Opgelet met de softwarematige opening van het accuvak

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Onlangs wisselde ik van accu in het midden van een rit, op 60 km van huis.

Lege batterij eruitgehaald, nieuwe batterij erin, accuvak sluiten, simpel.

Daarna drukte ik op de startknop en … Niets, niente, nada.
De fiets startte niet meer op, dus restte er enkel de depannagedienst te telefoneren.
Aangekomen bij de FM werd het probleem in minder dan 2 minuten opgelost, accuvak openen met een combinatie van werktuigen (evident vermeld ik hier niet welke), en gewoon even de contactpunten reinigen.
Geen nucleaire wetenschap, maar mensen met twee linkerhanden (zoals ik) zijn in staat de boel naar de filistijnen te helpen.

Mijn conclusie: het accuvak nooit sluiten zonder vooraf op de startknop te drukken. Eerst checken of batterij goed contact maakt. Zo kan je de contacten eventueel nog reinigen.

Pas sluiten na de check! Geldt trouwens ook wanneer je met één enkele accu rijdt.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Krid, hoe (en met wat) heeft de FM de contactpunten gereinigd?
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Het contact van de batterij zelf met een luchtcompressor en, als ik me goed herinner, het contact in het accuvak met een gewoon doekje.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Plaats reactie