Afdichting onderkant frame

Tijn
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 apr 2019, 13:54

Andere foto’s ...
Bijlagen
9CCC6D37-67C0-4191-882D-3C50A4E924FF.jpeg
9CCC6D37-67C0-4191-882D-3C50A4E924FF.jpeg (2.36 MiB) 4731 keer bekeken
65306774-2598-4351-A96A-4626F0C7AC60.jpeg
65306774-2598-4351-A96A-4626F0C7AC60.jpeg (2.61 MiB) 4731 keer bekeken
E016328A-B611-4056-8A1D-14F469DBBACC.jpeg
E016328A-B611-4056-8A1D-14F469DBBACC.jpeg (2.36 MiB) 4731 keer bekeken
ST5 / Ortlieb Classic / Kinekt 2.1 / woon-werk Den Haag - Leiden dagelijks 45 km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bij mijn ST2 S (ander frame, andere afdekplaat) had ik 8 gaten, maar slechts 6 boutjes. Bij mij is dit normaal, want de afdekplaat zelf heeft maar 6 montagegaten. Hoe dit bij de ST5 zit weet ik niet.

Wat ik wel, net als jij, duidelijk zie is dat in ieder geval één boutje te lomp is aangedraaid, waardoor het oog wat lijkt te zijn uitgescheurd. Dan kun je de afdekplaat natuurlijk nooit meer netjes tegen het frame trekken.

Ik zou het aan de dealer voorleggen, want dit is niet netjes en ST5-onwaardig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Ziet er normaal uit, bij mijn ST3 is de bovenzijde van het deksel ook maar met 2 schroeven bevestigd, zie foto:
20190428_203210_1556476867451_resized.jpg
20190428_203210_1556476867451_resized.jpg (746.09 KiB) 4702 keer bekeken
Mijn FM heeft toen een nieuw deksel besteld, volgens hem was het oude deksel lichter van materiaal en eveneens vervormd. Ook heeft hij de tussenliggende bedrading enigszins anders gelegd zodat het deksel minder in contact kwam met de bedrading want het ganse deksel is slechts met 6 schroeven bevestigd (2 aan de bovenzijde en 4 aan de onderzijde) en als de bedrading drukt tegen dat deksel heeft het de neiging om te vervormen.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Bij de ST3 hebben heel veel mensen hetzelfde probleem, waaronder ik.
Bij mij is het niet zo erg dat je de printplaat ziet, maar er zit toch ook een paar millimeter speling.

Gisteren binnen voor eerste onderhoud en FM zei dat dit een gekend probleem is en dat ze bij stromer aan het werk zijn om hiervoor een oplossing te bedenken, maar dat dit tot op heden nog niet kan opgelost worden.
ST3 black 983wh
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Stromer monteurs bkunnen nog heel wat aan kwaliteit verbeteren. Toen ik de boel van de week open had gemaakt omdat id de di2 display wilde inbouwen zag ik dat de isolatie van het draadje van de claxon beschadigd was omdat deze klem had gezeten. Gelukkig de massa draad en en niet de plus. Daarnaast hadden ze op een afstand van 5 cm vanaf de SAE connector twee splices aangebracht, dit is echt een No-Go in de vliegtuigwereld en getuigd niet echt van een hoog afwerkingkingsniveau zoals je van een fiets van bijna 10K mag verwachten. Maar ja het is net als de producten van Apple, je raakt er aan gewend en dan kun je niet meer zonder.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Zijn overigens Torx boutjes bij mijn st5. Bij mij zat het goed maar heb alles losgehaald om de achterliggende bedrading, print en stekkers te behandelen met anti corrosie middel bedoeld voor electronica.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Patrikius schreef: 05 jul 2019, 21:08 Stromer monteurs bkunnen nog heel wat aan kwaliteit verbeteren. Toen ik de boel van de week open had gemaakt omdat id de di2 display wilde inbouwen zag ik dat de isolatie van het draadje van de claxon beschadigd was omdat deze klem had gezeten. Gelukkig de massa draad en en niet de plus. Daarnaast hadden ze op een afstand van 5 cm vanaf de SAE connector twee splices aangebracht, dit is echt een No-Go in de vliegtuigwereld en getuigd niet echt van een hoog afwerkingkingsniveau zoals je van een fiets van bijna 10K mag verwachten. Maar ja het is net als de producten van Apple, je raakt er aan gewend en dan kun je niet meer zonder.
Mmmm dat zijn wij in de telekranen ook niet gewend "50 tons instapper" kost een kleine 6.5 ton, een 700 tonner tegen de 2.5 miljoen en ze moeten meer dan perfect afgeleverd worden!
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Overigens gebruik ik ruim 25 jaar producten van Apple en nog nooit te klagen gehad over de afwerking, kwaliteit of backup :ay :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
leohj
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 sep 2018, 18:28
Locatie: gent
Merk SP: st5
Km-stand: 3000

heb dit in lichte mate op mijn st5 - zal even naar dealer gaan met de info die ik hier heb gevonden - thanks
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Dus wat is dan eigenlijk de oplossing die ik kan vragen aan mijn dealer?
Plaats reactie