Problemen met stuurpen

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

stromersucks schreef: 11 okt 2019, 07:38 mijn stuur kraakt wanneer ik optrek
Klinkt als het balhoofd. Kan gebeuren bij een gloednieuwe fiets, dan moet alles zich nog even "zetten". Dit heeft de dealer binnen enkele minuten voor je opgelost.
stromersucks schreef: 11 okt 2019, 07:43 heb net gezien door mijn vin nr te controleren op de advertentie die hier staat dat mijn fiets ertussen zit...
wilt dit dus zeggen dat ik bucht heb gekocht...
snap het niet echt mijn fiets heb ik drie weken geleden gekocht normaal zou deze toch in orde moeten zijn als er een terugroepactie is geweest
Het kan toch zijn dat de controle waarvoor Stromer de ST5's heeft teruggeroepen bij jouw Stromer is uitgevoerd en dat er niks aan de hand is? Je dealer moet je hier meer over kunnen vertellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

Wat gekraak aan het stuur had ik ook (st3), opgelost door de FM door wat schroeven of bouten aan te spannen. Dit was bij mij gewoon onderdeel van de controle na 1000 km.
En inderdaad het feit dat je vin in de lijst voor de terugroep actie staat, betekent niet dat die actie nog niet is uitgevoerd. Even checken met je FM en vooral proberen te genieten van je ST5.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

stromersucks schreef: 11 okt 2019, 07:43 heb net gezien door mijn vin nr te controleren op de advertentie die hier staat dat mijn fiets ertussen zit...
wilt dit dus zeggen dat ik bucht heb gekocht...
snap het niet echt mijn fiets heb ik drie weken geleden gekocht normaal zou deze toch in orde moeten zijn als er een terugroepactie is geweest
Als ik het me goed herinner heb jij jouw fiets 2e hands gekocht, toch? Het kan zijn dat de vorige eigenaar bericht heeft gehad dat hij even langs moest komen voor controle, maar dat die dat simpelweg verzuimd heeft?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
stromersucks
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2019, 08:14

neen de stromer st 5 heb ik nieuw gekocht, heb een test moeten laten uitvoeren bij de dealer stuurpen vervangen aangezien deze niet geslaagd was voor de test...twee weken later krijg ik een update voor de st5... kan ik deze laten uitvoeren terwijl ik fiets of moet deze in stilstand uitgevoerd worden
stromersucks
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2019, 08:14

oke heb contact gehad met de dealer ivm de update dus heb een icoontje gezien deze morgend update beschikbaar geklikt stomer is uitgegaan terug aangegaan update ja geklikt en nu....status prepared….en blijf op deze status staan ...moet sffs 64km terug naar huis fietsen dus wat moet ik doen :)
Gebruikersavatar
Stromende dan
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2018, 16:12
Locatie: prov. Groningen
Merk SP: 2018: St5 |2023: St7 ARBR
Km-stand: 31000

Krakende sturen bij de ST5 komen mij ook niet onbekend voor. Bij mij gebeurde het na een flinke val. Toen ging het stuur kraken bij stevig accelereren etc., direct na laten kijken door FM en het kraken werd verholpen, later ook nog prima door de test (terugroepactie) gekomen. Toen heb ik een tijd op een leen ST5 moeten fietsen en daar viel me ook wat gekraak op, weliswaar heel subtiel maar toch duidelijk hoorbaar en gerelateerd aan kracht die op het stuur wordt uitgeoefend. Inmiddels fiets ik met de geveerde fork en het nieuwe (zwarte) stuur :bp: . Geen kraken meer maar wel wat gerammel (zo nu en dan) rond het stuur/fork.
2018: ST5, Kinect 2.1, Wren fork
2023: St7 ARBR
actuele km: 45000+
36 km woon-werk (enkel)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit is gewoon het balhoofd dat niet lekker is afgesteld.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Het stuur van mijn ST3 en een ST3 in Heiloo kraakte ook. Ik heb de bouten om het ovale stuk van de stuurpen een tikje terug gedraaid en vervolgens 20% vaster gezet. Volgens mij is het geheel te licht (te klein) geconstrueerd voor de uitgeoefende krachten op het stuur. zo’n hippe ovale klemming is onnodig duur om te maken en een ramp wat betreft klemmen. Typisch weer zo’n Stromerconstructie om de alternatieve toeleveranciers dwars te zitten. Alles onder het mom van goedkeuring bla bla bla. Als je de maat hebt bepaald kan je met een 3D tekenprogramma prachtige stuurhouders maken met een CNC freesmachine. alleen beetje prijzig maar wel veel mooier.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer zal niet voor niks inmiddels weer over zijn gestapt op rond bij de ST3 en de ST5.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

:ay de natuur wint altijd
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie