Problemen ST5

Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 83
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Ik zou even een belletje naar je rechtsbijstandverzekering doen. En als je die niet hebt dan zijn er altijd nog de consumentenprogramma's die goed tegen onterecht starre houdingen van verkopers werken.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Dat is wel heel vervelend. Je vraagt je toch af hoe dat kan, er zitten niet eens zo heel veel onderdelen in als je het vergelijkt met een brommer of auto en toch werken sommigen perfect en anderen voor geen meter.

Zoals Bastiaan zegt heb je als consument wel rechten en als men hetzelfde probleem na x aantal (waarbij x = redelijk aantal) keer niet opgelost krijgt, kan je de aankoop ontbinden. Het is dus niet zo dat omdat ze het steeds 'oplossen', dat ze mogen blijven proberen. Ze moeten het probleem bevredigend oplossen. ALs er telkens andere problemen waren met je stromer (maar ik lees dat het dezelfde zijn?) kan je dit niet gebruiken.

Ik heb dit succesvol gedaan met mijn vorige speed pedelec, na net geen 2 jaar en alles tot op de euro teruggekregen. En als jij een nieuwe fiets zou eisen ipv je bedrag terug, heb je nog meer kans dat dit lukt, aangezien zij dan hun marge behouden.

Hier lees je daarover en vind je ook de voorbeeldbrief die ik gebruikt heb.
viewtopic.php?f=5&t=3154&p=71910&hilit= ... ief#p71910
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Snap je frustratie, als je een fiets van 10000,- euro koopt verwacht je meer kwaliteit en service...

Heb met mijn ST2 problemen gehad en de dealer heeft hem toen netjes terug genomen en mij het aankoopbedrag terug gestort.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Joell schreef: 15 mei 2020, 14:18 Om een lang verhaal kort te maken fiets is in voorjaar ca 4x terug geweest bij dealer. Problemen bleven en dealer kreeg ze niet opgelost.
Welke problemen en foutmeldingen had je precies?
Joell schreef: 15 mei 2020, 14:18maarna 4/5 maanden in zwitserland!!
Waarom duurde dit zo lang volgens de dealer?
Joell schreef: 15 mei 2020, 14:18 echter weer foutmeldingen en een fiets die niet wilde.
Wat wilde er niet?
Joell schreef: 15 mei 2020, 14:18 Dealer en Stromer willen van geen enkel coulantie of compensatie weten. Zij houden zich op standpunt dat ze alles oplossen.
Wat is er nu nog steeds niet opgelost? Mij lijkt dat er weinig discussie kan bestaan over of een Stromer ST5 naar behoren werkt of niet werkt.
Joell schreef: 15 mei 2020, 14:18
Vind deze houding erg onproffesioneel gezien de prijs van de fiets en hoe men hier met de klant omgaat.
Ze willen fiets proberen teverkopen maar dan krijg ik 2500euro minder terug terwijl ik er niet echt gebruik van heb kunnen maken
Hoe wil je dealer een ST5 verkopen die defect is?
Joell schreef: 15 mei 2020, 14:18 Vind dat toekomstige stromer kopers dit moeten weten en mee wegen in hun besluit om dergelijk dure fiets aan te schaffen.
Klagen mag, maar ik zou wel graag wat meer onderbouwing zien, want ik lees nu enkel een opsomming van algemeenheden.

Verder weet ik niet wat je nu voor oplossing wil. Als je bijvoorbeeld de koop wil ontbinden, dan is dit de te bewandelen weg:

1. Geef je dealer (niet Stromer, maar je dealer, daar heb je juridisch een overeenkomst mee) schriftelijk nog één kans om alle defecten onder garantie te herstellen. Verbind hier een termijn aan die redelijk is, maar niet al te lang, want dit sleept blijkbaar al ontzettend lang.

Voorbeeldbrief:
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... -vervangen

2. Blijft de dealer in gebreke, geef dan schriftelijk aan dat je de koop wil ontbinden en eis eventueel een schadevergoeding.

Voorbeeldbrief:
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... jk-product

3. Komt de dealer niet over de brug, schakel dan rechtsbijstand in.

De gang naar de media zou ik persoonlijk niet heel snel maken. Dat kans dat de media er werk van maken is minimaal, de kans dat je hiermee de relatie met je dealer totaal naar de knoppen te helpt is levensgroot, en de kans dat Stromer onder druk van (Social) Media over de brug komt grenst aan nul. (En terecht wat mij betreft, want juridisch heb je voldoende mogelijkheden.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Topics over dezelfde ST5 samengevoegd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie