Problemen ST5

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

BadPritt schreef: 26 mar 2019, 21:40 Dat ontladen als hij uit staat is niet normaal, en zeker geen 20% per week. :ck:
Na een week uit staan moet de fiets nog steeds 100% aangeven.
Dit is zo bij al mijn stromers
Dat doet de fiets alleen wanneer het echt koud is (bij vriestemperaturen). In andere omstandigheden ontlaadt de batterij niet spontaan
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Eigenlijk ben ik erg tevreden met de fiets zoals hij is ik heb nooit fietsen met spatborden gehad dus.................heb wel aan de onderzijde de spatborverlenger gemonteerd, dit helpt best wel maar niet bij harde tegenwind en regen.
Als er een verende voorvork opgezeten zou hebben had ik de st5 niet gekocht als ik ATB wil rijden pak ik de Orbea wel.
Druk in de bandjes zo laag mogelijk en elke rit is weer een feest de ritjes naar het werk en naar huis zijn de twee hoogtepunten van mijn werkdag afgelopen zondag nog 70 km in de achtbaan, droge weg, lekker rustig voor de meute uit :mrgreen: :mrgreen: :migreren:
Ik hoop dat de aanloop probleempjes met jouw st5 gauw verholpen zijn en dan genieten. :mrgreen: :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Mijn accu laadt ook niet meer op als hij in de fiets zit, werd dus niet fietsen deze ochtend :aq .Omni geeft wel aan dat ie laadt maar er komt niks bij :bc
Straks eens proberen met batterij eruit, kan ik misschien nog even verder. Toch ook maar effe naar m'n fm bollen :bh:
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou beginnen met alle contacten schoonblazen: laadstekker, connector aan de buitenkant van het frame, connector aan de accu, connector onderin het accuvak. Of langs de dealer inderdaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Contacten, connector, laadstekker waren proper deze ochtend gelijk bekeken, nog is in geblazen ... bleef groen en rood branden op de lader.
Vanavond nog is geprobeerd en nu laadt ie wel :bu: De lader was vandaag wel uit de stekker gehaald, misschien is dat een manier waarop de lader zich reset moest ie in faling gaan :?:
Ondertussen opnieuw afgekoppeld en aangekoppeld, laadt terug. Batterij eruit/erin en laadt op. Problem solved maar oorzaak zullen we op een slecht contact houden
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gewoon even aankijken ja. Komt het terug, dan huppekeetje naar de dealer ermee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Wil het niet direct een probleem noemen maar nu twee maal het volgende meegemaakt. Laden aan de fiets werkte niet. Toen ik dat merkte zag ik pas dat op de lader een groen ledje brandde en een rode. Die rode die hoort oranje te branden wanneer het laadproces start. De enige oplossing was de stekker vanaf het stopcontact uit de lader te halen en er opnieuw in doen. Simpelweg de stekker uit het stopcontact halen werkte niet terwijl het andere eind echt goed in de lader zat. Wat mij ook bij deze lader opvalt, net als bij de lader van mij ST1X ook het geval was, is dat het netsnoer wel erg makkelijk vanzelf uit de lader valt. Ik heb dit ondervangen door isolatietape te wikkelen om het uiteinde van de stekker zodat deze er steviger in zit. Nu even in de gaten houden of dit vaker gaat voorkomen. Trouwens het gebeurde thuis en op het werk. Op het werk merkte ik het pas toen ik naar huis ging. #accumanagement

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Goody
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
Locatie: Massemen
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 23000

Plots zonder iets te veranderen , kan ik geen 50 km meer rijden op s stand ? , moet dus schakelen tussen stand 3 en s stand ,heb na 45 km maar kleine 15 % battery over voordien 39 % , raar.
En natuurlijk dealer op verlof voor 2 weken 👿
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Goody schreef: 11 jul 2019, 13:45 ... kan ik geen 50 km meer rijden op s stand ? ...... dealer op verlof voor 2 weken 👿
Vermoedelijk is de max. laadvermogen van je accu verminderd.
Tip :!: : Je kan de SOH van je batterij door een collega Stromer dealer laten uilezen (SOH start met 100% en verminderd met de leeftijd en gebruik). Je moet enkel het serienummer meegeven en rekenen op een toffe dealer.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Goody schreef: 11 jul 2019, 13:45 Plots zonder iets te veranderen , kan ik geen 50 km meer rijden op s stand ? , moet dus schakelen tussen stand 3 en s stand ,heb na 45 km maar kleine 15 % battery over voordien 39 % , raar.
En natuurlijk dealer op verlof voor 2 weken 👿
Zou het kunnen dat die 39% voordien fout was? Als je nu 15% overhoud en vertrekt met 950 Wh heb je ongeveer 800 Wh verbruikt voor 45 km wat neerkomt op een kleine 18 Wh/km, lijkt mij niet zo vreemd.
Plaats reactie