Problemen met stuurpen

Polidorie
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2018, 17:34

Penetrantonderzoek is voor oppervlakte scheuren. Moet ook gebeuren door iemand die daarvoor opgeleid is.Zal moeilijk te zien zijn met die verflaag erop dus dat zal het wel niet zijn denk ik.
Ook Rx onderzoek zal het ook wel niet zijn. Zijn Rontgenstralen en mag overal zo maar niet plaats vinden in verband met de veiligheidsvoorschriften .Moet gebeuren in een afgeschermde plaats Dat mogen de dealers trouwens zelf ook niet uitvoeren.
Als het met druk te maken heeft dan vraag ik me af hoe ze dat gaan testen op een half uurtje?
Dat ze bij de mijne die testen maar achterwege laten en in keer een nieuwe stuurpen plaatsen dan zal ik veel geruster zijn dan na een test en goed bevonden
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Wij gebruiken Defmor en contrastvloeistof om masten/lagerhuizen van kranen te controleren op (beginnende) haarscheurtjes wel moet dan alle lak/primer eraf geborsteld worden. De inwerking van de kleurstof en de contrastvloeistof duurt min. 15 minuten.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik neem aan dat jouw ST5 ook onderzocht gaat worden? Ga je erbij aanwezig zijn? Ik ben wel benieuwd naar je mening over de test.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Lekker handig... net gebeld met het 'servicepunt' in Utrecht. U brengt hem in de ochtend en dan is hij aan het einde van de dag weer klaar :bh:
Stroleen
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2018, 17:02
Locatie: Voorne-Putten, Zuid Holland

Juizz gebeld en deze geeft aan dat dinsdag het testmateriaal en instructie van Stromer ontvangen zal worden. Ik was in Rotterdam de eerste beller.
Probleem is dat je niet kan wachten op de test (ene dag brengen een andere dag pas weer ophalen), er geen leenfiets op voorhand ter beschikking wordt gesteld en dat bij een negatieve fiets het onbekend is hoe lang de reparatie dan gaat duren.
In principe nu een afspraak gemaakt voor 2 maart maar twijfel nog of ik de test zal laten uitvoeren.
Er zitten nog wat uitdagingen in afstand, tijd en vervoer.
N.b. Hoe groot is de kans dat de fiets na de test onbeschadigd terug gegeven wordt?
Eigenaar nieuwe ST5 per 31-10-2018 met 'kleine' technische uitdagingen! :ck:
Uitvoering met oa. montage verende zadelpen & klicpedalen.
Laatste aanvulling: DI2 display unit.
Jaarlijkse kilometrage ca. 7500 km.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Slechtste scenario: sturen massaal vervangen..... benieuwd hoe lang het dan gaat duren :bc
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Stroleen schreef: 21 feb 2019, 17:52 Juizz gebeld en deze geeft aan dat dinsdag het testmateriaal en instructie van Stromer ontvangen zal worden. Ik was in Rotterdam de eerste beller.
Probleem is dat je niet kan wachten op de test (ene dag brengen een andere dag pas weer ophalen), er geen leenfiets op voorhand ter beschikking wordt gesteld en dat bij een negatieve fiets het onbekend is hoe lang de reparatie dan gaat duren.
In principe nu een afspraak gemaakt voor 2 maart maar twijfel nog of ik de test zal laten uitvoeren.
Er zitten nog wat uitdagingen in afstand, tijd en vervoer.
N.b. Hoe groot is de kans dat de fiets na de test onbeschadigd terug gegeven wordt?
Ik belde met Juizz Utrecht en kreeg hetzelfde te horen. Bij mijn eigen dealer had ik hier gewoon op kunnen wachten. Ik had ook min of meer het idee dat ze niet blij zijn met fietsen die bij andere dealers gekocht zijn, alhoewel ze daar neem ik aan gewoon een vergoeding voor krijgen...

Als je bang bent dat je fiets beschadigd raakt, loop dan vooraf met de monteur de hele fiets goed na zodat er achteraf gen discussie is :)
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Ik had voor dezemorgen een afspraak, en mocht er gewoon op wachten. Ik heb zelfs een mail gehad dat toestel opgezet en werkingsklaar was. Tot ik gisteren een telefoontje kreeg met de boodschap dat er van stromer uit een opdracht was gekomen om de test procedure aan te passen. Met een ander toestel, dat er dus nog niet is.
Afspraak is dus opgeschoven naar volgende vrijdag.
Ik heb nog eens gevraagd of ik eigenlijk wel kon fietsen (het is eindelijk lekker weer aan het worden!) maar dit werd te stelligste afgeraden vanwege aansprakelijkheden.
Kans is klein dat er iets gebeurd.... Maar hoe klein ook, het is niet dat je spatbord eraf valt of je toeter gaat lawaai maken ofzo. Stuurpen is nogal essentieel onderdeel dat niet mag falen. Na veel twijfelen, dezemorgen dan maar het koekenblik genomen naar het werk.
:bh:
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hoe klein de kans ook: verstandige keuze. Ik heb 1x meegemaakt dat het stuur van een fiets afbrak... Dat is niet echt een overtuigend positieve ervaring :ck:

Bijna net zo gaaf als die afgebroken voorvork die ik een paar jaar terug had. Je wilt dat gewoon niet meemaken.

In beide gevallen had ik overigens belachelijk veel geluk, maar in beide gevallen had het met een minuut eerder of later zomaar flink verkeerd kunnen gaan...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Hoe langer ik er over nadenk, hoe slechter de gedachte wordt. Is echt wel heel slecht om een stuur te bedenken wat teveel op het randje is geconstrueerd.
Stromer blijft zo wel het imago hoog houden :roll:
Plaats reactie