Afdichting onderkant frame
Andere foto’s ...
- Bijlagen
-
- 9CCC6D37-67C0-4191-882D-3C50A4E924FF.jpeg (2.36 MiB) 4779 keer bekeken
-
- 65306774-2598-4351-A96A-4626F0C7AC60.jpeg (2.61 MiB) 4779 keer bekeken
-
- E016328A-B611-4056-8A1D-14F469DBBACC.jpeg (2.36 MiB) 4779 keer bekeken
ST5 / Ortlieb Classic / Kinekt 2.1 / woon-werk Den Haag - Leiden dagelijks 45 km
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Bij mijn ST2 S (ander frame, andere afdekplaat) had ik 8 gaten, maar slechts 6 boutjes. Bij mij is dit normaal, want de afdekplaat zelf heeft maar 6 montagegaten. Hoe dit bij de ST5 zit weet ik niet.
Wat ik wel, net als jij, duidelijk zie is dat in ieder geval één boutje te lomp is aangedraaid, waardoor het oog wat lijkt te zijn uitgescheurd. Dan kun je de afdekplaat natuurlijk nooit meer netjes tegen het frame trekken.
Ik zou het aan de dealer voorleggen, want dit is niet netjes en ST5-onwaardig.
Wat ik wel, net als jij, duidelijk zie is dat in ieder geval één boutje te lomp is aangedraaid, waardoor het oog wat lijkt te zijn uitgescheurd. Dan kun je de afdekplaat natuurlijk nooit meer netjes tegen het frame trekken.
Ik zou het aan de dealer voorleggen, want dit is niet netjes en ST5-onwaardig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ziet er normaal uit, bij mijn ST3 is de bovenzijde van het deksel ook maar met 2 schroeven bevestigd, zie foto:
Mijn FM heeft toen een nieuw deksel besteld, volgens hem was het oude deksel lichter van materiaal en eveneens vervormd. Ook heeft hij de tussenliggende bedrading enigszins anders gelegd zodat het deksel minder in contact kwam met de bedrading want het ganse deksel is slechts met 6 schroeven bevestigd (2 aan de bovenzijde en 4 aan de onderzijde) en als de bedrading drukt tegen dat deksel heeft het de neiging om te vervormen.
Mijn FM heeft toen een nieuw deksel besteld, volgens hem was het oude deksel lichter van materiaal en eveneens vervormd. Ook heeft hij de tussenliggende bedrading enigszins anders gelegd zodat het deksel minder in contact kwam met de bedrading want het ganse deksel is slechts met 6 schroeven bevestigd (2 aan de bovenzijde en 4 aan de onderzijde) en als de bedrading drukt tegen dat deksel heeft het de neiging om te vervormen.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Bij de ST3 hebben heel veel mensen hetzelfde probleem, waaronder ik.
Bij mij is het niet zo erg dat je de printplaat ziet, maar er zit toch ook een paar millimeter speling.
Gisteren binnen voor eerste onderhoud en FM zei dat dit een gekend probleem is en dat ze bij stromer aan het werk zijn om hiervoor een oplossing te bedenken, maar dat dit tot op heden nog niet kan opgelost worden.
Bij mij is het niet zo erg dat je de printplaat ziet, maar er zit toch ook een paar millimeter speling.
Gisteren binnen voor eerste onderhoud en FM zei dat dit een gekend probleem is en dat ze bij stromer aan het werk zijn om hiervoor een oplossing te bedenken, maar dat dit tot op heden nog niet kan opgelost worden.
ST3 black 983wh
Stromer monteurs bkunnen nog heel wat aan kwaliteit verbeteren. Toen ik de boel van de week open had gemaakt omdat id de di2 display wilde inbouwen zag ik dat de isolatie van het draadje van de claxon beschadigd was omdat deze klem had gezeten. Gelukkig de massa draad en en niet de plus. Daarnaast hadden ze op een afstand van 5 cm vanaf de SAE connector twee splices aangebracht, dit is echt een No-Go in de vliegtuigwereld en getuigd niet echt van een hoog afwerkingkingsniveau zoals je van een fiets van bijna 10K mag verwachten. Maar ja het is net als de producten van Apple, je raakt er aan gewend en dan kun je niet meer zonder.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Zijn overigens Torx boutjes bij mijn st5. Bij mij zat het goed maar heb alles losgehaald om de achterliggende bedrading, print en stekkers te behandelen met anti corrosie middel bedoeld voor electronica.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Mmmm dat zijn wij in de telekranen ook niet gewend "50 tons instapper" kost een kleine 6.5 ton, een 700 tonner tegen de 2.5 miljoen en ze moeten meer dan perfect afgeleverd worden!Patrikius schreef: ↑05 jul 2019, 21:08 Stromer monteurs bkunnen nog heel wat aan kwaliteit verbeteren. Toen ik de boel van de week open had gemaakt omdat id de di2 display wilde inbouwen zag ik dat de isolatie van het draadje van de claxon beschadigd was omdat deze klem had gezeten. Gelukkig de massa draad en en niet de plus. Daarnaast hadden ze op een afstand van 5 cm vanaf de SAE connector twee splices aangebracht, dit is echt een No-Go in de vliegtuigwereld en getuigd niet echt van een hoog afwerkingkingsniveau zoals je van een fiets van bijna 10K mag verwachten. Maar ja het is net als de producten van Apple, je raakt er aan gewend en dan kun je niet meer zonder.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Dus wat is dan eigenlijk de oplossing die ik kan vragen aan mijn dealer?