 30 mei 2019, 15:52 Jazeker, daarna drie dagen 60 km/dag feilloos gestromerd op standjeS ging ALS de brandweer :mrgreen:
Heb je toen het wiel uit de fiets gehaald en zo ja, gaat dat makkelijk?
Patrikius, voor mij is het geen hogere wiskunde, heb als ik even snel reken meer dan 45 jaar "sleutel ervaring" met alles waar wielen onder zit.....alleen nog nooit aan vliegend materieel gewerkt. Met de kennis en ervaring op dit forum er bij is het gemakkelijk.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Patrikius, voor mij is het geen hogere wiskunde, heb als ik even snel reken meer dan 45 jaar "sleutel ervaring" met alles waar wielen onder zit.....alleen nog nooit aan vliegend materieel gewerkt. Met de kennis en ervaring op dit forum er bij is het gemakkelijk.
Was meer de vraag omdat er vertanding inzit, of je het wiel er makkelijk uitkrijgt?
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Als je de bout los hebt gedraaid ontstaat er voldoende speling om het wiel eenvoudig te verwijderen. De tip van (ik dacht) Georgio om het wiel te zekeren met bijvoorbeeld een spanband is eentje om te onthouden. Het wiel met motor is, zeker de eerste keer, zwaarder dan je denkt.
Witte ST3 van maart 2019
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Henry schreef: 01 jun 2019, 22:01 Als je de bout los hebt gedraaid ontstaat er voldoende speling om het wiel eenvoudig te verwijderen. De tip van (ik dacht) Georgio om het wiel te zekeren met bijvoorbeeld een spanband is eentje om te onthouden. Het wiel met motor is, zeker de eerste keer, zwaarder dan je denkt.
Thanx en de cassette zekeren las ik omdat deze ook los zit.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Klopt. Gewoon met wat tape.

Mocht die cassette toch loskomen, dan de drie veertjes voorzichtig met een schroevendraaier een voor een indrukken. Als het goed is, zal de cassette op een gegeven moment weer terug op zijn plek “vallen”. Dan de cassette op zijn plek houden met wat tape (of als je handig bent met 1 van je vingers) en het wiel voorzichtig terugplaatsen en weer vastzetten met het juiste moment.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie