Afdichting onderkant frame

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik weet niet of de controller van de nieuwe ST1 een vernieuwde versie is die minder koeling nodig heeft, of dat het eerdere verhaal over koeling via de rijwind onzin was. Lijkt me een vraag voor de dealer.

Hoe de ST1 het uithoudt zal de praktijk moeten uitwijzen. Ze zijn nog niet eens uitgeleverd aan klanten. (En zoals we weten: Stromer en nieuwe dingen: gaat niet altijd vlekkeloos.)

Een nieuw frame voor de ST3 en de ST5 gaat er natuurlijk niet komen. Die twee worden uiteindelijk gewoon opgevolgd door een ander model, met ander frame (waarvan ik hoop dat het niet een kopie van het nieuwe ST1 frame wordt, want dat is qua geometrie niet mijn ding).

Er is geen probleem meer met vocht en de controllers van de ST3 en de ST5, dus er is geen technische noodzaak voor een herontworpen frame. Er is nu wél een cosmetisch probleem met de ST3, maar daar moet alleen een nieuwe plaat voor komen, van bestendiger materiaal. Hier een compleet nieuw frame voor verwachten is niet reëel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik hoop ook niet dat de geo veel veranderd. Of ze moeten ernaast een sport-lijn gaan voeren.
Kan mij bijv ook voorstellen dat de “instappers” een iets andere geo krijgen dan de topmodellen.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Of Stromer hier al actie heeft voor ondernomen om de afdekplaat te verbeteren, is niet geweten. Het blijft een slordig afgewerkt detail. Een uitdaging voor vandalen die je fiets zien staan met 'n gapende opening en hem in no time onklaar maken.
Afbeelding
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stromeur schreef: 28 aug 2019, 21:40 Ik weet niet of de controller van de nieuwe ST1 een vernieuwde versie is die minder koeling nodig heeft, of dat het eerdere verhaal over koeling via de rijwind onzin was. Lijkt me een vraag voor de dealer.
Ik begrijp niet hoe plastic voor koeling zou kunnen zorgen. Het aluminium frame geleidt veel beter dan een dik stuk isolerend plastic?
Tenzij je natuurlijk een spleet hebt zoals free2be, Daniel, mezelf en ettelijke anderen. Dan koelt hij vreselijk goed, maar is de bedoeling niet.
Ik hoop toch nog op één of andere blijvende oplossing.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Koeling van de huidige controllers (dus alles behalve de oude en de nieuwe ST1) gebeurt via de ALU plaat waarop de controller is bevestigd, en via de rijwind langs de opening tussen m.n. de bovenzijde van de afdekplaat en het frame. Dus niet via het kunststof van de afdekplaat zelf.

Maar die kieren langs de zijkant aan het midden van die afdekplaat, zoals we ze nu zien op een aantal ST3 modellen, dan gaat helemaal nergens over. Dit heeft niks met koeling te maken. De plaat staat gewoon krom.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 29 aug 2019, 11:00 Dit heeft sowieso niks met koeling te maken.
Hoezo? Waterkoeling is toch ook koeling :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zeer efficiënte koeling zelfs. Want dat zorgt meteen voor volautomatische deactivering van het volledige systeem, waardoor én de motor, én de accu én de berijder eveneens kunnen afkoelen!

You can even put it under the bed Steve!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

:bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
leohj
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 sep 2018, 18:28
Locatie: gent
Merk SP: st5
Km-stand: 3000

viel onder garantie - keurig opgelost(nieuwe plaat) door stromer en dealer(veloloft-nazareth-belgie) :cool2:
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Als het van dezelde makelarij is als de vorige, zal het euvel vrij snel weer optreden, vooral als de fiets in de zon staat, merk ik dat ze bol komt te staan. Bij kouder weer komt het hier alvast weer tot aansluiting met het kader. Stromer had beter een click systeem ingebouwd zodat ze vast blijft zitten.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie