Wiel ST3 demonteren

Caje
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 dec 2019, 22:16

VDP who schreef: 16 jul 2020, 13:55 heb ik gewoon zelf een 10mm inbus-bit gemaakt met een 10mm dop en een beetje epoxy. Werkt perfect en geen gedoe met adapters etc.
Waarom epoxy als ik vragen mag? Is toch handig als je je 10mm dop ook nog voor andere doeleinden kan gebruiken 🤔
Stromer ST3 sport black xl - 983W / Cratoni Smartride black / Abus Bordo Granit 110cm / spatbordverlengers voor / Vaude aqua back / New Looxs Varo Racktime
VDP who
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2020, 12:26

Caje schreef: 16 jul 2020, 16:58
VDP who schreef: 16 jul 2020, 13:55 heb ik gewoon zelf een 10mm inbus-bit gemaakt met een 10mm dop en een beetje epoxy. Werkt perfect en geen gedoe met adapters etc.
Waarom epoxy als ik vragen mag? Is toch handig als je je 10mm dop ook nog voor andere doeleinden kan gebruiken 🤔
klopt ... maar 10mm doppen had ik genoeg liggen; en zo blijft het mooi bij elkaar ...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Voor de fietsen die steekassen met een T70 torxkop hebben kan je een dop 12 combineren met een T70 bit (bijvoorbeeld Teng Tools 220770).
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1825
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromeur schreef: 10 mar 2020, 14:37 Er zijn twee versies in omloop. De eerste lichting ST3's heeft inderdaad een Torx T70 bout. Latere versies hebben een inbus bout, waar ik de maat niet van weet. Maar er is vast wel iemand met een ST3 op dit forum die het wel weet.
ST5 idem, mijn ST5 heet ook een 10mm inbus...
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Mr.Blue
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 mar 2020, 12:34
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 5700

Ik wil dit weekend mijn winterbanden leggen en ga dus mijn achterwiel uit de ST3 moeten halen.
Nu zie ik dat jullie als laatste stap voorzien om een reset van de TMM-sensor uit te voeren en in het service menu duiken. Echter als ik de procedure volg krijg ik de vraag om een pincode in te voeren. Rechtse remhendel of linkse maakt geen verschil.
Kan ik deze stap overslaan en een gewone calibratie doen?
ww: Albertkanaal <> Scheldelaan 33 km op een zwarte ST3 - 983 Wh
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Voor zover ik weet hoeft dit niet in het servicemenu. Dit menu is eigenlijk niet voor de eindgebruiker bedoeld. Kalibratie is voldoende.
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1825
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Ik zou er mijn geld niet op willen zetten, het juiste moment vastzetten van het achterwiel samen met die reset van de sensor maakt dat hij weer goed fietst volgens mij. Stromer is er nooit vanuit gegaan dat wij zelf iets zouden doen aan die fiets volgens mij
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

De reset van de sensor kun je toch ook in het gewone menu doen? Het resultaat is toch hetzelfde? Hoe zou je anders je banden kunnen wisselen. Tot voor kort stond dit gewoon in de handleiding. Sinds kort niet meer en wordt er geadviseerd langs de dealer te gaan voor een bandenwissel. Dat gaat mij persoonlijk te ver.
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
Mr.Blue
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 mar 2020, 12:34
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 5700

Volgens mij kan je in de gewone menu geen reset doen. Wel een calibratie, wat naar mijn gevoel toch net wat anders is.
Vandaar de vraag natuurlijk. Zal straks een nakijken of het toch mogelijk om ook een reset te doen via het normale gebruikersmenu.
ww: Albertkanaal <> Scheldelaan 33 km op een zwarte ST3 - 983 Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee, kan niet.

Ik weet niet waarom er in dit topic is geopperd dat de TMM sensor gereset moet worden via het Service Menu nadat het achterwiel eruit is geweest. Ik heb dat nog nooit gedaan, en heb het mijn FM ook nog nooit zien doen terwijl je er daar met je neus bovenop kunt staan.

TMM resetten via het Service Menu is bedoeld om bepaalde problemen op te lossen.

Voor ons als eindgebruiker zou kalibreren via de OMNI display, al dan niet vooraf gegaan door Stromer uit en weer aanzetten, gewoon voldoende moeten zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie