Wiel ST3 demonteren
Je kan ook perfect een stukje van een el-cheapo 10 mm inbussleutel zagen / slijpen of iets zoals deze bestellen ... beide passen perfect in een dop 10.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Indien je een dopset hebt liggen thuis is dat een nog betere oplossing. Maar ik zag hier veel mensen die een momentsleutel kochten om aan de stromer (en eventueel racefiets) te werken en thats it. Dan heb je geen doppen nodig, maar enkel de inbus bits (met uitzondering van die torx t70 bij sommigen, maar dat is ook een bit).Golvas schreef: ↑20 apr 2020, 20:49 Je kan ook perfect een stukje van een el-cheapo 10 mm inbussleutel zagen / slijpen of iets zoals deze bestellen ... beide passen perfect in een dop 10.
De combinatie van een dop 10 en zo'n el cheapo inbussleutel kost evenveel als dat ene bitje die rechtstreeks op je 1/4" momentsleutel gaat. Maar met jouw optie erbij is er voor elk wat wils
ST3 black 983wh
Dus, enkel een momentsleutel en een bit ?Bram Roose schreef: ↑21 apr 2020, 09:13 veel mensen die een momentsleutel kochten om aan de stromer (en eventueel racefiets) te werken en thats it. Dan heb je geen doppen nodig, maar enkel de inbus bits
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
met een 1/4" momentsleutel en dit tot aan 8 en de 10 voor de wielen kan ik alle werken (die momentgevoelig zijn) aan mijn stromer en al mijn andere fietsen uitvoeren.Golvas schreef: ↑21 apr 2020, 09:33Dus, enkel een momentsleutel en een bit ?Bram Roose schreef: ↑21 apr 2020, 09:13 veel mensen die een momentsleutel kochten om aan de stromer (en eventueel racefiets) te werken en thats it. Dan heb je geen doppen nodig, maar enkel de inbus bits
ST3 black 983wh
Degelijk spul, Wera.
Je zal op zijn minst nog een t-stuk of een wringijzer nodig hebben om de schroefverbindingen los te draaien ... ik heb een 53-delige doppenset 1/4", die heeft me net geen € 18 gekost (mét garantie) en wordt nu toch al zo'n 3 jaar probleemloos vrij intensief gebruikt.
Je zal op zijn minst nog een t-stuk of een wringijzer nodig hebben om de schroefverbindingen los te draaien ... ik heb een 53-delige doppenset 1/4", die heeft me net geen € 18 gekost (mét garantie) en wordt nu toch al zo'n 3 jaar probleemloos vrij intensief gebruikt.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Beetje late reactie, maar was maandje “out”. Heb achterwiel gedemonteerd en gemonteerd volgens jullie filmpje. Eveneens offset gereset in service-menu. Ik heb wel deze keer achterwiel vastgezet op 20 Nm i.p.v. 25. Heb voor de eerste keer sinds lang zonder scooteren kunnen fietsen en dat zes dagen lang (94km/dag). Behalve nu vrijdag gepasseerd, dan had hij het ‘s morgens weer maar was opgelost na sensorcalibratie.
Op 25 Nm bleef mijn fiets fel scooteren of de ondersteuning die wegviel. Dat is nu zo goed als weg. Gisteren scooterde hij wel terug een beetje, maar na sensorcalibratie was dit weer weg. Ik moet wel zelf harder trappen om boven de 43/u te blijven. Dat was vroeger niet zo.